PDA

Vis full versjon : Montere oljekjøler på Ft.



Kristian s
14/02/10, 12:39
Har tenkt litt på å bytte ut den originale oljekjøleren med en luftkjølt en på bilen min.
Men hva gjør man med alle vannrøra og driten som er til originale oljekjøleren?

Noen som har bilder av hvordan dere har har gjort det? Kanskje en liten how to?

jonass
14/02/10, 12:43
vannrøra kan du bare koble sammen. vet ikke om man må bruke den flytteren som er der org.

emilhetty
14/02/10, 14:31
Det enkleste er å få tak i et vannrør som ikke har nippel til vannuttak, også blender du bare den returen til blokka.

Er mulig det er litt forskjell på vannrøra fra biler med og uten turbo, men da er det ihvertfall bare å få tak i et rør fra en B230ET motor.

Christian
14/02/10, 14:45
ET har samme røret som til sugemotor.

rogern
14/02/10, 15:35
det stålrøret som går fra vannpumpa og bak toppen kan du bytte i ett fra en k eller f motor eks. du kan også blende det du har, men hvis du få tak i fra f/k/a så slipper du det.

det andre røret som går inn på oljekjøleren kan du fjerne og få tak i en tappeplugg som også sitter på f/k/a motorer. en bronsefarget sak som man skrur i blokka der røret egentlig sitter. denne har samme tappefunksjon som den som sitter på det orginale røret til oljekjøleren.

det du egentlig gjør er bare og bytte ut delene med deler fra en a/k/f motor. hvis du finner et bilde fra eksossiden av en a/k/f motor så ser du fort hva jeg mener.

hvis du ikke alerede har handla slanger så kan du titte på kgtrimning.com
de selger ferdigpressa slanger enten gummi eller stålomspunnede.
kjøpte mine slanger derfra(kjøpte de jo egentlig på pedersen)

emilhetty
14/02/10, 20:00
ET har samme røret som til sugemotor.
Helt sikker på det?

Veit ihvertfall at det er forskjell på røret som sitter på B21ET motorn og sugemotorne.

Joakim-G_R
14/02/10, 22:54
Helt sikker på det?

Veit ihvertfall at det er forskjell på røret som sitter på B21ET motorn og sugemotorne.

Hvilken praktisk forskjell er det, annet enn at det leder vann til varmeapparatet?

emilhetty
14/02/10, 23:02
Hvilken praktisk forskjell er det, annet enn at det leder vann til varmeapparatet?
Ingen annen enn at jeg mener at den kommer i veien for et eller annet om du bruker fra en sugemotor.
Men hvorfor det er forskjell på dem i det heletatt veit jeg ikke, men husker bare at jeg studerte det engang.

Joakim-G_R
14/02/10, 23:05
Ok. Rogern brukte fra F på sin FT, iallefall.

joko5
01/01/13, 21:39
Låner denne tråden så jeg slipper å lage ny da jeg bare har et enkelt spørsmål:

Skal oljefilteret settes før eller etter oljekjøler ved bruk av filterflytter?

b23f
19/01/13, 10:24
Sett oljefeltene før kjøler så slipper du fylle kjølen med dritt fra olja.