PDA

Vis full versjon : Min 940 starter ikke etter gårsdagens kjøring.



Eivindpb
13/03/11, 13:22
Hei, jeg har en volvo 940 96' som ikke vil starte etter gårsdagens kjøring. Jeg vet ikke så utrolig mye om bilen at det gjør noe, i og med at jeg ikke har kjørt den mer enn noen dager.
Første feilen som jeg oppdaget i går var at motoren tok ikke inn kjøleveske pga den vannlåsen inn til motoren. Og det var greit, fikk kjørt litt så virket varmeapperatet og motoren fikk grei driftstemp igjen. Etter dette ble motoren varm igjen og når jeg gikk ut for å se var det ikke mer kjøleveske igjen. jeg kjørte innom bensinstasjonen på vei hjem for å kjøpe mer kjøleveske og fikk med meg noen liter med vann for å halvblande.

Når jeg fikk oppi kjøleveske og vann igjen, fikk motoren driftstemperatur igjen, så jeg dro hjem for å parkere og bytte bil, så prøvde jeg å starte bilen litt senere for å se om det gikk, men da røk det ut ifra turboen og den hadde tenning, men den ville ikke starte. Jeg regner med at en slange til kjølevannet hadde røket og sto å spylte mot turboen, men da burde den jo kunne starte dagen etter. Bilen har vært lettstartet eller og har gått fint.

Hva er galt? Kan ikke komme med noen bedre forklaring.

kimhas
13/03/11, 13:39
Ble motoren så varm at den kokte da eller? høres jo kansje ut som termostaten ikke åpner, er det den du kaller vannlås? men at den ikke starter igjen hørtes ikke så bra ut, hva er symtomene når du prøver og starte? går motoren rundt, er det noe lyder/antydning til start?

Eivindpb
13/03/11, 22:42
Den ble god å varm ja, var så varmt at det kokte, nålen var også kommet på det røde og litt forbi. Når jeg prøver å starte den, så virker det noen ganger som om man får start, men da stopper den igjen med en gang.

kermitt
13/03/11, 22:47
toppakninga har vel gått når den kokte.

Eivindpb
13/03/11, 22:50
Ja, har hørt litt rundt, di fleste sier det, så da må jeg nokk bytte den, og no div slanger som kan være morkne tenker jeg, takk for svar!

kimhas
14/03/11, 16:04
Kan høres ut som toppakningen er gått ja, men sjelden den går helt i filler på alle sylinderene så det ikke er nok komp til og få start en gang.. men du får satse på at det kunn er toppakning og ikke skjev topp eller noe.

Rockeren
14/03/11, 16:40
Når det har blitt så varmt så kan du regne med å måtte plane toppen. De blir fort banan de toppene der..