PDA

Vis full versjon : Lysforsterkar ifra biltema



Agrostar
12/03/11, 15:15
Hugsar ikkje namnet heilt, men biltema har jo det kabelsettet som gjer at det orginale elnettet til hovedlyspærene berre blir styrestraum til det dei har. Monterte dette nettopp på Discoen til gamlingen, og kunne etter ein kjapp måling konstatere med at det kom 1v meir ut til lyspærene! Har ikkje fått prøvd det i mørke enda, men 1v er jo ein heildel, så reknar med det er mykje bedre lys no. Lett og installere var det og, sjøl om det kan bli eit problem når eit av relea sviktar (ikkje standardrele).

242
14/03/11, 18:31
Monterte selv dette settet, men den knalle fargen GUL på kabelen.

Og det funke meget godt ;) Så dette anbefales ifra meg i allefall.

Relea kan du kjøpe løs på biltema.

Rockeren
23/03/11, 20:24
Har også hatt slike sett, og de hjelper virkelig! Kan trygt anbefales!

T90
23/03/11, 20:36
så det funker altså? har det på min bil brukte det en liten stund men merket ikke noe forskjell, så jeg koblet det ut

Rockeren
24/03/11, 14:36
Merket stor forskjell på 740'ne jeg har hatt det på, sammen med slike "Xenon-look" pærer fra Osram.. Skikkelige pærer som lyser godt.
Men det er kanskje litt individuelt, fra bil til bil.. Ingen biler er jo like.. :)

242
24/03/11, 20:12
Kommer litt ann på hvilken bil, og om ledningene begynner å bli slitne.
Begynner ledningene å korodere innvendigt,så hjelper det masse.
Men på en nyere bil med bra kvadrat på ledningene så er det vell hipp som happ.

PekaillVolvo
14/04/11, 13:21
Hva er dette for noe? Hvordan kobler man dette og så videre...? Kjører mye på natt med mye hjort og annet slikt snadder som jeg helst ikke skal ha frampå bilen, så så mye ekstra lys jeg kan få, er lurt, ja...

242
15/04/11, 17:00
Hva er dette for noe? Hvordan kobler man dette og så videre...? Kjører mye på natt med mye hjort og annet slikt snadder som jeg helst ikke skal ha frampå bilen, så så mye ekstra lys jeg kan få, er lurt, ja...


Et et eksternt ledningsnett med rele, kobles med 2 ledninger til jord, og to ledninger til batteri. Resten ser man hvordan det skal kobles.
Koster 250kr, og jeg synes det er værdt pengene .

mafian
17/06/11, 23:18
Jeg kjøpte et sånt kit til 245'en min. Fordi jeg hadde ca halvannen volt i spenningsfall ut til pærene. Kittet var veldig kurant, i et par måneder. Så begynte jeg og slite med fjernlyset. Prøvde og bytte om reléene, og fant ut at det ene var defekt. Så jeg kjøpte meg 2 vanlige enkle 30 amper reléer, og monterte disse. ( Da med annen sokkel vel og merke ). Etter det har det fungert knall. Tjukke og gode ledninger. Eneste minuset er at det ikke er sikring på plussen. Men det kan jo loddes inn :) Anbefales fra meg ihvertfall ;)