PDA

Vis full versjon : fra a til e motor mekanisk sprut. + strøm til bensin pumpe??



Dimmern
13/03/11, 13:07
men jeg lurer litt på, fordi det er jo motornett bare, er det bare og bytte stikket som går ut til motorn på gasser med det stikket som sitter på e sprutet? fordi "stikket" passer jo om hverandre... er det så enkelt?
også lurer jeg på bensinpumpe, hvordan kobler man opp den under bilen?
og er det forpumpe i tanken på e sprut?

vidar79
15/03/11, 16:27
har fått fatt på ett e sprut, med shimsa btr, og el nett og bensinpumpe( under bil)
men jeg lurer litt på, fordi det er jo motornett bare, er det bare og bytte stikket som går ut til motorn på gasser med det stikket som sitter på e sprutet? fordi "stikket" passer jo om hverandre... er det så enkelt?
også lurer jeg på bensinpumpe, hvordan kobler man opp den under bilen?
og er det forpumpe i tanken på e sprut?

Er det 240?

Har du hjernene? må jo kobles til sikringsboksen. Du må ha tankpumpe som også må kobles opp.

Tinnsoldaten
15/03/11, 18:36
Dårlig med hjerner på E-sprut gitt.
Du må som nevnt ha tankpumpe, ledning til denne ligger klar i stikket baki der. Ledning til hovedpumpa ligger klar under baksetet på venstre side. Du må også plugge i pumperele i sokkelen som du finner hvis du røsker ned "matta"/dekselet under rattet.

Dimmern
15/03/11, 21:46
Dårlig med hjerner på E-sprut gitt.
Du må som nevnt ha tankpumpe, ledning til denne ligger klar i stikket baki der. Ledning til hovedpumpa ligger klar under baksetet på venstre side. Du må også plugge i pumperele i sokkelen som du finner hvis du røsker ned "matta"/dekselet under rattet.

aha, så alt av ledninger til bensinpumper ligger altså klart? :) det var jeg ikke klar over...

men "motor"nettet på e sprutet, de få ledninga som går der, kan jeg bare bytte om ifra det originale til a motoren? er jo ett stikk ved venstre dempertårn som går til motor nettet :)

R.G
15/03/11, 21:47
lå klart i min 1985 240dl jeg hadde engang husker jeg å:)

Dimmern
15/03/11, 21:48
lå klart i min 1985 240dl jeg hadde engang husker jeg å:)

forstår, da ligger det vel klart på 740 å da? :)

R.G
15/03/11, 21:53
nei tror ikke ligger klart på 740 hvis det er a motor som har stått i den?

Dimmern
15/03/11, 21:54
nei tror ikke ligger klart på 740 hvis det er a motor som har stått i den?

er a motor ja, ligger klart til pumpa i tanken har jeg sett, men under bilen da tru?

R.G
15/03/11, 21:55
til underbilen må du sjekke rundt midtkonsoll ved girspaken,

Dimmern
15/03/11, 21:57
vet du hvor mange ledninger det skal gå? litt lettere og finne ut da ;p

R.G
15/03/11, 21:59
to stk. en pluss og en minus. den plusskabeln skal være rosa eller rød om jeg ikke husker feil, minus -svart. kan hende henger ei kontakt der uten noe tilkoblet. men tviler på det ligger der klart egentlig. litt grove kabler

Dimmern
15/03/11, 22:02
da får jeg titte litt :) men sånn som tankpumpe og den pumpa under, jeg kan bare bruke det ifra en f motor f.eks? det er vel ett fett? :)

R.G
15/03/11, 22:31
da får jeg titte litt :) men sånn som tankpumpe og den pumpa under, jeg kan bare bruke det ifra en f motor f.eks? det er vel ett fett? :)

tankpumpe kan du bruke fra F:) men den under bil skal jeg ikke si meg sikker på. (ikke vært så mye borti sugemotorpumpene), men etter hva jeg har hørt så tror jeg du må ha en som leverer litt mengde eller trykk.(mener mekaniskespruten trenger litt futt på bensina om jeg ikke er helt på jorde:)

Dimmern
15/03/11, 23:26
da får jeg sjekke opp litt! :)

Tinnsoldaten
16/03/11, 19:50
Hups, jeg tenkte 240 av en eller annen grunn. Aner ikke hvordan det ligger an på 740.

Dimmern
16/03/11, 21:10
Hups, jeg tenkte 240 av en eller annen grunn. Aner ikke hvordan det ligger an på 740.

hehe, får titte litt rundt i bilen.

Dimmern
31/03/11, 09:41
bumper denna litt, lurer fortsatt litt på hvordan dere gjør med bensin pumer, og el nett osv??

Bella6
31/03/11, 13:17
Må også ha returrør, dette tok eg fra en diesel, og uttak for det på armatur i tank, legger bare opp pluss og minus opp i sikkringsholder der det er ledig, skal vell egentlig kople opp rele og men det gjorde ikke eg, kopla bare inn på 15 strømm;)
Her er det snakk om 244 78 som eg satte i b21et

Dimmern
31/03/11, 13:19
kan du forklare det med strøm til pumpa en gang til?:P skjønte det ikke helt :rolleyes:

Bella6
31/03/11, 13:28
La opp pluss og minus til tank pumpe, og pluss og minus til motorommet da eg satte hovedpumpa på venstre fjørtunnel, brukte coilfeste. var ledig plass i sikkringsholder så koplet meg innpå der, satte i 15amp sikkring, og hentet strømm fra tenning=15strømm, altså kunn strømm når tenninga er på. Men e sprutet er kresent så må kansje ha større pumpe enn f pumpe, kan sikkert bruke ft/fk pumpe fra biltema 599kr

Dimmern
31/03/11, 13:42
La opp pluss og minus til tank pumpe, og pluss og minus til motorommet da eg satte hovedpumpa på venstre fjørtunnel, brukte coilfeste. var ledig plass i sikkringsholder så koplet meg innpå der, satte i 15amp sikkring, og hentet strømm fra tenning=15strømm, altså kunn strømm når tenninga er på. Men e sprutet er kresent så må kansje ha større pumpe enn f pumpe, kan sikkert bruke ft/fk pumpe fra biltema 599kr

da skjønte jeg mer :) men da vil jo pumpa gå hele tiden når man har på tenning?
åssen blir det i forhold til eu osv?

Bella6
02/04/11, 17:06
Nja det blir litt trasig, men da må en kople opp rele, rele får du faktisk kjøpt på biltema;) Eg skulle og gjort det før eu.hehe for e vell ikke så bra visst du skulle kolidere og ikke vere potent til å vri om nøkkelen.hehe
Og sett på nytt bensinfilter!, det har mye å si på k-jet(har prøvd)

Dimmern
02/04/11, 17:11
Nja det blir litt trasig, men da må en kople opp rele, rele får du faktisk kjøpt på biltema;) Eg skulle og gjort det før eu.hehe for e vell ikke så bra visst du skulle kolidere og ikke vere potent til å vri om nøkkelen.hehe
Og sett på nytt bensinfilter!, det har mye å si på k-jet(har prøvd)

hehe:) men har du noen tips til hvordan man kan få den til og stoppe etterhvert eller? :P

Bella6
05/04/11, 18:16
Visst du har koplet rele skal du kunne sette på tenninga og etter ca 15s skal den stoppe, starter att når du starter motor, og visst du kveler motor går den litt og så stopper den, mener den fikk styrestrømm fra coil visst eg husker riktig;)

Dimmern
05/04/11, 19:19
Visst du har koplet rele skal du kunne sette på tenninga og etter ca 15s skal den stoppe, starter att når du starter motor, og visst du kveler motor går den litt og så stopper den, mener den fikk styrestrømm fra coil visst eg husker riktig;)

jeg skjønner, rele er "tidsbestemt" på en måte?:)

Bella6
09/04/11, 12:25
jess riktig, derfor du har rele for visst du kresjer og motor stopper og tenning på skal ikke den pumpe ut bensin visst det skulle brenne osv.

Dimmern
09/04/11, 13:48
:) men veit du om noe koblingskjema på dette? :)

Dimmern
09/04/11, 13:57
og hvordan bensinpumper skal man bruke? :)

Bella6
22/04/11, 12:23
Eg bruker wallbro 255 pumper. då k-jet erkresen på bensintrykk;) kan og kjøpe ft pumpe på biltema, men går ikke så bra da

Dimmern
23/04/11, 23:12
har lagt opp ledninger igjennom rele osv til bensinpumpe under bil, men jeg bare tenker litt høyt, +'en skal jo inn på 15+ på coil f.eks, men er det ett "enklere" sted jeg kan koble meg innpå, så slipper jeg og dra ledningen så langt ;) ?

Dimmern
23/04/11, 23:13
Eg bruker wallbro 255 pumper. då k-jet erkresen på bensintrykk;) kan og kjøpe ft pumpe på biltema, men går ikke så bra da

men er det bensinpumpe i tanken på k jetronic? :)