PDA

Vis full versjon : Vingen er løs ? v70



Borstad
07/03/11, 22:27
Hei, vasket bilen min igår å la merke til at det går ann å flytte vingen 1cm framover og bakover.. tenke ikke over det, dro hjem, og ventet til idag for å stramme skruene, strammet skruene opp til vingen.. men fant ingen andre skruer å stramme. altså 2 skruer på hver side.

Skal vingen kunne bevege seg 1 cm fram og tilbake ? tviler, men?

Ivar Hestø
07/03/11, 22:49
Hei, vasket bilen min igår å la merke til at det går ann å flytte vingen 1cm framover og bakover.. tenke ikke over det, dro hjem, og ventet til idag for å stramme skruene, strammet skruene opp til vingen.. men fant ingen andre skruer å stramme. altså 2 skruer på hver side.

Skal vingen kunne bevege seg 1 cm fram og tilbake ? tviler, men?

Skal sitte helt fast.

Borstad
07/03/11, 23:00
Skal sitte helt fast.

den glir frem og tilbake :S hvordan strammer jeg dette da?

Borstad
07/03/11, 23:09
Skal sitte helt fast.

den glir frem og tilbake, noen som vet hvordan de kan festes bedre?

cossykiller
07/03/11, 23:10
skru de ut og ta av vinga og se om det er noe ødelagte fester der ?

Borstad
07/03/11, 23:16
skal vi se, skru ut de 2 på vingen på begge sidene, så tar jeg av vingen, får jeg da se hvordan denne faktisk sitter fast? virker som om den bare er holdt på plass med en klemmefunksjon ?

håper det finnes noen skruer som holder denne fast :P

cossykiller
07/03/11, 23:18
har aldri gjort det selv, har du bremselys kobla til også ? jeg ville ihvertfall tatt den av og sett etter...

Borstad
07/03/11, 23:21
har aldri gjort det selv, har du bremselys kobla til også ? jeg ville ihvertfall tatt den av og sett etter...

har den spoileren uten bremselys, så jeg kommer til å ta den av når jeg kommer hjem. har hørt/lest at det skal være 2 skruer som sitter fast i luken også, men vet ikke. tror jeg så det her på forumet, men er usikker..

cossykiller
07/03/11, 23:40
her har du bilde ifra vadis, virker som om det er en skrue på hver side http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/693.jpg

Borstad
07/03/11, 23:48
her har du bilde ifra vadis, virker som om det er en skrue på hver side http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/693.jpg

hm, det ser kansje ut som om festeannordningen min ikke er helt i orden da jeg ikke har 2 skruer som går inn i luken på sidene, de er der, men de går ikke gjennom selve festeannordningen. ser ut som om den ikke skal gå gjennom den festedingsen, men den skal tydeligvis det.

The Sven
08/03/11, 00:48
I tillegg til "festedingsen" så skal den sitte med dobbeltsidig teip etc mellom anleggsflatene så den skal jo uansett ikke være løs.

Nilsebu
08/03/11, 01:07
Bytt teipen. Bruk gjerne den de selger på biltema, svart teip med grønn beskyttelse. Sitter som fjell.

Morgis
08/03/11, 09:56
skal ikke være dobbeltsidig teip.
det er noe gummimatter under vingen for beskyttelse, men ikke klister.

2skruer opp i plastikkvingen, og 2-3skruer inn fra siden inn i selve baklukevangen på hver side.. sjekk alle disse.
når vingen festes, så skal den ha noe press ned mot luken for å få ordentlig støtte, og for å unngå oscillasjon under fart.