PDA

Vis full versjon : Er Bensin motor bedre en disel (V40)



eaj859
09/03/11, 18:35
Dere som har peiling.

Er bensin motorene på v40 bedre en tdi. Vet den er fransk (renaut)


Og er generelt bensin bedre på litt eldre biler =/ ?

angerman
09/03/11, 20:20
har aldri hatt noe spes. trøbbel med dieselmotorene i v40. skiftet noen toppakninger på de gamle, men etter 2000 har det vært meget lite problemer. 115hk. går meget godt og passer bilen bra:) bruker lite drivstoff også:)

ASK Racing
09/03/11, 20:21
Jeg vil påstå det ja. diesel motoren er fra renult, samme som sitter i blant annet renult 19. er i å for seg grei nok, men jeg hadde ikke tatt den om jeg hadde fått den kasta etter meg :)

du skal forøverig være obs på at den ene 1.8 bensin motoren er fra mitsubishi, det er den som kalles for GDI det er en dritt motor å bør ungås på det sterkeste.

ellers så er bensin motorene temelig ok motorer :) men alt til sit bruk. skal du ha noe "futt" bør du ikke gå for noe mindre en en 2liter men for å bare bruke å kjøre gjør de nytta alle sammen.

en ting som har begynt å bli et problem, er at de motorene fra 2000 og oppover som har vvt, har begynt å vise tegn til åt VVT enheten er dårlig, å må skiftes. dette merker du ved at bilen har en ekkel ulyd V/ tommgang, høres ut som om en drar en kjetting ut av en plast bøtte. er ikke direkte farlig så langt jeg vet, men er serdeles slitsomt å høre på i lengden :)