Vis full versjon : merkelig lyd fra toppen
v o l v o power
05/03/11, 11:47
var ut i går å kjørte med 940n min, pressa den ganske hardt i 4 gir plutselig mista jeg motor effekt, så når bilen går på tomgang så kommer det av og til klunke lyd i toppen ett sted, skrudde av topp dekselet, så fint ut der, pluggene var helt hvite, men det har vel ikke noe med det å si. jeg mistenker en ventil som er ødelagt? hva tror dere?
Går den normalt på tomgang? Knallhvite plugger eller er de svakt grå? Vanlig bensin, 98/99?
v o l v o power
08/03/11, 11:01
Går normalt på tomgang, men plutselig høres det ut som den går på 3 så kommer det en kakle lyd fra toppen, så går den fint igjen, til den begynner igjen. Pluggen er rimelig hvite, men alle de andre volvoene jeg har, er helt like på pluggene. Kjører på 98.
Udda. Har ikke noe godt svar på den, gitt..
Berg Performance
08/03/11, 13:06
Turbobil eller sugemotor ? Vanskelig å finne ut av slikt over nett..
v o l v o power
08/03/11, 18:29
Er en 98 940 med fk motor, toppen ble planslipt, fikk ny toppakning å ventil tettninger for under 2000km siden
cossykiller
08/03/11, 18:30
sleng ut en video ? evnt ta av toppdekselpakning og kikk oppi
v o l v o power
08/03/11, 21:30
har tatt av toppdekselet, å alt ser bra ut der, skal prøve å få lagt ut en video til helga. mistenker kansje at regreima kan ha hoppa over en tann, etter det jeg har sett ser det bra ut, men skal kikke nærmere på den til helga:)
cossykiller
09/03/11, 01:03
men da burde den ikke vært slik av og til...
v o l v o power
13/03/11, 17:33
har nå tatt av toppen å fant ut hva som var feil.
ser ut som ett slags klips som har kommet seg inn mellom toppen å stempelet, jeg skjønner ikke åssen det er mulig, for har kjørt 100mil etter toppakning skiftet, å da gikk den veldig fint.
er ikke kommet noen riper i sylinderveggen. skal vel bare være å pusse bort hakken å sette det i sammen igjen? må vel ha ny toppakning igjen eller kan jeg bruke den gamle? og åssen er det mulig at den har kommet seg inn dit?
http://images.bimmers.no/files/xmqv32p31sn85ftmk0na.jpg
http://images.bimmers.no/files/wq7b8efuu6flro3wv4wp.jpg
http://images.bimmers.no/files/2xybxhog05juuqix5fkm.jpg
cossykiller
13/03/11, 17:44
stod godt planta den, ta og bytt toppakning du, koster deg 300kr med mindre du liker og skru toppen av og på :) eneste måten den har komt der er at dere enten har latt den ligge klemt oppi toppen når den ble skrudd på, eller komt inn via ventilene, men så for stor ut for det
v o l v o power
13/03/11, 17:48
har ny toppakning her, så da setter jeg bare på den:) men den kan jo umulig ha ligget der når jeg satt det i sammen, for har jo brukt bilen i ca 2 uker før dette plutselig begynte å banke. men det holder vel bare å pusse litt rundt der med sandpapir?
cossykiller
13/03/11, 17:53
ikke noe dype hakk i sylinderen ? ta også puss vekk alle gradene og alt som er av "skjegg" på inni forbrenningskammeret også
Slike deler kommer lett inn i en motor. Har sett 6mm bolt og en halvmåne av en ventil havne i stempelet på en annen sylinder uten at det har satt spor på de andre ventilene, så alt er mulig..
v o l v o power
13/03/11, 22:09
oki, er ikke en eneste ripe i sylindern:) så da skal jeg prøve å få den sammen igjen til neste helg:)
Slike deler kommer lett inn i en motor. Har sett 6mm bolt og en halvmåne av en ventil havne i stempelet på en annen sylinder uten at det har satt spor på de andre ventilene, så alt er mulig..
En Yamaha FZR motorsykkel jeg var med på å bygge en gang spiste opp en del av et forgasserspjell med størrelse som et kronestykke... gikk inn, gjennom og ut uten å treffe noe markant. Innsugsventilene er bare 25mm... men det gikk tvert igjennom.
cossykiller
14/03/11, 09:14
Viktig at du får tatt skjegget, hvis ikke kan det bli "hot spot" og du kan få tenningsbank som følge av det
v o l v o power
14/03/11, 20:03
ja kommer til å pusse bort det:)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.