PDA

Vis full versjon : Instrumentbord fra 740 230A til 230F



jacobsen
10/03/11, 16:56
Hei. en kompis skal skrote 740en sin. Dette er en GL med choke, så jeg går ut i fra det er en A-motor (K-motor har ikke chocke?), uansett, passer instrumentbordet i min 740 med F motor? Med tanke på ledningsnett :) takk for svar ;)

kermitt
10/03/11, 17:33
det passer men du må bruke alle knapper og rammer fra din dash vil jeg tro siden du ikke har choke bla.

jacobsen
10/03/11, 17:40
Ja, jeg tenkte bare på instrument huset :) så ledningsnettet bak passer rett på? er det elektronisk speedometer og slikt? da blir det saker ;)

gardern
10/03/11, 17:40
er chocke på k motoren,men man får vel med auto chocke også men instrumentene skal passe omhverandre de :)

kermitt
10/03/11, 17:45
det spørs hvilket merke instrumentene er om de passer. yasaki eller ett annet merke :p

jacobsen
10/03/11, 17:51
ah det kan være ja. Yazaki og VDO ikke sant? :) er vel stoppepinner for nålene på den ene typen er det ikke?

kermitt
10/03/11, 17:58
stemmer det.

R.G
10/03/11, 18:02
husk på att er forskjellig tankinstrument, og forskjellige speedometer(trigger) og antall ledninger inn på kontakta rett på speedo liksom. om det er 3 eller 4 ledninger i ene kontakta.(pluss, minus speedo+, speedo-). eller så er det (pluss, minus og speedo).

edit:
siden det er fra en A motor tviler jeg på det går pga bila med A motor er det gamle type instrument i. tanknåltypen som stiger tregt oppover, og er skikkelig følsom på oppover og nedoverbakker og speedo for 12tenner, også er det anna temp instrument, kun en ledning fra føler (som på 240).

og diin med f er det 2 ledninger

jacobsen
10/03/11, 18:10
husk på att er forskjellig tankinstrument, og forskjellige speedometer(trigger) og antall ledninger inn på kontakta rett på speedo liksom. om det er 3 eller 4 ledninger i ene kontakta.(pluss, minus speedo+, speedo-). eller så er det (pluss, minus og speedo).

edit:
siden det er fra en A motor tviler jeg på det går pga bila med A motor er det gamle type instrument i. tanknåltypen som stiger tregt oppover, og er skikkelig følsom på oppover og nedoverbakker og speedo for 12tenner, også er det anna temp instrument, kun en ledning fra føler (som på 240).

og diin med f er det 2 ledninger

ah okey :( men takk for svar :) men angående tanknåltype som stiger tregt oppover. Min tanknål stiger seint oppover, og jeg har F motor. (en annen kompis med 86 modell med FD/FB har den typen som spretter rett opp, han har forresten et instrument uten montert turteller av alle ting..) :)

R.G
10/03/11, 18:13
ah okey :( men takk for svar :) men angående tanknåltype som stiger tregt oppover. Min tanknål stiger seint oppover, og jeg har F motor. (en annen kompis med 86 modell med FD/FB har den typen som spretter rett opp, han har forresten et instrument uten montert turteller av alle ting..) :)

får sammen ligne instrumenta da:)


ang instrument uten turteller ja: hadde det i en 740 engang jeg å. den var importert fra østerrike. mener tank og temp nål sto der turteller egnetlig skal stå om jeg ikke husker heeelt feil:p

jacobsen
10/03/11, 21:51
får sammen ligne instrumenta da:)


ang instrument uten turteller ja: hadde det i en 740 engang jeg å. den var importert fra østerrike. mener tank og temp nål sto der turteller egnetlig skal stå om jeg ikke husker heeelt feil:p

korrekt, jeg har aldri sett sånt før. hans er tyskimport vel å merke :)
anyways: jaja, er vel bare å prøve hvis jeg får han med på det. hvis noen er intr. i deler fra en hvit 744 med rødt interiør, så er det sikkert bare å gi lyd så kan jeg høre med han :)

R.G
11/03/11, 15:36
fant en sånn import instrument på hogger i dag til 740. uten turteller. og tank og temp der turteller opprinnerlig står:) tror jeg skal hente den, sjelden vare det vel