PDA

Vis full versjon : får ikke gnist. noen som kan hjelpe meg?



v'o'l'v'o
13/03/11, 21:47
Hei. har et problem med min volvo 740.
jeg har nettopp byttet motor fra b230K til b230ET. jeg er nettopp ferdig med montering av ledningsnett i motor rom og byttet motor. men jeg får ikke tenning. hva kan være feil :confused: kan noen hjelpe meg med dette?

det jeg har gjort for å få gnist er:
(1) dirkete strøm fra batteriet (når jeg gjør det lyser alt i spidomeetret)
(2) for å sjekke om coilen er i orden har jeg tatt pluss på coilen direkte til batteriet og minus på coilen til karroseriet = gnistring. betyr at der virker. tror jeg
(3) når jeg måler med voltmeter så tar jeg den ene ledningen fra voltmeteret på blå ledning på coil. når jeg tar den andre ledningen fra voltmeteret på minus på batteriledning så piper det og når jeg tar på pluss så piper det også.

ingenting av dette virker:confused:

har hørt med noen som kan dette men virker fortsatt ikke.

kan noen hjelpe meg fort? trenger bil!

takker for svar! :)

kermitt
13/03/11, 22:29
coilen skal ikke ha jord!

R.G
13/03/11, 22:33
hvorfor sletta du den forrige tråden? når du ikke har byttet elnett inni dash (som du sa) så er det masse som må kobles opp. ville byttet det under dash til 230ET å. da i K nettet mangler alle komponenter. skrev det i forrige tråden din som du slettet

v'o'l'v'o
13/03/11, 22:39
sorry. merka ikke det. siden jeg sletta det var fordi jeg trodde folk ikke trodde jeg trenkte hjelp. som jeg trodde var det at folk trodde åssen jeg gjorde det liksom. skulle egenltig bytte

men jeg kjøpte ledningsnett inne i bilen og i motorrom pluss hjernen i bilen. får den kanskje på torsdagen. tror du 1300kr er grei pris?

v'o'l'v'o
13/03/11, 22:42
veit at coilen ikke skal ha jord. men når jeg tok en ledning driekte fra pluss på batteriet og en ledning rett fra karroseriet så gnisterer det. skulle bare sjekke om den virka. kunne også bruke voltmeter. men hadde ikke det til stede da