PDA

Vis full versjon : Klakking på tomgang



tung pedal frank
05/03/11, 02:43
Har en del klakking på tomgang,men når jeg tråkker inn clutchen så blir det stille,har en anelse at det kan komme fra svinghjulet men er det noe faremoment? Skal bytte koblingen til sommeren og da blir jo selfølgelig begge lagra bytta samt trykkplata,men er litt usikker på omm jeg skulle fått tak i nytt svinghjul i samme farta,eller bygd omm til standard hjul og fått bort dobbelmasse hjulet

Aron740Rally
05/03/11, 03:22
Har en del klakking på tomgang,men når jeg tråkker inn clutchen så blir det stille,har en anelse at det kan komme fra svinghjulet men er det noe faremoment? Skal bytte koblingen til sommeren og da blir jo selfølgelig begge lagra bytta samt trykkplata,men er litt usikker på omm jeg skulle fått tak i nytt svinghjul i samme farta,eller bygd omm til standard hjul og fått bort dobbelmasse hjulet

Utløserlager / Trøste lageret ditt som mest sansynligvis er noe slitent :)

tung pedal frank
05/03/11, 16:22
Kan ikke minnes at utløyserlageret lager klakkelyd hvis det er gåent,det er vel heller mere surring/hyling hvis det skal være gåent.
Det høres ut såmm noe er løst der inne,men nå skal det sies at clutchen er veldi slitt,har ikke mere enn max 1cm pedalvandring fra frikoblet til inngrep,så tidligere eiere har vert glad i å slure på clutchen med tanke på at bilen er bare gått 203000

Aron740Rally
06/03/11, 04:35
Kan ikke minnes at utløyserlageret lager klakkelyd hvis det er gåent,det er vel heller mere surring/hyling hvis det skal være gåent.
Det høres ut såmm noe er løst der inne,men nå skal det sies at clutchen er veldi slitt,har ikke mere enn max 1cm pedalvandring fra frikoblet til inngrep,så tidligere eiere har vert glad i å slure på clutchen med tanke på at bilen er bare gått 203000

Oida, hadde kanskje vurdert å skifta clutch før du begynner på andre "avanserte" ting som kan lage lyden. Usikker på om clutchen kan være problemet med den tikke lyden du snakker om.

tung pedal frank
06/03/11, 09:00
Det kan ikke komme fra fjerene i lamellen for di sitter jo i svinghjulet,men skulle gjerne vist hva det er før jeg begynner med koplingbyttet,så jeg har alt av deler klart,for jeg kan ikke bli uten bil pga jobb

Aron740Rally
06/03/11, 09:45
Ser den.. Ja det er jo bare å begynne å feilsøke å bytte ut ting. Med mindre det er andre her inne som vet hva det er. Har ingen idè hva det kan være. Du får ha lykketil så får du håpe på att det kommer en som har opplevd det samme. :)

texaliz
11/04/11, 10:29
Hadde, og har samme problem på min.

Bytta clutch, trykkplate og utløserlager. Utløserlageret var heilt knust.

No er lyden tilbake, men i mykje mindre grad, muligens eg som har herja for mykje :p

Men eg er ganske sikker på at da er utløserlageret.

Snusmoen
11/04/11, 11:14
Kan ikke minnes at utløyserlageret lager klakkelyd hvis det er gåent,det er vel heller mere surring/hyling hvis det skal være gåent.
Det høres ut såmm noe er løst der inne,men nå skal det sies at clutchen er veldi slitt,har ikke mere enn max 1cm pedalvandring fra frikoblet til inngrep,så tidligere eiere har vert glad i å slure på clutchen med tanke på at bilen er bare gått 203000

Har samme lyd på min, og hadde den også tidligere. Er ganske sikker på at det er utløserlageret ditt. For det begynner med sånn surring/hyling som du sier, men så går det etterhvert over til å klakke mer og mer.

Min lyd ble ihvertfall borte forrige gang jeg bytta utløserlageret. Men hvis du har litt penger, så er det jo bare å bytte clutch og trykkplate i samme slengen. Så er alt gjort samtidig mener jeg =)

PVT
11/04/11, 12:49
bytta clutch og trykk plate og da ble lyden borte hos meg.

tung pedal frank
11/04/11, 18:11
Bliir clutchbytte i den nermeste fremtid,men jeg lurer på hvem såmm kan ha hele pakken til en fornuftig pris?