PDA

Vis full versjon : S60 1.6d DRIVe



RoyRogers
13/03/11, 10:08
Etter mange år med 7 seter biler, nå sist en Ford S-max vil det snart stå en Volvo i garasjen igjen. :) Er svært spent på om motoren vil være i det minste laget?
Lurte også på om noen har tips om hva en bør se etter når en henter ny S60?
Husker å ha lest en plass om dårlig tilpassede dører. Er det andre ting en bør se etter?

Lord_Hatlem
13/03/11, 12:09
hei! eg vill absolut anbefalle deg å prøvekjøre ein s60 1,6 drive, eg har prøvekjørt v50 med same motor, og må vell vere ærlig å sei at eg nesten fekk bakoversveis av kreftene som ligger i den små motoren... er vell riktig nok litt lite med ein gang ein skal dra campingvogn etter den, men som dagli i drift bil vil eg tru den er meir enn god nok,

har sjølv ein V70 2001 mod 2,0t med ca 220hk, og min umidelbare reaksjon var at 1,6 nesten virka like kvikk som min ganske so meir kraftige motor.

skal ved neste bilkjøp absolut sterkt vurdere 1,6. den er, billig i innkjøp, og den er billig i drift.

Lykke til med Bilkjøp Uansett :)

kimhas
13/03/11, 16:15
Har kjørt mye V50 med den motoren og som sagt over her funker det fint. Holder godt følge med trafikken osv. men du må planlegge forbikjøringene godt i en S60 med 4 voksne og bagasje for og si det sånn.
Kjenner ikke til det med dørene men ellers er det jo bare og se over at det ikke er noen riper eller skader da, er ikke så greit og klage på det i ettertid..

turboleif
13/03/11, 16:38
Skal du kjøre alene så holder 1,6d men med full bil så merker man at det kunne ha vært litt mere power ja. Og den er jo ikke heelt feilfri heller den motoren da. Hadde gått for 2,0d litt dyrere men er verdt det.

CID
13/03/11, 19:25
I nye S60 kommer også den nye versjonen av 1.6D, som igjen er litt sterkere.
Har ikke prøvd ut hvordan motor og bil passer sammen, men er veldig spendt på bilen.
Er flere ansatte der jeg jobber som har bestilt seg en slik bil.

Dårlig passform på dører har ikke jeg hørt noe om, uansett skal slike ting kontrolleres og utbedres ved teknisk klargjøring før kunden får bilen.