PDA

Vis full versjon : bunnpanner, tips og triks



kermitt
14/02/10, 00:29
Holder på å gjør om bunpanna mi. er ute etter tips, triks og erfaringer. vet det er plenty med folk her som har peiling på alt mulig, så del med oss. post gjerne bilder og utdyp.

TeamBørnOut
14/02/10, 00:33
større bunnpanne = mere olje. som gjør at olja får "roa" seg mer før den blir med på en ny heidundranes runde gjennom motoren. noe som også holder oljetempen litt i sjakk. har faktisk aldri hørt noe negativt om dette, men det er sikkert noen som mener olja kan gjøre ugang for veiva etc. men tror ikke det er noe farlig hvis man har sveisa inn plåt så det ikke skvulper overalt

jonass
14/02/10, 00:44
stor bunnpanne er vel ingen ulempe nei, har du råd til og skifte 8liter olje like ofte som du gjør med 4l så er det jo greit.

så har vi jo dette med aks også da, har du en bil som går fælt så vil oljen legge seg bakerst, kanskje til og med pumpa ikke får tak i den. da har du problem så tenk på det også.

kermitt
14/02/10, 00:51
bytte olje er ikke noe heft. setter det på gården der jeg jobber :D frynsegoder! :D

har nå utvida panna med 2.38L problemet er bare plass, og at den ikke blir så brei, da skvulper olja så voldsomt. som du sa. men om jeg skal unngå at den blir brei så må jeg bygge nedover, og da igjen er problemet at den blir nederste punktet under bilen. det er ikke noe særlig om jeg skulle være uheldig en dag. så da tenker jeg at da må det være noe i utformingen på disse bunnpannene jeg har sett bilder av. noen som har erfaringer? hva er optimalt?

jonass
14/02/10, 00:55
siden du må ha den brei så får du skvulping sidelengs, men det kan du ta bort med plåt, du du kan oppnå er at du ikke får virvling i olja, slik at du ikke blander oljen som renner ned med "kald" olje som lå der.

ser selv at jeg ikke god til og forklare det