PDA

Vis full versjon : Montering av cruise control i 940



Testdriver
05/03/11, 18:53
Finnes det en guide som viser hvordan og hva man trenger for å koble opp cruise control i 940?
Skulle likt å vite :)

boman
06/03/11, 00:20
Hei.
Du trenger bryter ved rattet, vakuumpumpe, gasshjul, gasswire/belg, hjerne, vakuum rør/slanger til pedalbryterene og pedalbrytere.
Har du 940 96< så ligger elnettet klart, har du >95 så må du legge opp det også. :)

Testdriver
06/03/11, 10:50
Vet du om det finnes en plass der man får kjøpt komplett kit?
Hadde ikke Volvo forhandlere et kit man kunne få kjøpt? Kanskje vanskelig å få tak på der...

boman
06/03/11, 11:14
Jo, det var å få kjøpt komplett kit før, men det har nå gått ut.
Så brukt er nok svaret, sjekk blocket.se, ebay og finn (og forumet her).
Du bør ikke betale mer en ca 1000-1500,- for det, det er ihvertfall prisene lå på når jeg kjøpte ifjor.

Testdriver
06/03/11, 12:14
Takker for tips, får se etter noe brukt da. Satse på å komme over et komplett kit.

Skulle vært en "how to" på montering av dette, og skulle også kanskje hatt et koblingskjema, min bil er 95mod...

boman
06/03/11, 12:31
Det er (var) et komplett el.nett til dette, som man la løst når bilen ikke hadde det opplagt. Det er å få tak i brukt det også, har ihvertfall handla det til en kompis før. Er en fordel å bruke originale kabler til det, ihvertfall kontaktene.. Blir ikke så bra å koble opp ca 14 kabler inn på hjernen uten den rette kontakta feks ;)

Tror jeg har en pdf med en guide ifra Volvo, kan se om jeg får lagt ut den, men er veldig enkelt. Det sier seg selv alt sammen :)

Testdriver
06/03/11, 12:38
Hadde vært knall hvis du får lagt ut den guiden ;)

R.G
06/03/11, 12:40
har ei elnettstrømpe med styreenheten som sitt oppi dash for cruice liggende hvis av intr. er fra en 90/91 modell om jeg ikke husker feil. har å vacuumbælgen, men wire er ryket, men er vel å å få tak i wire.

mangler bryterhendel, brytere på brems og clutchpedal og pumpa i motorrom.



edit: kan å muligens ordne komplett uti uka hvis noen er intr, men skal ikke si for sikkert enda. har en bil som skal hogges.
det inklderer, pumpe, bælg, slanger, brytere, hendeel, hjerne, ledningsmatte.


beklager off topic nesten ang salg i tråden her

Testdriver
06/03/11, 14:21
har ei elnettstrømpe med styreenheten som sitt oppi dash for cruice liggende hvis av intr. er fra en 90/91 modell om jeg ikke husker feil. har å vacuumbælgen, men wire er ryket, men er vel å å få tak i wire.

mangler bryterhendel, brytere på brems og clutchpedal og pumpa i motorrom.



edit: kan å muligens ordne komplett uti uka hvis noen er intr, men skal ikke si for sikkert enda. har en bil som skal hogges.
det inklderer, pumpe, bælg, slanger, brytere, hendeel, hjerne, ledningsmatte.


beklager off topic nesten ang salg i tråden her
Hadde vært helt supert hvis du kunne ordnet et komplett kit til meg :)
Bare send meg en pm hvis du plukker det ut fra hugge bilen.

R.G
06/03/11, 17:03
Hadde vært helt supert hvis du kunne ordnet et komplett kit til meg :)
Bare send meg en pm hvis du plukker det ut fra hugge bilen.

ja skal gjøre det:)

Testdriver
29/03/11, 18:10
Passer cruise control fra 960 over på 940? 960 har jo blant annet annen spak på rattet enn 940...

Generelt hadde det vel vært bedre med 960 cruise da denne har flere funksjoner, men må jo passe på 940 :)

boman
30/03/11, 05:36
Både ja og nei. Det enkleste er å montere 940 cruise kontroll, for bryterne passer ikke over. Ang flere funksjoner så har 960 kun en funksjon mer (minus knapp), les her hvordan du får til det på 940 cruise:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=18857
;)

Testdriver
30/03/11, 08:22
God lesning det der! Da er det 940 cruise som gjelder da :)

Hvis du kommer over noen som selger, så må du gi beskjed ;)