PDA

Vis full versjon : Ufrivillig test av tuning box



Per-erik
10/03/11, 16:12
Hei,
da jeg fått testet DTK tuningbox på bilen min en 08 xc90 D5

Jeg skulle bytte en lyspære og oppdaget denne saken.

Jeg kjørte rett hjem og fjernet skiten.

Erfaringe er som følger etter å ha fjernet boksen:

Bilen fikk merkbart finere gange. litt mindre grov lyd liksom. merket liten eller ingen tap av effekt, men momentregisteret ligger nå litt høyere opp på turtallsregisteret.

Jeg blir å oppdatere hvordan forbruket er uten etter noen dager. Med til nå lå bilen på 0.9 blandet 70% småkjøring.

Merkeforhandleren som solgte meg bilen visste ikke om denne boksen, enda den lå rett i øya på meg når jeg åpnet panseret.

Lurer og på om jeg har noe "sak" mot de for denne boksen? Jeg har nettopp kjøpt bilen, og har derfor enda 2 års garanti.

PS, ser på sidene til DTK at de lover :
Effekt 185 HK til 231,25 HK
Moment 400 NM til 488 NM

Latterlig urealistisk!


P-E

hobby610
10/03/11, 17:57
Hei,
da jeg fått testet DTK tuningbox på bilen min en 08 xc90 D5

Jeg skulle bytte en lyspære og oppdaget denne saken.

Jeg kjørte rett hjem og fjernet skiten.

Erfaringe er som følger etter å ha fjernet boksen:

Bilen fikk merkbart finere gange. litt mindre grov lyd liksom. merket liten eller ingen tap av effekt, men momentregisteret ligger nå litt høyere opp på turtallsregisteret.

Jeg blir å oppdatere hvordan forbruket er uten etter noen dager. Med til nå lå bilen på 0.9 blandet 70% småkjøring.

Merkeforhandleren som solgte meg bilen visste ikke om denne boksen, enda den lå rett i øya på meg når jeg åpnet panseret.

Lurer og på om jeg har noe "sak" mot de for denne boksen? Jeg har nettopp kjøpt bilen, og har derfor enda 2 års garanti.

PS, ser på sidene til DTK at de lover :
Effekt 185 HK til 231,25 HK
Moment 400 NM til 488 NM

Latterlig urealistisk!


P-E

Skal en "øke efekten på rett måte med desse motorene ,så er PPC tuning det rette...Og det "funker vertfall
på din bil (men185/400) vil BSR gi 220 hk og 450NM og det er REALISTISK.
Poverbox er bare å lure dieselpumpen til å "mate på" med mer .... mange som er misfornøyd med desse ja