PDA

Vis full versjon : Festing av snowcaps spørsmål



^ingar^
07/03/11, 23:04
"Hallois gutta boys"

Har et sett med snowcaps på min 240. Disse er bare clipset fast. Men de ligger litt urolig å rakler ved litt hard luftmotstand...
Tenkte å lime de fast. Er det trikset? Da sitter de fast. Og så sprekker de når tyven prøver å rappe dem, og han får ikke nytte av dem...

Noen som har tips til lim/guffe som jeg kan bruke til å feste disse ordentlig med??

^ingar^
07/03/11, 23:05
Og seff hvor/hvem som selger det, om det er snakk om noe spesielt vidundermiddel :)

Daniel V
08/03/11, 00:10
Har hørt om flere som har brukt Tec-7 :)

larsverm
08/03/11, 09:19
Hva er det for noe? Noe slags lim eller tetningsmasse? Kunne sikkert trenge noe slikt jeg også. Har ikke tenkt så mye over det, men også mine snowcaps klaprer litt når jeg kommer opp i fart...

runejakobsen
08/03/11, 11:00
vi du vil at de skal sitte onkelig så fester du dem med epoxy.
http://www.biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Epoksylim/Epoksy-supersterk/

eneste ulempen er at fester du det med epoxy så får du dem alderi av igjen :P

Daniel V
08/03/11, 11:32
Hva er det for noe? Noe slags lim eller tetningsmasse? Kunne sikkert trenge noe slikt jeg også. Har ikke tenkt så mye over det, men også mine snowcaps klaprer litt når jeg kommer opp i fart...

Er et svart lim/tetningsmasse ja. Brukt mye innen bygg og rørlegger bransjen. Fungerer egentlig utmerket til slike ting, da det holder lenge, sitter godt, og ødelegger ikke snowcapsene når du skal ta dem av igjen. :) I tillegg er det jo svart, så det synes ikke i og med at snowcapsene er svarte :)

Du vil sikkert ta dem av en gang, (i alle fall hvis bilen må på skroten) og da er det jo greit å kunne ta de av, uten å ødelegge dem fordi de sitter stuck med epoxylim :p

Karl
08/03/11, 11:50
Man får kjøpt Tec-7 i flere farger og jeg vil absolutt anbefale det til liming av alt mulig på bilen. Fin til å lime spoilere som henger ned på siden, (240), lister osv. Bare pass på å gi det litt god tid til å få satt seg nå på denne årstiden. Du kan jo teipe fast capsene slik at de holder seg skikkelig på plass til det sitter.

http://www.novatech.as/Default.aspx?ID=320&ProductID=PROD473

^ingar^
08/03/11, 12:13
Takker for svar! Hørtes greit ut med med tec7. Jaggu meg prøve:-)

Kristian s
08/03/11, 13:00
Så lenge alle festene er i orden sitter de godt fast.

Hassel
12/03/11, 17:39
Sorry offtopic men..
Alt man trenger for å lage russebil er; Gaffateip, strips og Tec-7 ! :D

FordFoi
12/03/11, 17:43
Jeg borra små hull i beina på undersida (der man skal feste klipset), og stripsa snowcapsa fast med små strips i rillene. Det syns ikke.

Vegardb92
13/03/11, 13:37
hvordan blir det å få av tec-7 da? er det som epoxy at du aldri klarer å få d av igjen ? :S

Karl
13/03/11, 15:44
Det går fint å skrape bort tec-7 i ettertid. Den holder seg myk og er ikke aggressiv slik at den skader lakk eller plast.

Det er ikke noe problem å få tak i snowcaps med klips og hele fester. Ulempen med det er at du antageligvis blir et par tusen kroner fattigere. En annen ting er at når du har hatt dem på en stund og skal demontere dem så er det omtrent garantert at noe knekker.

Du får et sett snowcaps med et knekt feste for et par hundrelapper og det er et mye bedre alternativ. På en gammel 240 er det uansett mere matnyttige ting man kan bruke et par tusen på.

Å bruke litt tec-7 for å feste ting med på en gammel bil har ingen ting med russebil osv å gjøre, bare litt sunn fornuft. En liten dasj tec-7 sitter jævli mye bedre enn et klips fra 1983;)

164E1975
14/03/11, 00:47
Butyltejp!
Svarta häftmassan som framrutan sitter fast med.
Works every time! ;)