PDA

Vis full versjon : Tenningsfeil



Lunnert
12/03/11, 17:14
Har forska litt på 940'n i dag.

ette at jeg bygde om til enkelmassesvinghjul så har tenninga vært helt rar. prøvde i dag å bytte tennpluggsledninger, fordelerlokk, plugger og coil ledning, ingen forskjell. høres rett å slett ut som den tenner noe helt bak mål feil på sylinder 1 og 4.

la også merke til at når je satte tenning anderledes.

1342 i stedet for 4312 så gikk motoren mye mjukere, sjøl om den bare gikk på 2 sylindere. så virker som den tenner feil på sylinder 1 og 4.

det jeg lurer på nå er:

Kan jeg ha satt svinghjulet på feil når jeg satte sammen det nye svinghjulet og motoren?
skal det i det heletatt være mulig å starte da?
kan jeg få justert tenninga i det heletatt uten å måtte splitte motor og girkasse?

R.G
12/03/11, 20:11
rekkefølga på kabler SKAL være 4312 på fordeler i bakkant.


kan få start sjøl om det står ett hakk gæli mener jeg, og da vil den ikke gå friskt.


du har nok bomma på svinghjul mest trolig siden den ble sånn etter bytte av sv.hjul

Lunnert
12/03/11, 20:50
ingen som kan bekrefte at man kan få start når svinghjulet står feil?

det som er så rart er at bilen går jo egentlig ikke så verst under pådrag. er værst når jeg ligger på jevn gass, eller tomgang(de få gangene den faktisk går på tomgang)

jan_m
12/03/11, 20:59
er ikke sving hjuls føler eller no som beggyner og leve sitt eget liv a? synsing fra meg men..

R.G
12/03/11, 21:00
veiv motor til det står på alle merker på regreim, veiv på 0. (ØD) også skru ut starter og se inni der om du har satt sv.hjul rett. da skal oppholde mellom hulla stå midt i starter åpninga. (opphold = 2 hulllengder som det ikke er hull på)


edit: kan å kanskje være følern som har fått seg liten smell, eller er litt graut på den så den ikke føler skikkelig

Lunnert
13/03/11, 02:50
ikke føler, har prøvd med ny føler, ingen forskjell.

R.G
13/03/11, 11:23
nei da spørs det på svinghjul ettersom er det du har rørt