Vis full versjon : Er Bensin motor bedre en disel (V40)
Dere som har peiling.
Er bensin motorene på v40 bedre en tdi. Vet den er fransk (renaut)
Og er generelt bensin bedre på litt eldre biler =/ ?
har aldri hatt noe spes. trøbbel med dieselmotorene i v40. skiftet noen toppakninger på de gamle, men etter 2000 har det vært meget lite problemer. 115hk. går meget godt og passer bilen bra:) bruker lite drivstoff også:)
ASK Racing
09/03/11, 20:21
Jeg vil påstå det ja. diesel motoren er fra renult, samme som sitter i blant annet renult 19. er i å for seg grei nok, men jeg hadde ikke tatt den om jeg hadde fått den kasta etter meg :)
du skal forøverig være obs på at den ene 1.8 bensin motoren er fra mitsubishi, det er den som kalles for GDI det er en dritt motor å bør ungås på det sterkeste.
ellers så er bensin motorene temelig ok motorer :) men alt til sit bruk. skal du ha noe "futt" bør du ikke gå for noe mindre en en 2liter men for å bare bruke å kjøre gjør de nytta alle sammen.
en ting som har begynt å bli et problem, er at de motorene fra 2000 og oppover som har vvt, har begynt å vise tegn til åt VVT enheten er dårlig, å må skiftes. dette merker du ved at bilen har en ekkel ulyd V/ tommgang, høres ut som om en drar en kjetting ut av en plast bøtte. er ikke direkte farlig så langt jeg vet, men er serdeles slitsomt å høre på i lengden :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.