PDA

Vis full versjon : Volvo 850 2,5 automat, forferdelig oljeforbruk.



robpau
05/03/11, 20:29
heisann, har en 850 2,5 automat motoren bruker sykt mye olje, og ryker og lukter ILLE om jeg tråkker på, regner med at det er ventil tettningene som er problemet, noen som har hatt samme problem, og vet hvor mye jobb dette er? og eventuellt verkstad kostnad?

MVH Robin paulsen

Erlend
05/03/11, 23:32
hvis det er ventiltetningene så er dette en jobb som tar rundt 12timer på verksted. så du må nok regne med rundt 10-12000 i arbeid+deler. er nesten bedre å bare bytte motor istedet da:)

robpau
10/03/11, 00:15
hvis det er ventiltetningene så er dette en jobb som tar rundt 12timer på verksted. så du må nok regne med rundt 10-12000 i arbeid+deler. er nesten bedre å bare bytte motor istedet da:)

men kan dette være noe annet en ventil tettningene?

Erlend
10/03/11, 18:35
men kan dette være noe annet en ventil tettningene?

tviler på at det er noe annet enn ventiltetningene. hvordan er veivhusventilasjonen din? hvordan olje har du brukt i det siste? og hvor lenge siden forrige oljeskift? og hvor langt har den gått? svar på dette, så kan det hvertfall gi meg en liten pekepinn om det er vent.tetningene eller noe annet :)

robpau
10/03/11, 22:43
tviler på at det er noe annet enn ventiltetningene. hvordan er veivhusventilasjonen din? hvordan olje har du brukt i det siste? og hvor lenge siden forrige oljeskift? og hvor langt har den gått? svar på dette, så kan det hvertfall gi meg en liten pekepinn om det er vent.tetningene eller noe annet :)

hei igjen. er ikke helt sikker på hva du mener med "veivhusventilasjon" i det siste har jeg brukt biltema olje pga plje forbruket. oljen er har ikke blitt byttet på lenge, dette er også pga plje forbruket. bilen har rullet rundt 277.000

vil det muligens lønne seg og bytte hele motren kansje?

eller vet du om noen her inne som kansje kan ta på seg jobben?

Erlend
11/03/11, 10:21
hei igjen. er ikke helt sikker på hva du mener med "veivhusventilasjon" i det siste har jeg brukt biltema olje pga plje forbruket. oljen er har ikke blitt byttet på lenge, dette er også pga plje forbruket. bilen har rullet rundt 277.000

vil det muligens lønne seg og bytte hele motren kansje?

eller vet du om noen her inne som kansje kan ta på seg jobben?

veivhusventilasjonen er ventilasjon mellom bunnpanne og toppen, slik at du ikke får ett overtrykk i bånnpanna. ta ut oljepeilepinnen legg tommelen oppå hullet og skru løst oljepåfyllingslokket, hopper og klaprer det så er det antydning til at veivhusventilasjonen er tett. blir denne tett så kan det ende med at du blåser noen simmeringer inn mot girkasse og som igjen medfører ett stort oljeforbruk og mye blårøyk. veivhusventilasjonen går fra hull i blokka rett over bunnpanne og er forbundet med innsuget. du kan trygt kjøpe deg pcv filter og sette på blokka og bare rive vekk hele ventilasjonen :)

kjøp deg en motorvask f.eks omega. hell i motoren, la den gå i 10 min, tapp av olja og bytt oljefilter og bytt ut biltema olja med castrol magnatec 5w40 c3, å se hvordan oljeforbruket ditt blir etter dette..

disse motorene liker veldig dårlig dårlig olje, og dårlig vedlikehold på disse medfører igjen stort oljeforbruk. Kan tenke meg at hele motoren din er koksa igjen og det er dette som fører til oljeforbruket ditt ;)

kan jo ta selvfølgelig ta feil, men dette er det "normale" etter det jeg har forstått :)

kan lønne seg og bytte motoren, men ville prøvd å behandlet den som jeg foreslå over først. hvis du ikke finner en veldig billig motor som du kan slenge nedi ;)

litt usikker på hvem som kan gjøre det her inne, spørs litt på hvor du bor?

robpau
11/03/11, 21:06
vil bare si tusen takk for alle svarene du gir meg, og at du tar deg tid til og hjelpe meg, setter veldig pris på det:=) så tusen takk for det, skal prøve de tingene du nevner og finne ut av dette så fort som mulig! jeg bor i oslo/akershus område, men leverer gjerne et stykke for og få fikset dette om det er nødvendig. du vet ikke om noen bra verksteder som ikke skal ha huset ditt og hytta for og ordne problemet? takk for hjelpen sålangt.

MVH Robin Paulsen

Erlend
12/03/11, 16:34
vil bare si tusen takk for alle svarene du gir meg, og at du tar deg tid til og hjelpe meg, setter veldig pris på det:=) så tusen takk for det, skal prøve de tingene du nevner og finne ut av dette så fort som mulig! jeg bor i oslo/akershus område, men leverer gjerne et stykke for og få fikset dette om det er nødvendig. du vet ikke om noen bra verksteder som ikke skal ha huset ditt og hytta for og ordne problemet? takk for hjelpen sålangt.

MVH Robin Paulsen

Bare hyggelig;) sleit selv med dårlig ventilasjon og oljeforbruk, men det forsvant etter at jeg gjorde dette, på ett tidapunkt var det så dårligt at bilen gikk på 4 sylindre og alle pluggene var sota ihjel:P hør med mekonomen:) jeg veit av erfaring at de er ganske flinke og ikke koster skjorta:) mekonomen verkstedet i drammen vant jo i tv2 hjelper deg i høst:) eller så er det jo en mulighet å høre med litt privat folk som driver med skruibg litt på si.
Glemte å nevne at når du har skifta olja og detta så kan du få litt ventiltikking, dette er bare fordi den gamle olja di sansynligvis ligger igjen og castrol olja vasker godt:) dette forsvinner enten etter noen kilometer eller ved neste oljeskift:) mao ikke noe å være redd for:)
Du får gi meg tilbakemelding med hcordan det blir etter oljeskiftet:) hvordan sto det forresten til ventilasjonen? Testa du det jeg skreiv?:)

robpau
13/03/11, 23:04
Bare hyggelig;) sleit selv med dårlig ventilasjon og oljeforbruk, men det forsvant etter at jeg gjorde dette, på ett tidapunkt var det så dårligt at bilen gikk på 4 sylindre og alle pluggene var sota ihjel:P hør med mekonomen:) jeg veit av erfaring at de er ganske flinke og ikke koster skjorta:) mekonomen verkstedet i drammen vant jo i tv2 hjelper deg i høst:) eller så er det jo en mulighet å høre med litt privat folk som driver med skruibg litt på si.
Glemte å nevne at når du har skifta olja og detta så kan du få litt ventiltikking, dette er bare fordi den gamle olja di sansynligvis ligger igjen og castrol olja vasker godt:) dette forsvinner enten etter noen kilometer eller ved neste oljeskift:) mao ikke noe å være redd for:)
Du får gi meg tilbakemelding med hcordan det blir etter oljeskiftet:) hvordan sto det forresten til ventilasjonen? Testa du det jeg skreiv?:)


starter med bilen imorgen. kommer tilbake med resultater sendere!

takk for mange gode tips.

MVH Robin Paulsen

850GLTsilver
15/03/11, 21:51
Fyll gjerne på sånn pakningsfornyer som de selger på Mekonomen.
Koster Kr. 444,- men den er sannelig verdt det.
Fyll på Ca halve kanna sammen med ny olje, så skal du se.....

gswede
15/03/11, 23:31
Pakningsfornyer...hmm trodde det var fy fy jeg

Erlend
16/03/11, 10:11
Pakningsfornyer...hmm trodde det var fy fy jeg

nope, det er veldig brukbart ;) jeg hadde det i motoren min :) og merka den gikk mye roligere og ikke så mye vibrering :)

robpau
16/03/11, 21:23
men pakkningsfornyer? er det en slags olje? eller? får bilen bruker noe sinnsykt mye olje, og rykter og lukter noe inni helvette når jeg tråkker gassen i bånn. tror du bilen kan bli bra om jeg gjør dette?

robpau
16/03/11, 21:24
altså tetter den osv?

Erlend
16/03/11, 21:30
men pakkningsfornyer? er det en slags olje? eller? får bilen bruker noe sinnsykt mye olje, og rykter og lukter noe inni helvette når jeg tråkker gassen i bånn. tror du bilen kan bli bra om jeg gjør dette?

Den "fukter" opp de gamle pakningene, er oftest det som forårsaker oljeforbruk og blårøyk, da de gamle pakningene blir tørre og harde. Prøv den å:) husk å hell den oppi etter oljeskiftet, sånn at den får virka hele tiden;)

robpau
16/03/11, 22:29
da skal jeg prøve ut dette snarest, og da bytter jeg ut "biltema" olja med noe av mer kvalitet i samme slengen, gunker dette dårlig så tar jeg av toppen og leverer greiene inn til norsk sylynder service. men håper det funker men den greia ifra mekonomen altså! vil bare si tusen takk for at dere tar dere tid og sånn til og svare.

robpau
17/03/11, 14:58
men tenkte på, halve kanna, er ikke det fryktelig mye da? er det noen smøring i det eller en slags olje?

Erlend
17/03/11, 15:26
men tenkte på, halve kanna, er ikke det fryktelig mye da? er det noen smøring i det eller en slags olje?

neida, pakningsfornyeren skal du helle på hele "kanna" er knappe 3 dl i den. den skal blandes ut i det forholdet. for på 5`erne våre går det jo 5,3 liter olje. jeg helte på hele da jeg brukte den ;) er en slags smøring i den, men den er bare til pakningene :) ikke noe problem å kjøre med den i heller, for da virker den hele tiden ;)

robpau
17/03/11, 20:48
ahh okay! 444 kroner for 3dl, haha men skal teste ut dette, funker dette dårlig så tar jeg av toppen, og leverer resten til norsk sylynder service.

Erlend
17/03/11, 21:45
hehe, ja veit det er en stiv pris, men den funker skikkelig bra faktisk :) hehe. jeg kan tenke meg at bilen blir bedre etter alt dette hvertfall :) det ble min :)

robpau
17/03/11, 22:30
hadde vært supert om motoren hadde blitt helt opptimal igjen ja:P selv om det er kansje litt mye og håpe på:P

850GLTsilver
17/03/11, 22:54
Ta det pent mens pakningsfornyeren jobber med saken da.
Ville holdt meg til rolig kjøring opp mot 100mil eller deromkring.

robpau
18/03/11, 11:14
oj såpass? 100 mil? ikke 10 men 100?

850GLTsilver
19/03/11, 21:16
Tar tross alt litt tid før disse gamle pakningene sveller ordentlig.
Er du for tidlig på den så risikerer du å blåse enkelte av pakningene.

Så la de svelle og sette seg før du drar på.

Og 100mil... er jo ike lange stunda det?

robpau
19/03/11, 21:56
aha, i dag har jeg vært hos bilexstra og kjøpte den pakkningsfornyeren, helte den på. og i slutten av neste uke tar jeg og bytter olje+oljefilter og mer pakkningsfornyer 1 gang til.

850GLTsilver
20/03/11, 14:43
aha, i dag har jeg vært hos bilexstra og kjøpte den pakkningsfornyeren, helte den på. og i slutten av neste uke tar jeg og bytter olje+oljefilter og mer pakkningsfornyer 1 gang til.

Good strategi.

robpau
24/03/11, 16:09
ble temmelig forskrekket i dag.....var innom mekonomen for og høre litt med de. og da traff jeg på en kar som visst har jobbet hos volvo i 10 år og hele den pakka der. han hadde hatt en 850 selv med de samme problemene. og han mente det ville være stempelringene. jeg syntes selv bilen virker litt "bedre" etter pakkningsfornyeren har blitt brukt. men ikke helt bra helt enda. så sa han også det at om det er stempelringene, så burde det abolutt borres. for han hadde bytta de så sin og den hadde rulla rundt 30.000 før de samme problemene kom tilbake! merker jeg egentlig bare blir mer og mer frusterert her jeg sitter. fikk ogås beskjed om at om jeg kjørte med dette forlenge så risikerte jeg at katalysatoren tok kvelden. noe med avgass eller noe sånt?

hjeeeelp!!!!

Erlend
24/03/11, 20:34
ble temmelig forskrekket i dag.....var innom mekonomen for og høre litt med de. og da traff jeg på en kar som visst har jobbet hos volvo i 10 år og hele den pakka der. han hadde hatt en 850 selv med de samme problemene. og han mente det ville være stempelringene. jeg syntes selv bilen virker litt "bedre" etter pakkningsfornyeren har blitt brukt. men ikke helt bra helt enda. så sa han også det at om det er stempelringene, så burde det abolutt borres. for han hadde bytta de så sin og den hadde rulla rundt 30.000 før de samme problemene kom tilbake! merker jeg egentlig bare blir mer og mer frusterert her jeg sitter. fikk ogås beskjed om at om jeg kjørte med dette forlenge så risikerte jeg at katalysatoren tok kvelden. noe med avgass eller noe sånt?

hjeeeelp!!!!

Det tror jeg ikke du skal høre på:) jeg har kjørt 4-5000km med det i motoren min. ( hvis ikke lengre) ikke hatt problemer med det enda, men den pakningsfornyeren forsvinner jo når du skifter olje uansett og den lengste serviceintervallen er greit nok på 30000km, men ingen volvo entusiaster følger dette:P men så skal du uansett heller ikke kjøre longlife olje på disse gamle motorene heller da, de disse gjerne er 0w oljer og de er litt dor tynne for våre gamle travere:) gjør som vi har foreslått og drit i han;) jeg skal høre med omega fyren vår imorra jeg;) så får vi klarhet i dette;)

gswede
24/03/11, 21:14
Nå er det nå en gang slik at om en bruker kvalitetsolje i utgangspunktet så skal slike tilsetninger ikke være nødvendig.

Langt de fleste oljer som selges over disk i dag har de nødvendige "tilleggspakker" eller kjemikalietilsetninger for å holde pakninger/simmerringer kondisjonerte. Ofte er det forskjellene i både kvalitet og sammensetning av disse "pakkene" som er avgjørende for prisen på oljen.

robpau
24/03/11, 22:56
håper virkelig jeg slipper og bytte stempel ringer.....

Erlend
25/03/11, 14:54
håper virkelig jeg slipper og bytte stempel ringer.....

ikke bytt stempel ringer, tviiiler sterkt på at du trenger det.. gjør som vi har anbefalt deg, snakka med omega og de på jobben her og den gjør ingen skade på katalysatoren, det er større sjanse for at all olje som bilen bruker gjør mer skade på den enn den :P har ingen invirkning på kat. den pakningsfornyeren. bare driit langt i hva han mekonomen fyren sa ( hvilken butikk var dette? jeg jobber selv i meko)

robpau
25/03/11, 23:32
dette var mekonomen på gjerdrum. tenkte og kjøre en "invendig motorens i morra) heller sånn omega eller hva den heter på tanken

lyngen
27/03/11, 17:45
må få høre resultatet, bruker mye min også, men jeg er forberedt på å skyfte til ny R motor, scstyling som skyfter til meg hvis :D

robpau
28/03/11, 01:21
hva må du bettale for den r motoren? og for og få den montert?

lyngen
28/03/11, 15:20
jeg TROR det er 23000kr for motor,gearkasse, elekronikk, drivakslinger + mye mye mere, den leveres med 3mnd garanti, men det beste er at du selv ringer jan å snakker med han på SC-STYLING :D

han bytter for 5000kr, tror jeg det var han har veldig bra peiling på 850,x70 biler :D

han godkjenner i vognkort å :D

robpau
28/03/11, 17:59
bytta olje og oljefilter i dag, virker som det er spon i olja, og den ene pluggen tok kvelden,

Erlend
28/03/11, 18:42
hmm, det høres ikke bra ut med spon i olja nei. ble det noe bedre med ny olje og filter? :)

robpau
28/03/11, 19:22
er faktiskt ikke helt sikker, har overlatt go ungen til fatter,n så han skrur og holder på. så akkurat nå kjører jeg hans ganmle slitne mb 250 diesel, som ikke rører seg:P

Folkvord
29/03/11, 01:30
det han mener med at kattalysatoren tar skade av det er alt oljen som legg seg i katten;-)
men visst den ene pluggen har tatt kveld, er det kansje pga mye olje i sylinder??
har selv gjort som han på mekonomen sa, overhalte en hel motor uten og borre, sylinderene var helt finne, sette i nye stempelringer og slikt, sette den i bilen og etter 20 000km begjunnte den og bruke olje. tok komp test og fikk se at det var dårli komp i sylinder nr 3, helte oppi tykk olje og kompen blei høgere, tog da om demonterte og fikk se at det var samme problem igjen. la driten til siddes og kjøpte ny brukt motor;-) billigere en og ovehale motoren på ny;-)

robpau
29/03/11, 12:05
er nok olje i den ene sylynderen som skaper problemer for pluggen ja, men tok den jo opp og så nøye på den, var jo spon/sand eller noe sånn da, lurer på hva det kommer av?

850GLTsilver
29/03/11, 15:17
Plugg "long over due for exchange"?

Og har du olje i sylinderen, så er det stempelringer/rom sylinder ja.
Har sett sylindere på disse motorene som er svært vide i nedkant.

robpau
29/03/11, 15:50
er nok stempel ringene da ja, desverre lurer på hvordan dette ender.....

850GLTsilver
29/03/11, 16:02
Kjapp runde med oppboring, honing, innkjøp av fem stempel, ringer, kryssbolter, masse skruing og kos....
Sliterne er altså ikke uutslitelige. Sukk.

robpau
29/03/11, 16:13
ja, om man bare kunne skru så.....:P

Folkvord
29/03/11, 21:13
kjøp ny motor;-) billige en og ovehale og bruke ikke like lang tid;-)

robpau
29/03/11, 23:45
ser ut som jeg faller på det til slutt ja, noen som har peilling på hvor det er billig og god kvalitet? sverige kansje? og hvor i sverige? kan jeg spare mye på det når det kommer til og kjøpe en hel jævela motor:P

Folkvord
31/03/11, 00:10
hvor holder du til? ja sverige er ganske bra så lenge du går til en opphøger. har selv vert og handlet 4 motorer i sverige, gjer jo halvparten av prisen en her i norge, men det var da turbo utgaven vel og merke.

har en 2.5 l 10 i min bil som eg har nå, skal bytte ut med en t5.
den står i bilen og starter og får såm bare det;-) kan få prøves og hørest om ønskeli. kan få den billigt om ønskeli;-)

robpau
31/03/11, 00:44
høres meget bra ut! jeg holder til i gjerdrum i akershus. men er en del i oslo område også. hadde satt pris på om du kunne undersøkt for meg? :=)

850GLTsilver
31/03/11, 00:49
Thuressons bil o rep i Årjäng vil være en vinner for deg.

Folkvord
31/03/11, 00:52
va på bildelebasen.se og såg en kjapp tur, og låg på ca 6-7000 for en motor.

men som sakt så har eg en som står i bilen;-) du kan få billi, bare og komme med bud.

850GLTsilver
31/03/11, 04:41
va på bildelebasen.se og såg en kjapp tur, og låg på ca 6-7000 for en motor.

men som sakt så har eg en som står i bilen;-) du kan få billi, bare og komme med bud.

Billig?
Er den med LØS bakfanger da tro......:D

Nei akkurat nå så har jeg neppe bruk for ny motor.
Den som står i min 850 er jo knapt innkjørt med sine små 530.000Km på telleren:)
Eller kanskje... Jeg har jo en 10V her også. En motor å plukke på og fikse opp for å sette inn der.... Har jo passende elektronikk ligende også...
Noe å tenke på..:)

Folkvord
31/03/11, 12:26
billig:P

robpau
31/03/11, 14:22
hvor langt har motoren som står i din bil godt? t5 motor? eller glt motorn? ikke noe oljeforbruk? osv?

Folkvord
31/03/11, 16:54
212 000 står den på nå, ikke noe oljeforbruk elle noen ting så lenge den har vert i midt eie, det er en 2.5 10v 144hk som er til salgs, da den skal byttest ut med t5 motor, motoren står i bilen og kan prøvest og hørest om ønskeli;-)

robpau
31/03/11, 17:48
hvor holder du til da? og hvor mye skal du eventuellt ha for den?

Folkvord
01/04/11, 01:25
stavanger:p tja bud?

robpau
01/04/11, 09:42
sitter og lurer på hvordan jeg skal få fraktet en stor motor ifra stavanger til oslo: P

gswede
01/04/11, 09:54
Du kan jo høre med posten eller bring eller hva nå pokker de heter..
Andre spedisjonsfirma er det godt om. Uansett fryktelig mye tungtransport som går den veien, burde være en smal sak.

robpau
01/04/11, 14:10
eller om jeg kjører nedover og får noen til og bytte motoren der nede....

Folkvord
01/04/11, 15:56
har du automat eller manuel? kan bytte for deg eg;-)?
visst du har automat så kan vi bytte helle forstilingen, da det ikke tar lang tid. tar rundt en 1 og 1/2 time og pluke ut alt og kansje eit par timer og montere igjen. så 4 timer så burde mye vert gjort;-) legg til eit par timer maks visst bare motoren skal byttest til din motorramme så har du hvertfall godt med tid;-)

robpau
01/04/11, 17:44
det hadde jo vært supert, men hva vil en hel forstilling koste? og bettaler jo deg selvsagt for arbeid eventuellt.

robpau
01/04/11, 17:44
har automat forresten:=)

Folkvord
01/04/11, 20:34
hehe, vi sier at vi bare bytter ligsom visst du er med på tanken:P? eg tar din forstilling og det, så tar du min? for min er og med 2.5 10 v automat;-) så betaler du det eg skal ha for motoren bare liksom? pluss arbeid?
hvilken model er det?
med på tanken??:-)

robpau
02/04/11, 12:05
er med på tanken absolutt. men vurderer om det kansje er lettere og kansje hente hele dritten på en henger.

Folkvord
02/04/11, 14:32
hehe, sant det:p men visst du henter den på en henger så selger eg bare motor og gearkassen visst det er ønskeli, da eg vil ha resten selv:p like vel blir det bare motor;-)

robpau
03/04/11, 21:15
vel geargassen er vel ikke nødvendig og bytte?

Folkvord
03/04/11, 22:53
nei er ikke nødvendigt det;-)

robpau
07/04/11, 19:35
hva skal du ha for motoren da?

Folkvord
07/04/11, 20:08
bud:P

robpau
08/04/11, 00:34
hehe. et bud ja. selvfølgelig kan jeg slenge inn et bud. men begynner med et skambud jeg da: P siden du ikke kommer med noen pris antydning:P 2500. jeg forventer ikke at du skal godta dette budet. men jeg prøver meg:=)

Folkvord
08/04/11, 19:46
hmm, ja d var det:P var faktisk en som kom med eit bud idag på 5000:P men det var usikkert om han skulle ha den eller ikke:P så føreløpigt så står budet på 5000 hvertfall:P

Loco
13/04/11, 09:12
Hei robpau

Jeg vet ikke om du har bestemt deg for hva du vil gjøre, MEN jeg har et forslag som jeg har brukt på flere av mine biler. Med meget godt resultat..

Som nevnt før på tråden er sannsynligvis årsaken dårlig ventilasjon i veivhuset,
noe som fører til overtrykk der. Som igjen fører til at ventiltettninger, og stempelfjærer kokser seg, og slipper igjennom for mye olje..:mad:

Jeg har brukt et stoff som heter RedX, dette skal haes i hver sylinder, (skru ut pluggene og ha litt i hver, det er målebeger på flaska) det skal også helles noe i tanken (hvor mye er basert på mengden bensin du har i tanken, og det står blandingsforhold på flaska)

Når dette har fått virke en liten stund (jada det også står på flaska) Kjør så bilen en tur hvor du plager den litt (jager den litt på turtall)
Den første tiden vil den ryke noe helt jævlig, men dette er bare tegn på at den løse opp den koksinga som har danna seg i motoren..

Denna hestekurenkuren tar det meste av koksinga, og kan føre til et høyere oljeforbruk i noen tilfeller, MEN etter det jeg kan forstå kan det visst IKKE bli verre på din bil :rolleyes:

Etter å ha kjørt opp et par tanker med bensin bør du bytte olje, og filter.. som nevnt før på tråden kan du også med hell ha på såkalt pakningsfornyer..

(Jeg har selv brukt Omega med godt resultat, og er meget fornøyd med det)

Bruk olje med god kvalitet, (Biltema sin 10-40 blir for tynn når den er varm. I hvert fall på en sliten traver)

Dette er IKKE en garanti for at akkurat din motor blir bedre, MEN det er et billigere alternativ enn motorbytte evnt. overhaling. Og som sagt: jeg har selv gjort dette på flere motorer med MEGET godt resultat :D

Hilsen en hobbymekaniker gjennom ?? år (for mange :cool:)

robpau
26/04/11, 16:04
gidder ikke forsøke og redde motoren, mulig jeg prøver og fikse den når den er ute av bilen, bare får og ha noe og gjøre, skal ned til svierge og hente en 850 stv-delebil med 170 hestern, eneste galt med den er at den lekker ifra servoen, men lurer på en ting bare, bilen er svensk rega, og bilen er "avskilltad" eller hva de kaller det, skal jeg bare satse på og kjøre med de skilltene som er på den, eller skal jeg sette skilltene ifra min 850 på den ifra sverige og hjem?:P eller hvordan er det med prøveskillter i sverige? kan jeg eventuellt sette på norske prøveskillter?

Robert H.
26/04/11, 17:40
skal jeg sette skilltene ifra min 850 på den ifra sverige og hjem?:P eller hvordan er det med prøveskillter i sverige? kan jeg eventuellt sette på norske prøveskillter?

Du skal bare glemme å sette dine skilter på den!!
Norske prøveskilter er veien å gå!
Ligger mye info vedr import fra Sverige her på forumet, bare å søke litt.

robpau
26/04/11, 21:32
yes, da blir det slik, men har klart det før, men tydeligvis ikke nå, hvordan lager jeg en ny tråd? her inne:S