PDA

Vis full versjon : Seriøse og Useriøse selgere/kjøpere

Sider : 1 [2] 3 4

ovlov86
06/04/12, 12:08
Fy faen, så mye useriøse folk her inne!!

henrik940
06/04/12, 12:29
Jeg har fremdeles ikke fått 3" LMM-huset fra Henrik940 (Henrik Langås), jeg overførte penger til han den 1.mars. Det er ikke mange kronene som går til helvette for min del, men kan hende det er noen andre som drar nytte av denne informasjonen.. Jeg vil ikke anbefale å handle med han hvertfall. Men hvis LMM'en skulle dukke opp, trekker jeg tilbake littegrann av dette.

Hei. Jeg har gjort min del av jobben. Jeg sendte pakken 16.40 15.Mars. LMM'en ble sendt i bobleplastkonvolutt. Jeg trodde du hadde fått den, siden jeg ikke hørte noe fra deg mere. Men jeg skal sjekke med posten, og i mens kan du gi meg kontonr ditt så skal du jo få igjen pengene.

MVH.

Marius Skau
06/04/12, 12:31
Kjøpte et innsug av Dimmern her før 2-3 uker siden..

Kom heim fra ferie idag og finner ut at jeg IKKE har mottat noe innsug..

Har endeli mottat innsug no jeg :)

oppeez
06/04/12, 12:41
Hei. Jeg har gjort min del av jobben. Jeg sendte pakken 16.40 15.Mars. LMM'en ble sendt i bobleplastkonvolutt. Jeg trodde du hadde fått den, siden jeg ikke hørte noe fra deg mere. Men jeg skal sjekke med posten, og i mens kan du gi meg kontonr ditt så skal du jo få igjen pengene.

MVH.

Jeg har ventet tålmodig, men har ikke mottatt noe som helst. Har jo dobbeltsjekket at adressen var riktig, så hvis du har sendt den, så er det vel Posten som har rota bort det da. Kan vente litt til jeg, og se om det dukker opp.

henrik940
06/04/12, 12:48
Jeg har ventet tålmodig, men har ikke mottatt noe som helst. Har jo dobbeltsjekket at adressen var riktig, så hvis du har sendt den, så er det vel Posten som har rota bort det da. Kan vente litt til jeg, og se om det dukker opp.

Ja, kommer den så skal du slippe å betale for den. Send kontonr på facebook så overfører jeg tilbake pengene. Beklager.

gleid
06/04/12, 20:38
Fy faen, så mye useriøse folk her inne!!

Virker som det er en del tilfeller her hvor man poster negativ erfaring FØR man i det hele tatt har forsøkt å kontakte selger/kjøper og høre hvorfor avtalen ikke blir holdt. Synes det er litt synd hvis det er slik at man tror at alt er i orden med en handel også ser man at navnet sitt plutselig er på denne lista! Som tidligere nevnt, det kan være ting som gjør at folk ikke svarer på dagen på PM...

Først etter gjentatte forsøk på kontakt, folk som ikke svarer, folk som ikke betaler osv. Først da er man å anse som useriøs i mine øyne ihvertfall.

ovlov86
06/04/12, 20:58
Virker som det er en del tilfeller her hvor man poster negativ erfaring FØR man i det hele tatt har forsøkt å kontakte selger/kjøper og høre hvorfor avtalen ikke blir holdt. Synes det er litt synd hvis det er slik at man tror at alt er i orden med en handel også ser man at navnet sitt plutselig er på denne lista! Som tidligere nevnt, det kan være ting som gjør at folk ikke svarer på dagen på PM...

Først etter gjentatte forsøk på kontakt, folk som ikke svarer, folk som ikke betaler osv. Først da er man å anse som useriøs i mine øyne ihvertfall.

Veldig sant det.

Tinnsoldaten
07/04/12, 14:37
Enig med gleid. Saklig å syte over å ikke ha mottatt deler som ble betalt for typ en uke siden, særlig nå midt i påsken. Enkelte av oss har et liv utenom forumet, så å selge deler for småpenger har ikke alltid førstepri... (For ordens skyld, jeg har ikke fått noen klager) ;)

Daniel V
09/04/12, 12:53
Veldig sant det. Mange her som går helt bananas uten grunn over småting, mens andre har god grunn til å være irriterte. Det er litt risken man tar med å handle på et internettforum. Her kan jo i prinsippet hvem som helt registrere seg, med det resultat at man ikke alltid har 100% kontroll på hvem man handler med.

Selv har jeg ikke opplevd noe svindel enda. Kan heller ikke skjønne at folk gidder å synke så dypt at de svindler folk for gamle brukte Volvodeler.

Nei, ta kontakt med selger kjøper hvis det blir noe kluss, før dere poster det her. Ofte er det Posten sin skyld at ting tar tid eller blir borte. Bare å se på skiltplatene jeg sender ut for klubben det. De kan bruke alt fra 1-3 uker, og noen kommer aldri frem....

Hassel
09/04/12, 13:12
Er jo også en grei forhåndsregel og ikke bare snakke via pm her! Greit å ha et telefonnummer å ringe på, da får du også litt mer inntrykk på hvordan Selger/kjøper er ;)

Børge Vikebø
09/04/12, 23:32
Handlet med TommyG idag, han hadde høytalere jeg trengte til V70en til ok pris og siden han holdt til innenfor ok avstand ble det hentet hos han også, samt en kort men hyggelig samtale. + i boka

Revell
09/04/12, 23:56
Kan anbefale "ofergest" Handlet Fjærer og dempere av han:) Han bor i Stavanger fikk delene levert på døra av han i påsken i Bamble;) Trivelig kar:)

Børge Vikebø
12/04/12, 11:13
Locked får opptil flere kryss i margen fra meg :) Kjøpte hovedlykter til v70en for facelift, og da han var forbi bergen så tok han like godt å tok omveien til sykehuset hvor jeg er med guttungen for å levere de. Det kaller man seriøs selger :)

Frigstad Racing
13/04/12, 07:36
Har handlet mye med mange og for det meste så har det gått greit.
Den som får stort pluss i boka hos meg er R.G, tar alltid kontakt med han hvis jeg trenger noen småting.
en gang skulle jeg kjøpe en forskjerm av han som kom i verdens mest bombesikre pakke, og så klemte han inn ett hvit blink fordi han hørte jeg trengte ett ;)

R.G
13/04/12, 20:55
posten er ingen god venn, så derfor blir det mye papp, gaffatape, bobleplast osv:)

ja i morgen blir det sendt mere småtteri til deg Frigstad:)

ovlov86
13/04/12, 22:09
Kan også anbefale JP_Ra©ingTeam. :)

Kjappe svar og rask leveranse. :)

Ola Moen
14/04/12, 01:30
R.G er en fin fyr å ha med å gjøre :)

marius
14/04/12, 09:39
Kjøpte motor av tarrell. 124000km eller hva han sa den var gått. :-) Der er veivhuset en del av forbrenningskammeret.

Intercooler fra arneR. Tett og fin sa han. Tett som en sil må han ha ment.

Nå har ikke jeg kontaktet noen av disse siden delene har lagt i flere mnd før det ble tatt i bruk.

Tarrell virket hvertfall kjempe useriøs da jeg spurte han i etterkant av handel om noen slanger til motoren. Spilte dum og snakket det vekk.

Tommel ned til disse to for å ha solgt drit..

Ola Moen
14/04/12, 10:55
Sånt må du sjekke, og ta opp med selger med én gang. Det blir litt for dumt å snakke negativt om dem her, før du har tatt opp saken med de det gjelder direkte. Selvom du har fått noe som ikke svarer til forventingene, så blir det på en måte du selv som blir useriøs når du håndterer det sånn.

marius
14/04/12, 14:51
Det er så lenge siden jeg kjøpte disse greiene at jeg driter i det.

Men når man spør om tilstanden på delene og det skal være greit, og ikke er det synes jeg det er useriøst.
Påstår ikke at de har prøvd å rundlure meg, men hvis de vet at varen er defekt går det an å si det.
Eller at man ikke vet tilstanden på de. Ikke si det er greit for å bli kvitt det.

Så det er ikke for å henge de ut som svindlere, men en useriøs handel.

Har byttet noe greier med arneR før og det gikk greit.

Marius Skau
14/04/12, 14:52
Har du i de hele og store prøvd og ta kontakt med dem du kjøpte delerne fra?

gleid
14/04/12, 16:12
Det er så lenge siden jeg kjøpte disse greiene at jeg driter i det.

Men når man spør om tilstanden på delene og det skal være greit, og ikke er det synes jeg det er useriøst.
Påstår ikke at de har prøvd å rundlure meg, men hvis de vet at varen er defekt går det an å si det.
Eller at man ikke vet tilstanden på de. Ikke si det er greit for å bli kvitt det.

Så det er ikke for å henge de ut som svindlere, men en useriøs handel.

Har byttet noe greier med arneR før og det gikk greit.

Synes egentlig det var DINE innlegg som var ganske useriøse i dette tilfelle... De to brukerne du beskriver er to aktive og seriøse medlemmer som garantert ikke er ute etter å svindle deg. Og du kan ikke komme LENGE etterpå og klage på at noe ikke svarte til forventningene! Er vanlig at man kontrollerer varene når de komme. Blir som å kjøpe melk bare for å klage at den er sur en måned etterpå når du åpner den....

The Sven
14/04/12, 16:19
Synes egentlig det var DINE innlegg som var ganske useriøse i dette tilfelle... De to brukerne du beskriver er to aktive og seriøse medlemmer som garantert ikke er ute etter å svindle deg. Og du kan ikke komme LENGE etterpå og klage på at noe ikke svarte til forventningene! Er vanlig at man kontrollerer varene når de komme. Blir som å kjøpe melk bare for å klage at den er sur en måned etterpå når du åpner den....

Selv om du er aktiv og seriøs inne, kan du ikke bare juge om tilstanden til ting du selger og forvente at det er greit. Ikke noe som er mer kleint enn å måtte ta kontakt og klage fordi en har fått noe som ikke var som beskrevet.

Er forsåvidt enig i at kjøper kunne tatt kontakt og prøvd å fått til en løsning, men det burde ikke være nødvendig!

Øygard
14/04/12, 17:07

Det er eg ikkje heilt enig med deg i. Melka er sjølvsagt ikkje spesielt god etter nåken veker, men det er ikkje sånn at ein motor blir heilt øydelagt av seg sjølv.

Hassel
14/04/12, 17:21
Har mine tanker om at hadde selgere blitt tatt kontakt med her da feil og mangler ble funnet så ville nok dem tatt hånd om det på en ganske ålreit måte!
Vet at hadde det vært meg og noen hadde slengt dritt om ting og slik før dem hadde tatt kontakt så hadde jeg ikke ville vært interessert i å gjøre opp spesielt heller!
Derimot hvis det var nevnt før noen slang dritt selv om det var flere mnd etter så ville jeg tatt det seriøst!

gleid
14/04/12, 17:22
Hehe, melk var muligens et dårlig eksempel :p Mente bare å poengtere at kjøper også har et ansvar ifm en handel. Når det er sagt, er jeg enig det som blir sagt her, at det å være aktiv bruker osv ikke automatisk betyr at man alltid er OK, men min er erfaring med netopp disse to er at de er til å stole på, og de mest sannsynlig hadde ordnet opp hadde de fått tilbakemelding på tilstanden tidlig.

Og Marius skriver vel egentlig ikke noe om at varen fra Tarell var defekt, bare at han hadde hatt en mindre hyggelig telefonsamtale noe som selvfølgelig er trist.

Mener ikke å starte en lang diskusjon rundt dette, men det henger litt i sammen med min tidligere post om at man bør prøve å kontakte selger/kjøper før man legger ut negativ feedback. Fikk inntrykk av at det kunne være tilfelle her, men jeg kan selvfølgelig ha tatt feil :)

JonasS
15/04/12, 22:41
Bjørnstad
Kalsn
ArneR

Alle er seriøse aktører som stiller med god dialog! Tommel opp! :)

lasse940
18/04/12, 15:17
Handlet med henrik940 varen sendt som avtalt tommel opp :)

PellizZ
19/04/12, 17:53
1janeinar Andbefales sterkt ! sender raskt, pakker pakken bra ! Tommel opp fra meg, ingenting å sette fingeren på.

Svartedal
20/04/12, 11:21
Robinsp - Kjøpte hanskerom og deksel over gasswire til 850'n, anbefales!
Redline5 - Kjøpte komplett 850 skinninteriør til 850'n, anbefales!

EspenB1994
20/04/12, 22:54
Anbefaler Frigstad her på forumet. Pakka delene (baklykter) bra inn, sendte kjapt og delene var nesten som nye. Ingenting negativt her :)

HarryVolvo
21/04/12, 17:30
Anbefaler Marius-Skau jeg.. Sendte pakken kjapt og delene var som forventet/beskrevet.. Hadde også lagt i en liten overraskelse. :) Tommel opp fra meg. :)

henrik940
21/04/12, 22:14
Anbefaler Marius-Skau jeg.. Sendte pakken kjapt og delene var som forventet/beskrevet.. Hadde også lagt i en liten overraskelse. :) Tommel opp fra meg. :)

Nakenbilde?

Jan-Einar Jenssen
21/04/12, 23:45
Nakenbilde?

klare ikke og være seriøs du?

Ola Moen
21/04/12, 23:46
Jeg har også bare positivt å si om Marius Skau. Lillengen også. Jeg fikk også et par overraskelser med fra Marius. Og Henrik940 handlet jeg en turbo av.ikke noe å utsette på de.

Nå var jeg kanskje litt snill med deg Henrik.. Som ikke nevnte de sære fetisjene dine. Sorry ass... Men det skjer ikke..;)

Marius Skau
22/04/12, 22:05
Overaskelser hører med :D

A.Finstad
23/04/12, 00:18
er det da man lurer på hva det er men ikke vil vite det eller går det greit? :p

Marius Skau
24/04/12, 15:37
Er ikke noe ekkelt ^^ Sjokolade eller noe anna til tider :)

TommyG
24/04/12, 21:05
har handlet med aarnes ett par ganger. Aldri noe trøbbel eller nakenbilder der :P

lasse940
26/04/12, 22:33
Handlet med volvoniføør og general-Aasen tommel opp til begge godt pakket og raske til å sende.
Fikk tom pakken lever inn i stua. Litt dumt ingen var hjemme og postdama ble overfallt av 5 litt småhissige border collier ;)

Dimmern
04/05/12, 19:42
Opprinnelig postet av Marius-Skau

Har endeli mottat innsug no jeg

vil bare legge til, som jeg sa til Marius, hadde ett dødsfall i nær familie i det pakka skulle sendes omtrent så hadde litt annet å tenke på, derfor noe ekstra tid ;)

Marius Skau
04/05/12, 21:23
Opprinnelig postet av Marius-Skau

Har endeli mottat innsug no jeg

vil bare legge til, som jeg sa til Marius, hadde ett dødsfall i nær familie i det pakka skulle sendes omtrent så hadde litt annet å tenke på, derfor noe ekstra tid ;)

Du ordnet pent opp i dette :) Så + poeng i boka fra meg :)

Dimmern
04/05/12, 21:24
inga problem alls ;D

divad
05/05/12, 02:04
Godt at ting ordner seg og at folk blir enige! ;) Har ingen negative erfaringer selv og håper det forblir sånn! :) Selv om jeg enda ikke har solgt noe enda, prøver ejg ¨å være seriøs selv :)

EMF
06/05/12, 12:44
Roald talle her på forumet er en meget useriøs person. Jeg ville ikke anbefalt noen å handle med han. Var på fredag og avtalte å hente en bil på søndag. Når jeg er 5 minutt unna etter å kjørt i nesten en time sender han melding om at bilen er solgt. Avtale er en avtale!

Deluxio
06/05/12, 14:18
Noen som kjenner T_Gjerde her på forumet som kunne ha minnet han på å logga innpå her og ordna opp? er ikke snakk om noe veldig betydelig beløp, men synst det er greit av folk ordner opp når de først har sagt de skal det ;-)

Øygard
06/05/12, 19:22
Roald talle her på forumet er en meget useriøs person. Jeg ville ikke anbefalt noen å handle med han. Var på fredag og avtalte å hente en bil på søndag. Når jeg er 5 minutt unna etter å kjørt i nesten en time sender han melding om at bilen er solgt. Avtale er en avtale!

Det var ikkje bra. Eg går i samme klassen som han på yrkeskulen og eg kan aldri tenka meg at han ønsker å vera useriøs:P
Men han får forsvara seg sjølv, eg veit ikkje kva avtale dåke hadde og sånt. Men som sagt trur eg at detta må ha vore ein misforståelse eller nåke i den duren.

EMF
07/05/12, 10:53
Ringte når vi var På vei og alt var greit, sku gjøre klar bil å sånt, når vi svinger av hovedveien Å er 5 minutt unna sender han melding om at bilen er solgt til noen andre...

RoaldTelle
08/05/12, 08:07

Historie: "Den Farlige Mekanikeren"

Fredag kl. 12:16 - ESPEN sender meg melding på telefonen at han er interresert i 740n, og ville se på den senere på dagen. Vi ble enige om 4000kr, omreg + årsavgift.

Fredag kl. 23:55 - ESPEN og en "mekaniker" kom på besøk å skulle se på bilen, mekanikeren mente det var masse feil på bilen og rust. Han sa at han kun kjøpte den for 3000kr. Jeg tenkte meg om, fordi folk som hadde sett den før hadde aldri begynt å diskutere prisen. Jeg sa at det var greit at han fikk den for 3000kr. De sa at de måtte hjem å "TENKE/GRUBLE" litt på saken, men de skulle komme en tur på Søndagen, fordi eg måtte i konfirmasjon på Lørdagen.

Lørdag kl. 10:40 - Fikk 4 meldinger, 2 ubesvarte anrop og 2 eposter på email før eg hadde stått opp av sengen. Jeg leste meldingene... Det var noen folk fra Fana, de spurte om å komme en tur på Søndagen kl. 13:00. Eg svarte "Ja, men det kan være bilen blir solgt til då, fordi noen andre skulle komme å se på den". De sa "Ja, det får no være, vi tar turen ut uansett vi".

Søndag kl 11:20 - ESPEN ringer. "Hei, vi kommer ut å kjøper bilen i dag." Jeg sa at noen andre skulle komme å se på den, å jeg solgte den til de hvis de tok den for 5000kr. ESPEN sa "Men vi hadde jo AVTALT at vi skulle kjøpe bilen" sa han. Så sa eg tilbake "Men jeg selger jo ikke bilen til dere om de byr 5000kr for den, det sier seg selv." Så lå han på. Noen sekunder etterpå, ringer han opp igjen, denne gangen snakket "Den farlige mekanikeren" til meg og hamret løs med ord.. "Dette er en USERIØS HANDLING, vi hadde AVTALT at vi skulle KJØPE bilen av deg!!". Jeg svarte "Vi har ikke avtalt at dere skal kjøpe noe som helst, vi avtalte prisen og at dere skulle hjem å GRUBLE på saken." Så begynte han å skravle om at han skulle spre dårlig rykte bla, bla, bla.. og at alle i hele Åsane ikke kom til å kjøpe ting eller selge ting til meg.. Men det får no være. Så sa eg til han at "Om noen byr deg en bil for 3000kr (som er 2000kr billigere en den selges), sier du ja til 3000kr, istedenfor 5000kr da?" Så sa mekanikeren "Dette har ingenting med penger å gjøre, du sa at vi hadde en AVTALE om at vi skulle KJØPE bilen av deg i dag!". Jeg sa at vi skulle ha en avtale at de skulle få den for 3000kr, jeg sa ALDRI at om noen andre kom å bydde meg 5000kr så skulle eg "holde av bilen", eller selge den til de uansett. Jeg sa at de kunne komme utover, fordi eg ikke var sikker på om de andre skulle se på bilen eller kjøpe den. De gjorde bilen klar og kjørte utover.

Senere på dagen, kommer det en bil med masse folk, som ville kjøpe bilen. Alle kom fra Fana. De sa at bilen var veldig fin i lakken og at de ville ha den. Jeg sa til dem at "Nå kan det være det kommer noen andre som skal se på den også." De sa at de ville ha bilen for 5000kr + omreg og årsavgift. Første eg gjorde var å skrive melding til Espen "Bilen er solgt". Da ringte mekanikeren tilbake og sa "Vi e 200m fra huset ditt, koffer selger du bilen, dette e useriøs handel bla, bla, bla.. og at eg var et brødhode osv, osv." Eg sier "Beklager, men eg visste ikke at dere skulle komme akkurat på samme tidspunkt som disse folka." Han var uhøffelig og lå på.
Jeg begynte å skrive på salgspapirene og tok i mot pengene av kjøperen. Når eg holder på å signere navnet mitt hører eg en bil som kommer nedfra bakken min og at den spinner som faen oppover. Alle syv folkene (inkludert min far) så bort i veien. Der kommer det en senka Audi med masse merker og riper her og der i sikkert 60 bortover veien (mens han spant), han bråskrenset foran alle, å rygget seg inn ved siden av v70n til faren min og sto der stille. Faren min ble forbanna og gikk bort å ga han klar beskjed om å roe ned kjøringen. Så vidt som eg har hørt fra faren min, begynte de å diskutere den useriøse handlingen bla, bla, bla.. Han ga han klar beskjed om at det var første mann til mølla, og at bilen var solgt for 2000kr mer en det de hadde bydd. Eg sto bare å skrev under kontraktene og faren min gikk tilbake til oss for å snakke videre med kjøperene.
Noen sekunder etterpå, så driter han i ka faren min sa og ga bånn pedal bortover, mens han slengte på audien så grusen fløøg utover bilen til de som var på besøk.
De holdt hode iskaldt, takket pent for handelen og virket veldig fornøyd, så kjørte de. BROREN min, hadde vært i en ballbinge (nær postkassene mine) og sett at Audien sto å ventet på at 740n og Forden til de som var på besøk, skulle komme. Eg har ingen anelse hvorfor han gjorde det, eller ka de holdt på med, dette har eg bare hørt fra bruttern.

Snipp, Snapp, Snute.

Eg kan ikke si noe mer om saken, en det som har blitt fortalt her.
Jeg synes at oppførselen til EMF, var helt idiotisk. Han anklager meg for å være useriøs og at vi hadde avtalt at de skulle ha bilen, har ikke sagt et ORD om at de skal kjøpe den. Eneste vi avtalte var at de skulle hjem og tenke seg om. Jeg kan ikke bare reservere bilen for at de skal "tenke seg om", Jeg selger den til førstemann og til den som byr mest, sier seg selv.

Eg vet ikke hva dere på forumet synes om saken. Men eg har solgt en del ting, dette er vell den mest idiotiske saken eg har vært borti. Eg kommer til å selge masse deler og biler i framtiden, så får dere selv avgjøre hva som er rett og galt.

Takk.

-Roald.

Revell
08/05/12, 08:14
Da vet vi det:) Nå venter vi på en forklaring fra EMF og høre hva han/de har og si:)

Anders Dybvadsskog
08/05/12, 09:41
Var bra forklaring dette:)

TommyG
08/05/12, 12:21
Ser mer ut som det heller mot en selv innmeldt useriøs kjøper for min del

Espen Hveding Nordgård
08/05/12, 12:31
Riktignok har vi bare sett en god forklaring på saken, men ettersom selger her kommer med en MEGET god og utfyllende forklaring så får jeg trua på at dette høres riktig ut!

Så lenge dere ikke hadde avtale om at du skulle holde av bilen når de skulle hjem og tenke seg om så er det førstemann til mølla med cash i hånda!

Lukter useriøs kjøper som møtte seg sjøl i døra her ja...

EMF
08/05/12, 16:10
jaja, får forklare meg då.
Som Roald sa sendte eg han en melding og sa eg kunne komme og se på bilen seinere på dagen. Vi avtalte at det måtte bli etter 9, men fikk beskjed av roald om å vente til faren hannes hadde komt hjem med nøkkelen til bilen så vi fikk starta den å sett inno OSV. 21:31 sendte han melding og sa vi kunne komme. siden det er et stykke å kjøre ble det litt seint...

Han som var med meg og skulle hjelpe meg å vurdere bilen fant en god del rust under bilen og i berende konstruksjon, forstillingen var skeiv og måtte byttes. Han slang ut et bud på 3000kr og vi henter den i morgen! Roald spurte om 3500kr men de ble enige om 3000kr. Vi kunne ikke hente bilen på lørdagen siden Roald var opptatt da men vist vi kom søndagen kunne vi hente den. Siden det var eg som skulle ha bilen var det jo noe jeg måtte vurdere ettersom jeg nettopp hadde fått vite mye som jeg ikke viste om bilen, men sa jeg skulle gi han beskjed på lørdagen.

lørdagen kl 18:34 ringte jeg Roald uten og få noe svar. Jeg ringte han opp igjen kl 19:45 og sa greit jeg tar den for 3000kr er det mulig og komme å hente den NO på LØRDAGSKVELD?, Roald sa det hadde vert noen andre som var intrisert og kansje ville gi 5000kr for den, men det var no greit. Det var fremdeles litt gjester etter en konfirmasjon de hadde hatt så han skule gi beskjed når jeg kunne komme.
Jeg hørte ingenting fra han den kvelden.

Søndag kl 10:37 ringte jeg Roald for og si vi kunne komme å hente den no vist det var greit. Roald sa noen andre skulle kjøpe den...
jeg ringte da "mekanikeren" å sa det ikke ble noe bilkjøp men jeg sendte han nr til Roald siden han ville snakke med han.
jeg fikk så en tlf fra "mekanikeren" om at det var grønt lys vi skulle få kjøpe bilen han skulle og ringe til de som var intresert å si de ikke trengte komme.
Vi ringte igjen før vi forlot åsane å sa nå kjører vi og alt var på stell Roald skulle kjøre frem bilen og gjøre den klar.
i det vi svinger av hovedveien og er 5 minutter vekke får jeg en melding om at bilen er solgt. "mekanikeren" ringer da og snakker med han.
kjøringen hannes tar jeg ingen ansvar får. Det var ikke min bil og ikke jeg som kjørte så det er ikke min feil. Jeg kan heller ikke noe for hva han sa til din far for der hadde ikke jeg noe ord med i samtalen. Grunnen til at vi ventet på de var rett og slett fordi vi sku si at du var villig til å selge den for 2000 mindre en det som de ga, men de kjørte bare forbi.

Revell
08/05/12, 16:21
Altså forklaringa de spriker jo som ei laus budeie på bygdefest.

"Siden det var eg som skulle ha bilen var det jo noe jeg måtte vurdere ettersom jeg nettopp hadde fått vite mye som jeg ikke viste om bilen"

Her motsier du deg selv med att du måtte tenke på saken.

"Roald sa det hadde vert noen andre som var intrisert og kansje ville gi 5000kr for den, men det var no greit."

Her får du vite att han har fått høyere bud, noe det virker som du godtar.

"Roald sa noen andre skulle kjøpe den...
jeg ringte da "mekanikeren" å sa det ikke ble noe bilkjøp men jeg sendte han nr til Roald siden han ville snakke med han.
jeg fikk så en tlf fra "mekanikeren" om at det var grønt lys vi skulle få kjøpe bilen han skulle og ringe til de som var intresert å si de ikke trengte komme."

Dette høres ut som bullcrap om att han har sagt nei til mer penger og gått for en som har gitt lavere bud. Enda leser ikke jeg av innlegget ditt att dere har inngått noen avtale om kjøp.

"Grunnen til at vi ventet på de var rett og slett fordi vi sku si at du var villig til å selge den for 2000 mindre en det som de ga"

Dette høres ut som for meg som barnsligheter bare. og sladre på att en har fått betalt mer enn hva ting er verdt. Det må jo være opp til enhver og vurdere om noe er verdt pengene. "Mekanikkeren" din mente den ikke var verdt 5000kr mens kjøper mente den var det. Så i mine øyne så har du egentlig tapt denne diskusjonen. Btw han kameraten din ville ikke jeg hatt mye med og gjøre som kjører som en dritt, kjefter og smeller. Høres ut som ett stort rasshøll spør du meg.

Sånn da har jeg fått uttalt meg:p

ovlov86
08/05/12, 16:28
"Grunnen til at vi ventet på de var rett og slett fordi vi sku si at du var villig til å selge den for 2000 mindre en det som de ga"
Dette høres ut som for meg som barnsligheter bare. og sladre på att en har fått betalt mer enn hva ting er verdt. Det må jo være opp til enhver og vurdere om noe er verdt pengene. "Mekanikkeren" din mente den ikke var verdt 5000kr mens kjøper mente den var det. Så i mine øyne så har du egentlig tapt denne diskusjonen. Btw han kameraten din ville ikke jeg hatt mye med og gjøre som kjører som en dritt, kjefter og smeller. Høres ut som ett stort rasshøll spør du meg.

Sånn da har jeg fått uttalt meg:p

VELDIG enig!!!

EMF
08/05/12, 16:58
Selfølgelig er det en avtale når han sier "Det er greit, dere kan hente bilen for 3000kr. Jeg skal si ifra til de andre om at de ikke trenger og komme!!!" Men når han da ikke gjør det og etter nesten en times kjøring får vi beskjed om at bilen er solgt er det jo surt. Men greit jeg skal legge ballen død å gi meg. Får ta på meg oppførselen til kompissen min og jeg siden han ikke står frem her. Dårlig begynnelse på min tid på forumet men håper det ikke ødelegger tilverelsen min her.

Revell
08/05/12, 17:00
om dette er din start på forumet med og henge ut folk har du startet feil;)

Sollien
08/05/12, 17:09
Vi skulle fått opp ei "krangleside" her på forumet tydeligvis!! Barnselige saker det her :S

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

RoaldTelle
08/05/12, 17:48
Eg tåler bare ikke at folk slenger en haug med dritt om meg, for noe som ikke er sant. Om eg så må skrive en bok om det som skjedde så gjør eg det. Vil ikke ha et dårlig rykte pga. en eller annen tulling snakker drit om meg fordi eg fikk solgt bilen til noen andre for den aktuelle prisen.

Øygard
08/05/12, 17:52
Men det er jo ikkje nåke kjekt å kjøra i ein time og so sjå at bilen blir selt framfor nasa på deg. Koffor det vart sånn veit ikkje eg. Og so vidt eg kan sjå i det dåke har forklart har du, EMF oppført deg skikkeleg i motsetning til han som kjørte.

Revell
08/05/12, 17:54
virker som han "mekanikeren" ga grønt lys selv og trodde dere skulle komme først før de andre og kapre bilen. Men han bomma stygt da;)

Øygard
08/05/12, 17:56
Men som sagt kjenner ikkje eg til alt detta her, men det hadde kanskje hjelpt å få sjå meldingane som er blitt sendt mellom EMF, Roald og "den farlege mekanikaren". Det hadde sikkert oppklart litt. Men eg trur ikkje me kjem nåken vei med å krangla her likavel. Eg foreslår at me legg detta bak oss og prøvar på at det ikkje skal skje gjen frå no av:)

RoaldTelle
08/05/12, 18:00
Men det er jo ikkje nåke kjekt å kjøra i ein time og so sjå at bilen blir selt framfor nasa på deg. Koffor det vart sånn veit ikkje eg. Og so vidt eg kan sjå i det dåke har forklart har du, EMF oppført deg skikkeleg i motsetning til han som kjørte.

Helt enig Øygard. Vi var maks uheldig for at dere hadde komt så langt på vei (forstår frustrasjonen). Espen har egentlig oppført seg bra han. Er mekanikeren som har diskutert priser og fått noen helvetes utbrudd.

Øygard
08/05/12, 18:03
Ja, eg ser folk klagar på at EMF heng ut folk (Roald), og det er jo forståeleg når han har kjørt so longt for ingenting, men eg syns EMF har blitt hengt ut litt meir enn han fortenar og.

divad
08/05/12, 22:34
Ja, eg ser folk klagar på at EMF heng ut folk (Roald), og det er jo forståeleg når han har kjørt so longt for ingenting, men eg syns EMF har blitt hengt ut litt meir enn han fortenar og.

EMF fortjener pryl for å ta med seg bajasser med på bilhandel, for så å slenge dritt om selger på åpne forum.

Børge Vikebø
08/05/12, 23:19
Hvordan jeg ville gjort dette for å være ryddig.

- Om "kjøper" kommer og gir et bud, samt sier at han skal vurdere det, så ville jeg sett på det som ikke endelig avgjort.
- Om "kjøper" kommer og gir et bud og betaler og tar med seg kjøretøyet er det endelig avgjort.
- Om andre kommer og kikker/gir bud ville jeg ringt "kjøper" i linje 1 og fortalt om bud fra ny potensiell kjøper. Kjøper i linje 1 får da avgjøre om h*n ønsker å by over.
- Førstemann med penger nok får bilen under forutsetning av overstående er fulgt.

Likedan som salget av min bil til VolvoForsell, jeg hadde avtalt med han at han skulle få se bilen, og at jeg ikke solgte før han hadde sett. Om der var andre som ville ha bilen og ville betale mere enn hva han kunne/ville, så ville jeg ringt han og forklart scenarioet og derifra tatt en avgjørelse. Den som byr mest får bilen.

Til topic igjen!!

+1 til Roy som jeg byttet/kjøpte felger med i helgen. Hadde avtalt å treffe han denne helgen da jeg skulle til sunnmøre i konfirmasjon. Han holdt sin del av avtalen, jeg min. Felger byttet biler og begge ble (forhåpentligvis) fornøyde!

+1 VolvoForsell som kjøpte gamlebilen min. Hyggelige fyr, vi hadde en grei gjennomgang før salget ble fullført. Håper at bilen svarer til forventingene og håper han tar vare på bilen da jeg har lagt noe tid for å få den slik jeg ville ha den. Vemodig å la den gå, håper den får godt med stell og gode glansdager i hans eie :) Håper turen sør og østover gikk greit :)

Steel64
08/05/12, 23:51
EMF fortjener pryl for å ta med seg bajasser med på bilhandel, for så å slenge dritt om selger på åpne forum.

No må man ta det med ro her...

Jeg er enig med Øygard om at EMF har blitt hengt ut mer enn fortjent. Folk bør lese alt før de begynner med barnslige utsagn.

divad
09/05/12, 00:23
No må man ta det med ro her...

Jeg er enig med Øygard om at EMF har blitt hengt ut mer enn fortjent. Folk bør lese alt før de begynner med barnslige utsagn.

Forsåvidt enig i at EMF har blitt hengt ut mer enn fortjent, den største synderen her er tydeligvis den "farlige mekanikkeren" eller hva han ble kalt. :P Men mener like fullt at EMF ikke er "uskyldig" av den grunn. Jeg mener at "han var med på det", i og med at han ikke har beklaget oppførselen til kompisen sin før nå mot slutten. Hadde ikke skadet å ringe RoaldTelle senere på kvelden å bedt ham om unnskyldning for kompisens oppførsel og at de spruta stein rundt på alt som var av biler o.l. Og det var to sider av saken, noe som ikke ble nevnt i første posten.

Og ja, jeg har lest alt :) Men.. Det ser ut som begge parter vil legge saken dau, å det høres bra ut :)

Øygard
09/05/12, 08:12
Det ser ut som begge parter vil legge saken dau, å det høres bra ut :)

Det er bra ja, me kjem ikkje nåken vei med å krangla om detta likavel.

RoaldTelle
09/05/12, 10:25
Eg har skrevet masse at det er EMF sin feil, men eg trudde det var mekanikeren sin bruker eg. Visste ikke at det var Espen som skrev dette. Espen diskuterte ikke noe om priser eller gjorde noe gale. Vet ikke hva den mekanikeren heter her eller irl. Men det var han som diskuterte priser, kom med banneord og kjørte som et svin. Espen ville bare ha med seg en type for å se at det ikke var altfor mye gale med bilen og om den var verd å kjøpe :P å det forstår eg. er vennen sine handlinger som har gjort meg pissed..

Øygard
09/05/12, 11:50
Det å diskutera prisar er no ikkje nåke gale, det er jo du som bestemmer kor mykje du må få for å sella han:)

elephant
09/05/12, 12:02
Har prøvd å ordne opp med 850evo, men begynner å bli lei nå.
Jeg kjøpte en turbo (noe han sa var en garret, noe det ikke var) kanskje noe jeg måtte skjønt sjæl, men er ny i game og slikt, så det er ikke bare bare.
Poenget var i alle fall at han skulle sende med returstuss og grillfester, dette glemte han da han sendt fordi han hadde vært syk og hadde så mye å tenke på.
Jaja, tenkte jeg, og sa han kunne sende det senere. Det var da ikke noe problem, men så knakk han det ene grillfeste og jeg var ikke klar over hvordan man fant ut hvilken returstuss jeg skulle ha, noe jeg mener han kunne gjort når han hadde dette hjemme. Etterhvert fant jeg det ut da, og sendte han pm angående dette. Ja, det var greit sa han og skulle sende. Fortsatt kom det ingenting, så jeg sendte han enda noen pmer.
Fortsatt ikke svar. Jeg sa at jeg gidder ikke å stress med å legge ut dette her, hvis vi kan ordne opp på en ordentlig måte og få det ut av verden. Noe han tydligvis ikke var enig i, i og med at ingenting skjer.

Hvis det er dette som skal til for at jeg skal få det jeg har betalt for, så må jeg gjøre det. Betalte såpass mye for en kina turbo som han hevdet var garret, så jeg synes han skylder meg i hvertfall og sende alt det jeg betalte for.

elephant
12/05/12, 21:42
I tillegg er det utrolig mye slakk i turboen, noe det ikke skal være når den er ny. Ikke noe svar fra 850evo. Kjedelig.
Jeg solgte turboen videre før jeg fikk vite om dette, og alt dette faller tilbake på meg...

kjellt
14/05/12, 23:03
Handlet turbotimer av "Enursen"
Så fort penge var inne på konto så var pakken sendt! :)
Bra pakket og fikk varen veldig fort! Ikke noe tull!
Tommel opp!

http://i833.photobucket.com/albums/zz251/kjellt/IMG035-1.jpg

Anders Dybvadsskog
18/05/12, 12:04
Handla pa200 forsterker vil volvo, var pakket inn meget bra, takker for handelen gunnargt:)

16-ttr
28/05/12, 15:25
Følgende forum brukere har jeg kjøpt/solgt div. deler av, ikke noe å utsette på mtp ved at det ikke har stemt med beskrivelse de har gitt eller forsendelsen har vært dårlig pakket.

- 1janeinar
- Tarell
- Turbotico ++
- Arild ++
- Mamolv ++
- Kodja
- vazborris
- Torras
- Lindquist
- General-aasen
- roarr
- BAS
- 940pearl
- Wangen
- siaa81 ++
- Audun
- Tor24 ++
- Turbomann
- Runar
- Lars`ern
- H.Ihle
- v164_1971
- rhaaren
- Bjørnar
- 264v8
- Teigen
- MEM Racing
- turbocontainer
- bosolhaug

Det er garantert noen som er glemt siden jeg ikke har notert ned alle jeg har kjøpt av, send gjerne en pm så skal jeg oppdatere listen...

Solhaug
31/05/12, 12:40
bare en ting jeg vil si ang kjøp og salg.

Uansett hva man skal selge så er det prisen man setter som er gjeldende.om man seger en bil til 10.000 er det den prisen som gjelder.ikke 12 ikke 8,hvis man ser for seg å selge til høyere eller lavere pris bør det poengteres i annonsen,som "bud ønskes"eller "selges HBO"da vet eventuelle kjøpere hva dem går til,om jeg ringer å skal kjøpe noe til 10 tusen så bør ikke selger riinge dagen etter å si at han er bydd 12,det er useriøst,om man har satt en fast pris i en annonse bør det selges til den pris om ikke annet står i annonsen.

Hassel
31/05/12, 20:55
hvis du har takst på huset ditt på 1,8 mill. Og noen sier dem tar det men må tenke seg om litt først. I mellomtiden da så sier en at han tar det for 1,9. Da sier ikke du nei til det? Du ringer den som gav første budet for forteller status!

Solhaug
31/05/12, 22:41
hva hussalg angår går dette som oftest gjennom megler..om to parter byr på huset tror jeg nok det foregår i mer ordnede former enn om man selger en gjenstand til noen lustusen:)

PyrionZ
31/05/12, 22:42
Noen her som har no kontakt med Moslet her på forumet?
Bestilte noen ledstriper av han for noen uker sia, som jeg ikke har sett snurten til enda.

Dette er ikke en klage på personen, bare lurer på om noen kunne gitt han en tupp i rassen, så han fikk sendt de!:)

Moslet
31/05/12, 22:50
De er på vei:P var tom så måtte bestille flere ;)

elephant
02/06/12, 23:57
Karlsen88 kom hit for å kjøpe bilen min her en natt, han hadde selvfølgelig ikke tatt ut nok penger. Han tok seg en runde for å se om han fikk tatt ut penger på en bensinstasjon, men klokka var etter tolv så han sa de hadde tatt kveldsoppgjøret og da fikk han ikke tatt ut penger.
Greit sa jeg, fikk 10 000,- på forskudd og han skulle betale de 6000,- når han kom hjem, altså overføre.
Så klart skjedde ikke det (ingen bombe), sendte han melding og fikk som svar at han skulle sette inn i pausa si, fortsatt ingen penger på konto.
Etter dette begynte han å klage på at ting ikke var i orden, noe han visste, jaja, sa jeg og sa han kunne sette inn 4000,- isteden.
Det var greit da, sa han. Penger fortsatt ikke på konto, og prøvde å ringe han istad, og da var telefonen av.
Jævlig kjipt i og med at jeg mangler de 4000,- for å kjøpe ny bil. Kan ikke si 14 000,- var en upris for den bilen uansett, så irriterende at folk ikke kan holde avtaler...

karoline
03/06/12, 19:36
Når man først er såpass grei med kjøper at han skal få lov til å overføre resten senere, bør man ihvertfall gjøre som man har sagt og overføre penger med en gang.. men en lur ting er å la kjøperen overføre pengene imens selger ser på. Dumt det skal finnes så mange uærlige mennesker rundt om, det gjør jo at man har vanskelig for å stole på noen neste gang.

elephant
03/06/12, 21:09
Ja, ikke sant. Mye jeg kunne gjort, men jeg tenkte alt skulle gå greit. Sånt lærer man av.
Som du sier, det svekker jo tilliten til alle, kanskje det skjer en annen gang og da kanskje fyren er en ålreit og ryddig person som holder det han lover, men likevel så vet man hva som har skjedd, og da ikke tør å stole på personen.

apex_s2k
04/06/12, 16:49
Man bør ALDRI overlevere en bil før salgssum er mottatt. Da slipper man slike ting i etterkant. Så egentlig kan du vel skylde litt på deg selv også, elephant? Klart at det er kjipt at slikt skjer, men nå har du forhåpentligvis lært...
Dårlig gjort av kjøper, helt klart. Er ikke uenig der.
Det du burde gjort i en slik situasjon etter min mening er å be kjøper komme tilbake når han har resten av pengene. Det blir det minst surving i etterkant av.

Hassel
04/06/12, 16:53
Vi bor dessverre i en tid hvor tjuveri er en måte å leve på, ingen mulighet til å stole på at folk har en god side.
Er jo så klart noen som lever med skyldfølelsen i seg, dessverre fåtall av hvor mange vi er!

elephant
04/06/12, 20:09
Man bør ALDRI overlevere en bil før salgssum er mottatt. Da slipper man slike ting i etterkant. Så egentlig kan du vel skylde litt på deg selv også, elephant? Klart at det er kjipt at slikt skjer, men nå har du forhåpentligvis lært...
Dårlig gjort av kjøper, helt klart. Er ikke uenig der.
Det du burde gjort i en slik situasjon etter min mening er å be kjøper komme tilbake når han har resten av pengene. Det blir det minst surving i etterkant av.

Jaja, så klart.

Solhaug
04/06/12, 23:15
kan vel ikke skade med et aldri så lite vennlig hjemmebesøk?:)

Torra
04/06/12, 23:19
Du skulle ikke sendt vekk Del 2 av vognkortet...

Tarell
05/06/12, 16:17
Hent bilen på henger ;)

Hassel
05/06/12, 16:49
Handlet stoffmatter av "volvo" istad. Ålreit handel uten noen problemer! Han var til og med så ålreit å møtte meg ved jobb!

elephant
05/06/12, 17:15
Du skulle ikke sendt vekk Del 2 av vognkortet...

Det gjorde jeg aldri heller.
Da forrige eier leverte skilta la han med Del 1 og Del 2.
Solhaug: Er ikke helt der gitt, dessverre.

Har kommi til den besluttning at jeg lar det gå, driter i hele greia.

Børge Vikebø
05/06/12, 18:53
Hgnubel er ålreit å handle med. Kjøpte bøyler av han siden han hadde kjøpt til v70n :)

JørnM_940
05/06/12, 19:52
Kjøpte noen felger av Jacobsen, ingenting å utsette på han. Kjørte meg til og med til byen etterpå:)

Øygard
05/06/12, 21:35

Det hadde ikkje eg gjort.

ovlov86
06/06/12, 02:11

Skal du virkelig la en drittsekk og en tyv bare komme unna med sånt?

Jan-Einar Jenssen
06/06/12, 08:04
om du drter i penga, ta deg nå i det minste en tur på besøk til han..

elephant
06/06/12, 09:53
Hvis jeg skal på besøk, så tar jeg gjerne med meg penger hjem også, men driver ikke med sånt. Veit ikke hva jeg kan vente meg av han.
Penga driter jeg ikke i, skulle gjerne hatt de, det er mye penger.

Jan-Einar Jenssen
06/06/12, 09:58
Hvis jeg skal på besøk, så tar jeg gjerne med meg penger hjem også, men driver ikke med sånt. Veit ikke hva jeg kan vente meg av han.

man trenger ikke "drive med sånt" for å gi slike lurendreiere en lærepenge.

i mine øyne er dette en skapelse som fortjener litt "lærdom" :)

elephant
06/06/12, 10:39
Problemet er at jeg ikke er tøff nok i trynet til sånt. Hadde jeg vært det, hadde jeg vel hatt penga mine allerede.

ovlov86
06/06/12, 11:25
Er jo ikke verre enn å ta med seg et par kompiser og bare møte opp på døra hans. Ingen som trenger å bli voldelige.. Bare spør "Hvor er penga mine?!"

ArneR
06/06/12, 14:18
Noen som har erfaringer med brukeren Bambo her inne?

Kjøpte en "classic-vinge" til 240 av ham, og etter mye om og men skrev han at vingen ble sendt på fredag 01.06, og enda har den ikke dukket opp.

Og så har han sluttet å svare på pm også..

Øygard
07/06/12, 15:47
Var det ikkje nåken andre som nevnte eit liknande problem med han? Eg fant tlf-nommeret hans på ei annonsa han har på AutoDB: 414 08 822

Deluxio
07/06/12, 18:44

Så du sitter bare igjen med 10 000 for 740'n du solgte?? :o

elephant
07/06/12, 19:09
Korrekt!

Deluxio
07/06/12, 19:42
Korrekt!

Det er jævlig drøyt da! visst du bare lar det ligge ang de siste 4000(6000?) så gjør jo han et kjempekupp! selv om han hadde fått den for 16000 også :o Krev nå ivertfall igjen di siste 4000, bilen var verd myyye mer enn 10..

ArneR
07/06/12, 22:12
Var det ikkje nåken andre som nevnte eit liknande problem med han? Eg fant tlf-nommeret hans på ei annonsa han har på AutoDB: 414 08 822

Hehe det stemmer det nummeret, det står faktisk i signaturen hans, og han svarer (som oftest) når jeg sender sms og etterlyser vingen. "Men han er borte på jobb, og kjerringa skulle se om hun fant pakkelappen med sporingsnr." Denne uteblir dessverre, så jeg sitter her mest og venter i spenning. Kan ikke fatte at det skal ta så lang tid å sende noe fra Valdres til Overhalla, N-Trøndelag.

Om noen kan linke meg til den andre annonsen eller hva det var for noe der det hadde oppstått et problem, så setter jeg pris på det. Er jo mulig vi må slå oss sammen og evt. anmelde mannen for svindel om det han selger ikke dukker opp.

Tor24
08/06/12, 23:02
Jeg har vært med på å løse flere slike saker og hjalp blant annet en her inne på forumet. Du skal for all del ikke la de 4000 bare gå for du har ganske sterke rettigheter, men du desverre legge litt jobb i det hvis han er vrang. Det slike "svindlere" ikke skjønner er at selv om ikke politiet bryr seg med slike småting så gjør rettsappartet det og han risikerer bare å måtte betale det dobbelte av hva han skylder deg. Namsmannen tar pengekravet rett fra vedkkommendes formue eller arbiedsgiver. Kontakt meg så kan jeg hjelpe deg. Og et jævla godt råd: SKRIV KONTRAKT!!! der skal alt dere har blitt enige om rundt et salg stå med underskrifter.

ArneR
11/06/12, 20:22
Når det gjelder saken min med Bambo aka Håvard, så er den avsluttet for min del, vingen kom nå på lørdag 09.06, nøyaktig to dager etter at den ble sendt. Det som var irriterende var at mannen hardnakket påsto at den ble sendt på fredag 01.06. og kom med bløff etter bløff, "lappen med sporingsnr. lå i skapet på jobb" bl.a., da tenker jeg nå: hvordan kunne den ligge der når han ikke hadde sendt pakken, og den ble sendt påfølgende torsdag av dama mens han var på jobb?

Når pakken kom, var det jo veldig lett å bruke sporingsnummeret på hentelappen, å se om posten eller selger hadde driti seg ut.

Jeg mener denne karen ikke er brukbar å handle med, altså vingen var helt grei og prisen likeså, men det er så forbanna anstrengende å sitte å vente og lure på om du har blitt svindlet eller om posten har gjort en feil, men dette var helt og holdent for dårlig av selger.

Bård
11/06/12, 20:49
Handla et par skjermer av Tinnsoldaten. Godt pakka inn og null problemer. Anbefales på det varmeste

Jan-Einar Jenssen
11/06/12, 21:28
Når det gjelder saken min med Bambo aka Håvard, så er den avsluttet for min del, vingen kom nå på lørdag 09.06, nøyaktig to dager etter at den ble sendt. Det som var irriterende var at mannen hardnakket påsto at den ble sendt på fredag 01.06. og kom med bløff etter bløff, "lappen med sporingsnr. lå i skapet på jobb" bl.a., da tenker jeg nå: hvordan kunne den ligge der når han ikke hadde sendt pakken, og den ble sendt påfølgende torsdag av dama mens han var på jobb?

Når pakken kom, var det jo veldig lett å bruke sporingsnummeret på hentelappen, å se om posten eller selger hadde driti seg ut.

Jeg mener denne karen ikke er brukbar å handle med, altså vingen var helt grei og prisen likeså, men det er så forbanna anstrengende å sitte å vente og lure på om du har blitt svindlet eller om posten har gjort en feil, men dette var helt og holdent for dårlig av selger.

bra det løste seg til slutt da :) men fortsatt unødvendig av selger..

ArneR
11/06/12, 21:59
Helt sikkert og det Jan Einar, greit at man reiser på jobb og skal få dama til å sende pakkene for seg, men da lærer du dama hvordan man skal gjøre det, med å ta vare på og merke kvitteringene og få sendt sporingsnr til alle kjøpere som er involvert. Ellers er jeg ikke så veldig bekymret for å handle med folk her, de fleste er skikkelige og ordentlige aktører, men det finnes da dessverre noen råtne epler som ødelegger..

Jan-Einar Jenssen
11/06/12, 22:01
Helt sikkert og det Jan Einar, greit at man reiser på jobb og skal få dama til å sende pakkene for seg, men da lærer du dama hvordan man skal gjøre det, med å ta vare på og merke kvitteringene og få sendt sporingsnr til alle kjøpere som er involvert. Ellers er jeg ikke så veldig bekymret for å handle med folk her, de fleste er skikkelige og ordentlige aktører, men det finnes da dessverre noen råtne epler som ødelegger..

helt enig med deg ja. di fleste her inne er nok pålitelige ja, uten masse mas å tjas.. ikke at jeg selv er den raskeste av meg, men jeg sier vertfall fra om det. :p

Børge Vikebø
12/06/12, 11:23
Kjøpte noen deler av gunnargt her en dag, fikk de i posten idag, meget god innpakking i bobleplast slik at posten ikke skulle kunne skade varene :)
Later til å ha god tilstand også, så jeg kan anbefale han! :)

crazyclomp
12/06/12, 12:01
Noen erfaringer med divad her inne?
Overførte penger for et lh2.4 nett, men etter det ble det stille, ikke noe sporingenummer og ingen svar på pm..
Dette er ikke negativ kritikk, men jeg blir bare litt paranoid :p

EDIT: !! Fikk pakken igår, ingenting å klage på. Kan trygt anbefale divad her inne! Rask og greit ;)

850evo
12/06/12, 23:03
er merklig at det liksom skal være noe galt med noe som er nytt og UBRUKT elephant !! å rør stuss skal du få å det grill feste ditt. er en grunn til at ting har vært som det har å det har jeg prøvd å forklare deg uten at det nytter.

elephant
13/06/12, 19:53
Jasså, jaaa. Kanskje du burde oppdatere med da? Gi meg noe info, så jeg veit hvordan det ligger ann. Hjelper ikke å si du er sjuk en gang, og så aldri høre noe mer fra deg.
Hvis du har en sjukdom eller noe sånt, si det da. Eller ihvertfall send en pm med at saker blir forsinket... Jeg aner ikke, jeg kjente ikke på turboen. Det var Moslet på forumet her som kjøpte den av meg, og da sa han at det var masse slark. Det kan ikke jeg bekrefte, fordi jeg kjente ikke etter. For jeg tenkte at den var jo helt ny, så hvorfor skulle det være slark der. Neste gang da vettu, så får du oppdatere litt mer så folk veit hvordan det ligger an, og ikke komme med den at det ikke nytter å forklare noe, når du så vidt har sendt en pm. Nei takk, hopp og drit i det du. Behold det.

Tor24
13/06/12, 21:11
Kina = slark x skit. Hjelper lite om det er nytt. Den formelen gjelder for det...

Revell
13/06/12, 21:31
borte noen timer og kommer inn til full krig :p PARTY ON GUYS!! :D

Tarell
14/06/12, 09:12
Syntes virkelig at slike krangler kan holdes privat........

kermitt
14/06/12, 09:46
Handla av Emilhetty for ei stund siden. Veldig grei å serriøs kar som jeg har 0 problemer med å stole på. Gir deg hele veien beskjed om hvordan det ligger ann og er veldig enkel å få tak i. Varene kom i posten som avtalt og var veldig proft innpakka. Mye bedre enn noe jeg har sett før i allefall!

Hassel
14/06/12, 20:39
Handle med Blå1978 igår :)
Veldig ålreit kar! Fine deler og snasen pris ;)

Moslet
14/06/12, 21:58
Jasså, jaaa. Kanskje du burde oppdatere med da? Gi meg noe info, så jeg veit hvordan det ligger ann. Hjelper ikke å si du er sjuk en gang, og så aldri høre noe mer fra deg.
Hvis du har en sjukdom eller noe sånt, si det da. Eller ihvertfall send en pm med at saker blir forsinket... Jeg aner ikke, jeg kjente ikke på turboen. Det var Moslet på forumet her som kjøpte den av meg, og da sa han at det var masse slark. Det kan ikke jeg bekrefte, fordi jeg kjente ikke etter. For jeg tenkte at den var jo helt ny, så hvorfor skulle det være slark der. Neste gang da vettu, så får du oppdatere litt mer så folk veit hvordan det ligger an, og ikke komme med den at det ikke nytter å forklare noe, når du så vidt har sendt en pm. Nei takk, hopp og drit i det du. Behold det.

Den turboen er nok bare kast, da når du dytter på skovlene så treffer de veggen slik at turboen ikke snurrer en gang :P selv om det er kina turbo så er det umulig at det er så mye slark orginalt :P

Hassel
14/06/12, 22:14
Ojsann.. Hørtes ut som den turbo'n har vært utfor ett eller annet! :p

elephant
15/06/12, 15:55
Dette ville da ikke 850evo tro på... Mulig den har fått en skikkelig smell med posten?

Moslet
15/06/12, 15:58
umulig :P enten så er det feilproduksjon eller gjort noe med innmaten..
den er ihvertfall ikke brukt før, det kan man se :P men om den er brukbar det spørs.

PyrionZ
18/06/12, 01:34
Gått en stund sia jeg bestilte ledstriper fra Moslet her nå, og har enda ikke motatt noen ting.
Ei heller får jeg svar på PM, så da velger jeg å sette min tvil til karen.

Jan-Einar Jenssen
18/06/12, 02:11
Gått en stund sia jeg bestilte ledstriper fra Moslet her nå, og har enda ikke motatt noen ting.

etter som jeg skjønte så var han vist fri, men hadde bestilt opp flere sett :)

Øygard
18/06/12, 14:49
Men då skulle vel dei som har bestilt hos han fått melding om det:)

Hassel
18/06/12, 15:32

Sånn jeg har forstått meg på moslet'n så kan han bruke litt lang tid tidvis, men det kommer og av og til hørt om en liten overaskelse ;)

Tor24
19/06/12, 09:25
Har er fryktelig dårlig nyhet til de som prøver å svindle eller ikke gjør opp for seg:

En del inkassobyråer har begynt å påta seg saker mellom privatpersoner. Det betyr at det vil bli fryktelig dyrt for den som lurer seg unna. Til sist er det namnsmannen som krever inn gjelda fra lønn eller formue. Så er bare å gjøre opp for seg. Skulle det være problemer så ikke slutt å svare ihverfall. Det er det mest irriterende for den det går utover.

ovlov86
23/06/12, 13:53
Kan anbefale Simen2k. Kjøpte Logitech G25 av han, og den kom i posten ikke mange dagene etter jeg betalte. Fint innpakket også. :)

Ola Moen
24/06/12, 00:32
Handlet av Morgis her om dagen. Det funka feilfritt :) Jan Einar har jeg også "handlet" med, og ikke noe å usette på han heller :)

Dan Bay-Johansen
24/06/12, 11:49
Handlet med Tor24 her i uka som var, bare positivt å melde ;-)

Har også en handel med V20T på gang, regner med det går knirkefritt :-)

Kan også nevne at Volvobrage står høyt i kurs, en meget hyggelig og oppegående herremann !!

R-M-I
24/06/12, 19:35
Solgte V70 sidelister til Petter M her på forumet.. Møttes for overlevering av varer og betaling.. Hyggelig fyr jeg ikke har problemer med å handle med igjen :)

Petter M
24/06/12, 21:15
Solgte V70 sidelister til Petter M her på forumet.. Møttes for overlevering av varer og betaling.. Hyggelig fyr jeg ikke har problemer med å handle med igjen :)

TakkTakk :) Du var no en hyggelig selger også :D

G.Jensen
26/06/12, 12:59
Handlet en kjørekomputer av RUNE-T5r, handelen gikk problemfritt og innholdet i pakken var meget godt beskyttet. Så bare positivt og melde fra min side:)

ArneR
27/06/12, 23:41
Anbefaler Jon Ole på det sterkeste, kjøpte et sjalusi til 240 av ham til en fin pris, og det var virkelig så fint som det framsto. :)

Øygard
29/06/12, 19:25
Adrian S og ein kamerat var nett og henta nokre delar her. Dei var greie dei, prøvde (og klarte) å pruta litt, men det er lov! So dei handlar eg gjerne med fleire gongar:)

Adrian S
29/06/12, 22:09
Har handla av Øygard i dag og gjør det lett igjen:)

Øygard
29/06/12, 22:58
Har handla av Øygard i dag og gjør det lett igjen:)
Takk for handelen, håpa dåke og er fornøgd:)

ArneR
07/07/12, 15:29
Kjøpte 960 bunnpanne osv. av Vebjørn, og dashpod for å sette oppå dashen i 240 av ss242, begge er trivelige selgere og kan anbefales. :)

crazyclomp
08/07/12, 13:23
Handlet bunnpanne, oljerør og vannrør av SirKim. Hyggelig kar, og kan absolutt anbefale å handle med han :D

Volvoguttn
13/07/12, 21:31
handla 960dørhåndtak, midtarmlen med koppholdere og 965 baklukehandtak av de_icer. meget seriøs selger, utrolig bra pakket:) har ikke sett på dørhåndtakene ennda men :P

stort + i hans marg:D

Hassel
14/07/12, 00:30
Var å hentet motorbukk hos "elephant" . Veldig ålreit kar :) Hyggelig å bli kjent og prate litt med folk bak nicket også :)

mr.turbo
18/07/12, 15:00
Turbolars er ikke til å stole på, sendte bross sideskjørt ned til drammen i oppkrav. Skulle ha 300kr + frakt. Betalte rundt 300 for frakt når pakken ble sendt, å har nå fått pakken i retur å må betale litt over 600kr.

Altså nesten 1000 kr fattigere, for å være dumsnill å sende i oppkrav. Så advarer mot å handle med denne brukeren!

Jan-Einar Jenssen
18/07/12, 15:44
Turbolars er ikke til å stole på, sendte bross sideskjørt ned til drammen i oppkrav. Skulle ha 300kr + frakt. Betalte rundt 300 for frakt når pakken ble sendt, å har nå fått pakken i retur å må betale litt over 600kr.

Altså nesten 1000 kr fattigere, for å være dumsnill å sende i oppkrav. Så advarer mot å handle med denne brukeren!

forhåndsbetaling is the shit når man ikke er helt sikre på å sende :)

volvobrage
18/07/12, 16:50
Handlet med Tor24 her i uka som var, bare positivt å melde ;-)

Har også en handel med V20T på gang, regner med det går knirkefritt :-)

Kan også nevne at Volvobrage står høyt i kurs, en meget hyggelig og oppegående herremann !!

Kjekt og høyre Dan:D Og skryt tilbake til deg, du er ikkje vrien og gjere handlar med!!:)

Skal og gi skryt til Yengis, Beachee og Turbotony som eg har gjort fine handlar med:)Alle er veldig greie og snakke med, det syns eg er viktig for at det skal gå an og handle med folk..

Og ikkje minst masse skryt til Tor24 som eg har handla masse med!Alltid seriøs og alt holder den standar som er lovt ++:)

Aiky
19/07/12, 22:40
Noen som vet eller kjenner Andreas Moslet her inne??

Hassel
21/07/12, 09:33
Handlet av bosolhaug her inne. Veldig enkel å handle med, oppdaterer asap og sendte bilde av kvittering fra posten :)
Pakka var nesten for godt pakka innn! Sleit med å få av all bobleplasten xD

Eller stor tommel OPP!

elephant
05/08/12, 23:18
Kenta68. Var innom der i går og henta deler. Ålreit kar og bra priser. Tingene ser veldig bra ut.

Øygard
11/08/12, 01:14
Olav på forumet er ein skikkeleg kar, ingen ting tull med han. Eg har kjøpt hos han, forhåndsbetalte, og han sendte det so fort som muligetter at han hadde fåt pengane.
Han kan eg anbefala å handla med:)

Olav
13/08/12, 21:35
Jeg har heller ingen problemer med å anbefale andre til å handle med Øygard.
Takk for en rask, og ryddig handel! :)

Har også avtalt å sende en hundegrind til MortenM, mot at han betaler frakt. Han har sagt at han overfører penger, og jeg sender i morgen.
Så hvis denne posten ikke blir endret, er han også en jeg kan anbefale.

Øygard
16/08/12, 10:33
Eg har og handla med Philip. Han var lika hyggeleg og samarbeidsvillig sjølv om det tok alt for long tid før det eg kjøpte vart henta. Han er ein veldig grei kar å ha med å gjera. Handlar gjerne med han fleire gongar:)

Dan Bay-Johansen
16/08/12, 15:46
Beachee - tommel opp ;)

Og volvobrage igjen - terningkast 6 !

buster83
20/08/12, 14:19
Handla av/solgt til V20T og Tor24. begge tommeltotta opp! :) absolutt å anbefale.

gardern
20/08/12, 14:35
mye useriøse folk her! holdte av noe deler for en her,så kommer dagen og vedkommende gidder ikke og svare ikke i heletatt!
dette har skjedd flere ganger synes det er så unødvendig... kan man ikke ihvertfall i det minste svare for seg da. er jo lov og ombestemme seg men da synes jeg man kan si ifra på en ordentlig måte! :)

BlåFare
20/08/12, 21:53
turbocontainer kan iallfall anbefales, ble enige om pris og frakt på ett stk turbo speedometer til 200serien.
Og ikveld henta jeg det, makan til flott handel, alt var som forestilt :)
Anbefales

volvo
22/08/12, 00:19
mye useriøse folk her! holdte av noe deler for en her,så kommer dagen og vedkommende gidder ikke og svare ikke i heletatt!
dette har skjedd flere ganger synes det er så unødvendig... kan man ikke ihvertfall i det minste svare for seg da. er jo lov og ombestemme seg men da synes jeg man kan si ifra på en ordentlig måte! :)

Bruk først til mølla prinsippet.
Holde av er bare tull, med mindre det betales forskudd.

Ola Moen
24/08/12, 21:20
Jeg har handlet med mange her inne, og har ikke hatt noen problemer :) Jeg for min egen del, er ikke alltid like rask med å få ferdig ting osv. Det kommer av at jeg har litt for mye å gjøra desverre, men tar ting så fort jeg klarer, og får tid :)
blitt enda verre nå som jeg jobber 10-14 timer arbeidsdager i lastebil ved siden av å prøve å drive i garasjen :)

(Må kunne være lov å kritisere seg sjøl litt :) )

buster83
27/08/12, 18:20
Handla av Arndal. kjapp med å sende. tipp topp innpakking. :D
Solgte til Trygve_johnsen. kjapp med å betale. absolutt å anbefale. :D

*alle ti tommeltottene i været* :D

V50 D3
27/08/12, 22:35
Handlet av gull pilen og aarnes.

Støtdempere av gullpilen.
Senterringer av aarnes. (gjennstår bare for min del å overføre penger til ham :rolleyes:)

Begge er seriøse selgere ;-)

V50 D3
27/08/12, 22:41
Glemte MortenM her ;-)

Takker for handel av et flott R-design ratt :cool:

Olav
29/08/12, 15:12
Avtalte handel med Mythicrider. Pakken ble sendt med oppkrav, og ble hentet som avtalt. Anbefales!

Øygard
03/09/12, 21:49
Har handla med Naturchips i dag. Eller det var vel han som kjøpte nåke hos meg, og det gjekk veldig fint.
Han stilte med pengar på avtalt plass til avtalt tid. Hyggeleg fyr som eg kan anbefala å handla med:D

Naturchips
04/09/12, 12:16
Handlet med Øygard i dag, veldig fornøyd med servicen. Han fraktet setene nesten til meg, og jeg er fornøyd :)
Kan anbefale han.

Edit: Kan legge til at det var gode priser :)

Tinnsoldaten
08/09/12, 18:20
Har kjøpt og solgt litt på forumet etterhvert nå, og har så langt ikke vært borti uredelige folk.
Har kjøpt deler av bl.a. disse:

kvkleppe - Veldig kjapp og grei handel, med god informasjonsflyt. Forhåndsbetalt.

bosolhaug - Gjorde et lite bytte. Null problem.

tennpluggen - Hadde shina opp festene til vinga jeg kjøpte av ham, og lagt ved nye skruer. Oppkrav.

1janeinar - Mottok deler i bra stand, og bombesikkert innpakka. Forhåndsbetalt.

Marius Skau - Både kjøpt av og solgt til ham , aldri problemer der.

Jeg krever alltid forhåndsbetaling med mindre det er snakk om bytte eller henting.
Noen av de som har handlet av meg:

LKJ - sendt
Bård - sendt
CID - hentet
gleid- sendt
Lillengen - sendt
boris2k - hentet
NikolaiB - sendt
Dimmern - sendt
Mr.Amazon - hentet

Hassel
08/09/12, 18:59
Også handlet med kvkleppe. ålreit kar :)

Eskil95
11/09/12, 08:24
de_icer er veldig seriøs å handle med, fikk alle tingene jeg skulle ha, samt at frakta ble dyrere en ventet, men det ordnet han. ikke noe tull bak det :)

mamolv
20/09/12, 20:56
har handlet av mattis og yengis her inne nå i det siste, og kan ikke si noe annet enn at de er noen positive selgere:)yengis har jeg handlet med før også:)tommel opp:)

Børge Vikebø
21/09/12, 21:15
Gode erfaringer med JP_Racingteam :) Tok litt tid med pakka da den kom via sverige, men det kan ikke han lastes for. Thumbs up!

kompi
22/09/12, 16:34
skulle handle et R-sport ratt av Bambo for rundt 2 måneder siden. ga han et bud som han godtok, sa at jeg ville ha det i oppkrav å ga han mine opplysninger.
han sa han skulle sende det med en gang, eller dagen etter eller noe (iallefall sende det) det gikk en uke så fikk jeg pm om at han hadde glemt det fordi han hadde mye å gjøre, gikk en uke til, fikk pm igjen om at han hadde glemt det. tilslutt fikk jeg ikke noe svar fra han + at jeg så at han hadde stengt salgstråden sin.

så i dag at han hadde lagt rattet ut til salgs på nytt. ser at han har brukt to dager fra å oppretta tråden til han har skrivd at rattet er solgt.
vet det er mange her inne som selger mot forhåndsbetaling. men når dette skjer så er jeg glad for at jeg bare handler i oppkrav. forhåndsbetaling med folk jeg vet er greie å handle med.

Øygard
22/09/12, 18:26
Har høyrt liknande historier om den fyren før, so eg har latt vera å handla med den fyren sjølv om han har hatt billige ting som eg hadde lyst på til salgs. Og no har du opplevs nåke liknande, so då er det nok lurt å vera forsiktig viss dåke ska handla med han.

Eskil95
24/09/12, 12:30
Fikk pakken over helgen, han sendte den på en fredag/kveld og allerede nå 3 dager etter med lørdag og søndag imellom fikk jeg den akkurat i tide:) kjeme fornøyd med handlene jeg har gjort!:) de_icer er flott å handle med!

gardern
24/09/12, 22:02
kan jo nevne noen jeg har handlet med eller som har handlet av meg :

mister-klæbu

skulb

kapli

hvedingen

alle disse er seriøse og ålreite folk :) ikke noe negativt og utsette på noen av de! :)

Jack89
25/09/12, 17:22
Kjøpte nyrlig en brukt kupevifte fra AWD på forumet, han sier den fungerte som det skulle når han sendte den. Den fungerer da slettes ikke så det var katta i sekken, Jeg overførte 480kr, 180 for frakt og 300 for vifta så det var bortkastede penger :-p igrunn ingen vits at jeg sender den tilbake til han heller da det er 180kr i frakt som jeg må ut med igjen. Men er vell domt uansett å kjøpe slike deler brukt på nettet, dette er vell noe som helst erstattes med nytt :-)

The Sven
25/09/12, 20:30
Kupevifta er det heldigvis noenlunde overkommelig pris på hvis det er til V70 uoriginal. Jeg har en defekt liggende jeg også, den kan du få for 150kr + frakt (halv pris, + at du vet den er defekt så du blir ikke skuffet :D)

Olav
27/09/12, 13:26
Jeg kjøpte noe småtteri av 1janeinar. Han glemte først å sende pakken etter at jeg hadde forhåndsbetalt, men ordnet raskt opp da jeg spurte om den var blitt sendt :) Posten rotet bort pakken, men han sendte ny uten flere spørsmål. Denne har jeg nå fått, og alt ser bra ut :)

Anbefales, selv om det ble litt rot denne gangen! :)

chrisbjorklo
28/09/12, 08:52
SirKim kjøpte en hjerne av meg. Betalte på forhånd og ikke noe tull med betaling, kan anbefales! :)

G.Jensen
28/09/12, 17:49
johnjo kjøpte frontlamper av meg, Fikk pengene på konto samme dag (Forhåndsbetalte). Kan anbefales fra min side:)

Havard89
28/09/12, 23:07
Har gått ei heil stond sia eg bestilte LED-striper av Moslet, har vert vanskleg å få tak i etter forskuddsbetaling anna enn at han frå tid til anna lov å sende det dagen etter noko som hittil ikkje har skjedd.. Kan vere at han ordnar opp etter seg til slutt men so langt har eg dårleg erfaring.

ovlov86
28/09/12, 23:23
Har gått ei heil stond sia eg bestilte LED-striper av Moslet, har vert vanskleg å få tak i etter forskuddsbetaling anna enn at han frå tid til anna lov å sende det dagen etter noko som hittil ikkje har skjedd.. Kan vere at han ordnar opp etter seg til slutt men so langt har eg dårleg erfaring.

Du er ikke den første som klager på typen... Syns han begynner å bli litt vel treig uansett hvor mange her inne som kjenner han. Useriøs big time!

jacobsen
29/09/12, 15:45
Var en (skal ikke nevne navn...enda) på VCCN-gruppa på Facebook som hadde trelister til 940 å selge. Jeg sa jeg skulle kjøpe dem for XXX kr, sendte han mitt navn og adresse, og han sa han skulle sende. Dette er nå ca 2uker siden...jeg har spurt gjentatte ganger på brev om han har sendt, men han svarer ikke. Jeg har også spurt i VCCN-gruppa (i tillegg til å ha tagget hans navn i innlegget) slik at jeg er garantert at han ser det. Ingen respons.

veldig useriøst. ser også at han er aktiv og averterer andre ting på VCCN-gruppa....

R-israelsen
29/09/12, 17:10
Lagt merke til dette jeg og. Veldig useriøst!

karoline
30/09/12, 01:19
Du er ikke den første som klager på typen... Syns han begynner å bli litt vel treig uansett hvor mange her inne som kjenner han. Useriøs big time!

Det jeg da ikke skjønner er at om mange klager på at en er veldig treig med ting (feks moslet som er nevnt x antall ganger flere steder innepå forumet), så bare fortsetter folk å kjøpe via post som da resulterer til enda mer klaging. Er jo nesten umulig å ikke se at ganske mange har klagd om samme person flere ganger, så hvorfor da kjøpe noe fra personen som mange her inne har klagd på :)
(og nei, var ikke rettet mot deg ovlov86, bare passet å skrive det under kommentaren din :p )

ovlov86
30/09/12, 11:19
Det jeg da ikke skjønner er at om mange klager på at en er veldig treig med ting (feks moslet som er nevnt x antall ganger flere steder innepå forumet), så bare fortsetter folk å kjøpe via post som da resulterer til enda mer klaging. Er jo nesten umulig å ikke se at ganske mange har klagd om samme person flere ganger, så hvorfor da kjøpe noe fra personen som mange her inne har klagd på :)
(og nei, var ikke rettet mot deg ovlov86, bare passet å skrive det under kommentaren din :p )

Veldig enig. Men det er alltid noen innom å forsvarer han. Typ; "Jeg kjenner han, og han er bare treig". Det tar ikke MÅNEDER for å sende LED-striper! Bare gå inn på profilen hans og se alle som klager: http://forum.vccn.no/member.php?136-Moslet

Tåpelig at folk forsvarer fyren når han tydeligvis ikke bryr seg om å være ærlig og redelig.

jacobsen
30/09/12, 12:18

mhm! fikk ENDELIG svar nå. Han hadde glemt meg (selv om jeg gjentatte ganger sendte brev), og solgt dem til noen andre...tulling!

Øygard
30/09/12, 18:25
Var en (skal ikke nevne navn...enda) på VCCN-gruppa på Facebook som hadde trelister til 940 å selge. Jeg sa jeg skulle kjøpe dem for XXX kr, sendte han mitt navn og adresse, og han sa han skulle sende. Dette er nå ca 2uker siden...jeg har spurt gjentatte ganger på brev om han har sendt, men han svarer ikke. Jeg har også spurt i VCCN-gruppa (i tillegg til å ha tagget hans navn i innlegget) slik at jeg er garantert at han ser det. Ingen respons.

veldig useriøst. ser også at han er aktiv og averterer andre ting på VCCN-gruppa....

mhm! fikk ENDELIG svar nå. Han hadde glemt meg (selv om jeg gjentatte ganger sendte brev), og solgt dem til noen andre...tulling!

Koffor ikkje nevna navn? Det hjelper jo ikkje å fråråda å handla med ein viss me ikkje får veta kem?

ovlov86
30/09/12, 21:15
Koffor ikkje nevna navn? Det hjelper jo ikkje å fråråda å handla med ein viss me ikkje får veta kem?

Amen!

R-israelsen
01/10/12, 03:36
Han her het thomas bråthen ifølge facebook.

kompi
06/10/12, 10:22
kjøpte komplett ABS av dieselsmoke, forhåndsbetalte å jeg fikk pakka noen dager etter, var greit pakka inn, jeg fikk også med noe ekstra ledningsnett:)
kjøpte karosseri plate av bosolhaug, forhåndsbetalte å jeg fikk pakka noen dager etterpå.
kjøpte noen intercooler/radiator fester av amundsen T5r. betalte i oppkrav. fikk pakka i dag å alt ser bra ut.

ut av mine få erfaringer å trekke, så er disse til å stole på. rask levering, grei innpakking, grei pris å ikke noe tull. kan anbefales

Espen Title
16/10/12, 21:15
Handla av General-aasen for ei tid tilbake og det gikk smertefritt :)
Tommel opp :)

Forøvrig kan jeg nevne at alle bør holde seg una 850evo.
Han er vel ikke veldig aktiv her inne lenger men han er det bare å styre unna. Jeg er så dum at jeg har solgt han deler på krita og han skylder meg nå 3500 kroner mens kompisen hans skylder 1500..........

Så styr for all del unna 850evo!!!

kermitt
17/10/12, 01:30
Jeg for min del kan ikke få sagt nok hvor fornøyd jeg er de gangene jeg har handla av Espen titlestad! :D

Naturchips
19/10/12, 21:01
Handlet med bosolhaug og er veldig fornøyd :)
Kanskje litt treig fra min side med å sette innpå penger, men var pga at jeg var i utlandet.
Forhåndsbetalte da jeg følte at det var en person å stole på, virket seriøs. (selv om de som svindler sikkert virker seriøs :p )
Kan anbefale han.

R.G
20/10/12, 19:20
stor fornøyd med handel med de_icer:)

kermitt
20/10/12, 22:30
Handla dørhandtak av De-icer for litt over ett år siden og han er mer proffesjonell enn mange som driver med salg over nett daglig.

jacobsen
23/10/12, 18:55
Handlet t-stykke til org motorvarmeranlegg av irocz28, og han sendte raskt og rimelig :) bare litt treghet i betaling fra min side. det beklager jeg

kompi
23/10/12, 19:23
jeg kan også si at jeg er veldig fornøyd med kjøpene jeg har hatt ifra Espen Titlestad, ikke noe surt å si om han:)

sverre2210
23/10/12, 19:33
Jeg for min del kan ikke få sagt nok hvor fornøyd jeg er de gangene jeg har handla av Espen titlestad! :D

der er vi 2 ihvertfall, ypperlig service, og god hjelp :D :D ;)

Marius Skau
23/10/12, 23:27
Jeg har handlet med mange sisste tiden :)

Hadd litt problem med posten her sisste tiden. Men har byttet innleveringskontor da di inkompitente idiotan rett og slett har "glemt" og sende et par pakker.
Beklager også at det har vært litt treighet.

joko5
25/10/12, 17:42
Kjøpt noe deler fra lars-go40tic og Kauto som jeg har fått den siste uken. Begge to sendte raskt og delene ble pakket bra inn :D Handler gjerne med de flere ganger!

Tommy Skaug
26/10/12, 16:59
Anbefaler Espen Titlestad :)

mrstfu
29/10/12, 19:32
Solgte AngelEyes-lyktene mine til JK91 nå for en halvtime sida, ingen pruting eller slikt, kjapp frem med penga, hyggelig prat. Anbefales:-)

Skal sies, dette var en cash in hand-deal, altså ingen forhåndsbetaling eller post inne i bildet, fjerner jo en del potensielle problemer.

micknutzen
12/11/12, 17:19
Handlet bsr filter av MANNJERN Her på formumet:) varen kom med en gang og var akk som beskrivet:) kjempe fornøyd ikke noe tull:):) kan anbefale han:)

Loggy
14/11/12, 20:04
Kjøpte armlene av Volvogutten her på forumet, han var grei og holdt det av til meg til meg til lønna kom inn :)
Var fint pakket inn også :)
Kan anbefales

Volvoguttn
14/11/12, 20:22
Kjøpte armlene av Volvogutten her på forumet, han var grei og holdt det av til meg til meg til lønna kom inn :)
Var fint pakket inn også :)
Kan anbefales

takk det samme, kjapp med å føre over penger og bare posetivt, hadde en fin dialog hele veien :)

Øygard
15/11/12, 12:14
Fekk ein pakke frå Yengis i dag. Alt ser bra ut. Eg betalte på forskudd og han sendte, handlar gjerne med han fleire gongar:)

karoline
15/11/12, 17:16
De jeg har solgt/kjøpt ting av her på forumet er Turbohansen, sverre2210, Christian, paal-andre og fler jeg ikke husker brukernavnene til.
Disse har ihvertfall vært seriøse, og det jeg har kjøpt har vært i bra stand/den standen dem sier tingene er i.
Så det er bare å handle med disse :)

Team Tynner
16/11/12, 17:28
handla med solan og emilhetty.problemfri handel med begge to:D

Øygard
21/11/12, 13:13
Ovlov86 er seriøs, eg betalte på forskudd og pakken kom i dag:)

BlåFare
21/11/12, 13:51
paal-andre kan anbefales videre, for makan til service man fikk hos han.
Kjøpte armlener for og putte i 240'n, overførte og betalte for varen og plutselig var det en pakke på døren fra ett postbud.
Det kalles service det! :)

Thumbs up!

paal-andre
21/11/12, 13:54
paal-andre kan anbefales videre, for makan til service man fikk hos han.
Kjøpte armlener for og putte i 240'n, overførte og betalte for varen og plutselig var det en pakke på døren fra ett postbud.
Det kalles service det! :)

Thumbs up!

Takk for det ;D
kan anbefale BlåFare som en god betaler. overførte penger samme dag og alt gikk knirkefritt :) takk for god handel!

paal-andre
21/11/12, 14:00
De jeg har solgt/kjøpt ting av her på forumet er Turbohansen, sverre2210, Christian, paal-andre og fler jeg ikke husker brukernavnene til.
Disse har ihvertfall vært seriøse, og det jeg har kjøpt har vært i bra stand/den standen dem sier tingene er i.
Så det er bare å handle med disse :)

du var så heldig at du fikk mer penger enn avtalt siden minibanken ikke ville spyttet ut 100 lapper ;D
men kan takk for den handelen også, fikk en fin runde rundt i akser for å finne minibank, men ble et godt kjop og fornøyd med hjula :)

The Sven
21/11/12, 18:17
Handlet noe småtteri av turbotico igjen i går, nok en hyggelig handel med god service :) Solgte også noe til buster83 (ved hjelp av fadern) og han stilte opp og betalte og hentet som avtalt :)

buster83
21/11/12, 18:31
fanger'n var bra som forventet :)

The Sven
21/11/12, 18:54
fanger'n var bra som forventet :)

Det er bra den var ok :) Tenkte å nevne at du måtte si ifra hvis det var noe gæli, men da hadde du allerede henta :) Var tross alt litt lenge sia jeg har sett på den selv.

ovlov86
21/11/12, 18:59
Øygard overførte penger som avtalt, og er å anbefale. :)

Zeeker
23/11/12, 21:59
Bare for å vara litt sær..
Hadde det gått an å laget en egen "forumdel" med Seriøse kjøpere/selgere, også slik at folk kan lage en egen tråd med navnet på kjøper/selger slik at det går an å holde litt orden på hvem/hva/hvor?

Det samme gjelder å lage en forumdel med useriøse kjøpere/selgere.

Da blir det litt lettere å søke på personer og alle som har hatt problemer med en person kan gå inn på denne tråden (med personens nick) og legge til hva han/hun ikke har vært fornøyd med. Da kommer all grumsen en person har drevet med i en og samme tråd.
Det samme gjelder skryt til alle folka som opptrer skikkelig. Det er litt lettere å stole på folk hvis du ser folk gang på gang skryter av folk. Dette er også lettere i egen tråd + at det "lett" å søke på.

Denne tråden her er ett lite Hæl_ette å se i :(

De forumdelene kan gjerne være stickyer som denne er.

How about it? eller er det bare jeg som er sær?

Jan-Einar Jenssen
23/11/12, 22:03
ganske enig med deg :) er jo et fåtall her som klare å redigere et innlegg og legge ut alt i et innlegg.. eller er jeg å sær siden jeg gjør det? :p

edit: slik gjør jeg det..
http://forum.vccn.no/showthread.php?5485-Kj%C3%B8p-salg-erfaringer&p=185008#post185008

buster83
23/11/12, 22:04
Hadde det gått an å laget en egen "forumdel" med Seriøse kjøpere/selgere, også slik at folk kan lage en egen tråd med navnet på kjøper/selger slik at det går an å holde litt orden på hvem/hva/hvor?

Da blir det litt lettere å søke på personer og alle som har hatt problemer med en person kan gå inn på denne tråden (med personens nick) og legge til hva han/hun ikke har vært fornøyd med. Da kommer all grumsen en person har drevet med i en og samme tråd.
Det samme gjelder skryt til alle folka som opptrer skikkelig. Det er litt lettere å stole på folk hvis du ser folk gang på gang skryter av folk. Dette er også lettere i egen tråd + at det "lett" å søke på.

Denne tråden her er ett lite Hæl_ette å se i

du er sær ja.. :p haha.. men det er absolutt en god ide.. jeg stikker ofte innom og kikker her, men gir som regel f..n og tar kjangsen læll...

Zeeker
23/11/12, 22:16
du er sær ja.. :p haha.. men det er absolutt en god ide.. jeg stikker ofte innom og kikker her, men gir som regel f..n og tar kjangsen læll...

Jeg vet jeg egentlig er litt sær :D

ganske enig med deg :) er jo et fåtall her som klare å redigere et innlegg og legge ut alt i et innlegg.. eller er jeg å sær siden jeg gjør det? :p

edit: slik gjør jeg det..
http://forum.vccn.no/showthread.php?5485-Kj%C3%B8p-salg-erfaringer&p=185008#post185008

Jepp.
Men hvis jeg vil sjekke ut volvobrage som du er fornøyd med så vet jeg ikke om andre er det. Da må jeg søke i denne tråden å sjekke ut en hel del innlegg som kan være drepen på om jeg gidder :/
Hadde du skrevet i volvobrage sin tråd på Seriøse selgere/kjøpere så hadde jeg sett alle andre som er fornøyde også :)

Håper moderatorene tenker seriøst på dette :)

Jan-Einar Jenssen
23/11/12, 22:20
Jepp.
Men hvis jeg vil sjekke ut volvobrage som du er fornøyd med så vet jeg ikke om andre er det. Da må jeg søke i denne tråden å sjekke ut en hel del innlegg som kan være drepen på om jeg gidder :/
Hadde du skrevet i volvobrage sin tråd på Seriøse selgere/kjøpere så hadde jeg sett alle andre som er fornøyde også :)

Håper moderatorene tenker seriøst på dette :)

aaah, sånnsett ja. ja, det hadde nok vært enklere :)

ovlov86
24/11/12, 00:21

Denne tråden her er ett lite Hæl_ette å se i :(

Kongeforslag. :) Litt av problemet er vel og at folk ikke gidder å skrive her. Har kjøpt forskjellig dill av minst 5 stk her inne, og eneste som har lagt inn noe om meg er Øygard. Har kjøpt stoffmatter, felger, hengerfeste, spylerdyser, Logitech ratt&pedaler, Rollo, skvettlapper og lister for å nevne noe, alt av folk her på forumet.

Kan forresten opplyse om at 850GLTsilver er virkelig å anbefale!

Øygard
24/11/12, 00:35
Bra forslag:) Eit forum med ein tråd med brukarnavnet til kvar brukar som overskrift, der alle som har handla med den personen kan skriva sine erfaringar:) For det er ikkje alltid me har tid til å bla gjennom 19 sider i denne tråden før me kan handla med nåken:)

Øygard
24/11/12, 00:49
Lagde ein tråd om detta i "Forslagskassen" eg:)

The Sven
24/11/12, 00:54
Eller bare implementere iTrader i forumet. Dette funker bra på vacn f.eks. Vet ikke om det er komplisert å få til, men... Da trenger man ikke søke engang, positive/negative erfaringer henger fast i brukeren så du kan enkelt sjekke hvilke tilbakemeldinger han/hun har fått hvis han har fått noen.

Øygard
24/11/12, 01:12
Skjønte ikkje heilt korleis det virkar, men det høyrest ikkje heilt domt ut:)

The Sven
24/11/12, 01:19
google er din venn :)

Øygard
24/11/12, 01:26
Det såg jo meeeeget oppegåande ut det

Zeeker
24/11/12, 03:08
Eller bare implementere iTrader i forumet. Dette funker bra på vacn f.eks. Vet ikke om det er komplisert å få til, men... Da trenger man ikke søke engang, positive/negative erfaringer henger fast i brukeren så du kan enkelt sjekke hvilke tilbakemeldinger han/hun har fått hvis han har fått noen.

Sender du en forespørsel til Gaupe med da eller ? :D

Men hvordan får man gitt feedback? Må man da lage en "transaksjon" mellom 2 stk sånn som på Ebay.
Eller kunne jeg bare ha gått inn å gitt deg feedback helt random?

Zeeker
24/11/12, 03:09
Kongeforslag. :) Litt av problemet er vel og at folk ikke gidder å skrive her. Har kjøpt forskjellig dill av minst 5 stk her inne, og eneste som har lagt inn noe om meg er Øygard. Har kjøpt stoffmatter, felger, hengerfeste, spylerdyser, Logitech ratt&pedaler, Rollo, skvettlapper og lister for å nevne noe, alt av folk her på forumet.

Kan forresten opplyse om at 850GLTsilver er virkelig å anbefale!

Problemet med at folk ikke skriver kan være for at de vet at det ikke er lett å finne igjen infoen :/
Jeg har selv handlet mye rart av folk på forumet men aldri tenkt over å skrive her. Helt til noen jeg kjenner lurte på noe om noen.
Men da kan det kanskje være kjekt med den iTrader som The Sven tala på.

Øygard
27/11/12, 00:39
Vovlo er veldig grei:) Eg møtte han i Arna, hadde tatt med delane sånn at han skulle sleppa å kjøra so longt. Han sa han ikkje hadde kontantar men kunne overføra pengar når han kom heim. Eg vart jo litt skeptisk, men gjekk med på det, eg hadde jo navnet hans og alt, og han overførte pengane som avtalt, og so var han veldig hyggeleg å prata med, so han er til å stola på.

Helgeland
27/11/12, 02:09
Kan anbefale "Helgeland" som selger.
Rask handel (hadde det ikke vært for mindre pengeproblemer her i huset), og ekstremt godt innpakket.
Anbefales! :)
Takk for fin annbefaling HarryVolvo !

R.G
27/11/12, 16:06
nevner ingen navn.

men legger stort sett, egentlig ofte merke til att den yngre garde er useriøse når gjelder både salg og kjøp.

egentli så har jeg lagt merke til att det gjelder en goddel av dem som er under 20år og ikke betalende medlemmer.

ovlov86
27/11/12, 16:29
men legger stort sett, egentlig ofte merke til att den yngre garde er useriøse når gjelder både salg og kjøp.

Rasist! :p

R.G
27/11/12, 17:16
Rasist! :p

hehe:)

nei sier bare som jeg føler det.

beste hadde vært om kun salgs/kjøp bare hadde vært for betalende brukere. min mening:p

Zeeker
27/11/12, 17:48
Det beste er vel den iTrader'n. Da følger all grumsen deg helt til du har gjort opp for deg :D
Og det gjør kanskje at folk tenker seg om 2 ganger før de har tenkt til å lure noen. Og sitte i ettertid å diskutere og krangle er ingen tjent med

karoline
27/11/12, 18:24
hehe:)

nei sier bare som jeg føler det.

beste hadde vært om kun salgs/kjøp bare hadde vært for betalende brukere. min mening:p

enig i det med betalende brukere, men vil ikke si man er useriøs bare fordi man er under 20 år, finnes fullt av useriøse folk over 20 også :p

R.G
27/11/12, 18:33
enig i det med betalende brukere, men vil ikke si man er useriøs bare fordi man er under 20 år, finnes fullt av useriøse folk over 20 også :p

nei nei, men dem jeg har vært borti som ikke har vært seriøse, har som regel vært under 20åra og ikke betalende brukere.

er klar over att er folk over 20 å som ikke er så seriøse å.

men har en følelsa av att flertall av betalende brukere innpå her er over 20 og er en god del mere seriøse å ha med å gjør, og dermed mere seriøs enn dem som ikke er betalende som er under 20.

nei dere skjønner vel:)

Marius Skau
27/11/12, 18:46
Bare fordi du ikke liker smågutter R.G så finnes det dem som gjør det ;) NOT ME

Kan btw annbefale R.G! Kjempekar. Sett bort ifra den rosa esken jeg fikk fra han :o

Loggy
27/11/12, 18:50
Glir nå snart over i gruppen "over 20", men jeg har da alltid vært seriøs når det kommer til handel... Så dette utsagnet kjenner jeg jeg meg IKKE igjen i, i det hele tatt

kermitt
27/11/12, 21:28
Jeg har handla med R.G og jeg føler ikke at jeg var userriøs, og jeg vil heller ikke stemples som userriøs fordi jeg ikke har betalt for medlemskap her inne. Det er bare at jeg er allerede medlem i Volvoklubben trøndelag og flere andre plasser så jeg syns det er unødvendig og betale for å lese på nettet når det allerede er så mye bra her på gratis delen.

R.G
27/11/12, 22:06
bli bare rot detta:p

Zeeker
28/11/12, 05:28
bli bare rot detta:p

Det blir sånn når man inkluderer smågutter... haha.. Neia, nå må vi ikke dra den lenger. Plutselig står politiet på døra

Men at kun betalende medlemmer hadde hatt tilgang til kjøp/salg hadde også gjort saken litt lettere.
Hvorfor skal noen av betale for å holder forumet oppe og andre skal kunne tjene penger på det gratis?
Det er sikkert mange måter å løse det på, men det gjelder å finne den letteste og smarteste :)

Det vi trenger er i hvertfall blide forumbrukere og kjeltringer burde henges ut til de har gjort opp for seg.

kermitt
28/11/12, 13:22
Jeg skulle gjerne betalt for forumet om kun betalende hadde fått tilgang på kjøp/salg siden det da har gitt meg noe jeg absolutt har behov for. Dette er trossalt en helt unik markedsplass for volvo deler.

Espen Hveding Nordgård
28/11/12, 17:51
Blir som Ovlov skriver på forrige side her, at folk ikke gidder å skrive. Men jeg gidder ikke skrive, fordi jeg veit at denna tråden er vaaaanvittig uoversiktelig å bla igjennom for å kjøpe et par vindavvisere :p

Jeg har også handla masse her, og har nok et par innlegg i denna tråden fra før, men veit da søren hvor de har blitt av :p Stemmer for noe som følger brukeren, så man slipper å spørre: Er mrftsu grei å handle med, eller er han en stor tulling? (noe vi veit svaret på) :p

ThomasR
01/12/12, 19:20
Da har jeg hatt min første klage på salget av delene av 850`n. Dette gjelder 2stk oljeslanger. Paul H har ikke mottatt delene som ble postlagt på torsdag 27-11-12. Hadde en deal om og få dette avgårde på onsdag siden han skulle hatt den på lørdag, men pga jobb fikk ikke jeg gjort det. Sendte kjøper en sms og beklaget dettet. Har kranglet med kjøper idag pr sms en der han mener jeg er useriøs og har dårlig holdning, og ikke leverer det kunden ønsker, Har det seg sånn at jeg skal skulke jobb , kjøre 15 mil en vei for og få avgåre en pakke? Føler ikke jeg har gjort no galt iht til salget! Beklageligvis er det blitt sendt noen krasse sms`r frem og tilbake. så har sagt til kjøper at han får tilbake spenna og jeg henter slangene siden han er så misfornøyd med at de ikke lå på posten idag! Så til mr Paul H. kontakt meg når du får pakka! Takk til dere andre som har kjøpt deler og er fornøyde! Thomas

Espen Hveding Nordgård
01/12/12, 20:20
Det er i overkant teit å klikke mongo for å vente en dag eller to. De fleste har en jobb de må gå til og mange må jobbe overtid osv, og da tar ting fort tid. Bra at du beklager :)

ovlov86
02/12/12, 03:34
Ja faen, vi er da ikke China Post heller.