PDA

Vis full versjon : Spenningsforstyrrelse fra Xenon?



Svirre
04/03/11, 23:30
Har montert 3x75w Xenon i tusenmetrene mine på bilen. Etter dette har jeg plages med et spenningsforstyrrende problem. Når jeg blinker eller setter på fulltlyset så reagerer temåmåleren jeg har i bilen som er kobla til tenninga på bilen. I tillegg slår radioen ut en gang i blandt. Har kobla til et voltmeter som måler spenningstopper og bunner ved slike ting. Fikk ikke noe spesielt da spenningen er på 13,9V med fulltlys PÅ. Det sank bare til 12,5V i det jeg setter lyset på.

Er det slik at ballasterne trekker en stor mengde strøm i løpet av det første 1/10 sek når de aktiveres?

todleif
05/03/11, 11:52
Er typiske problemer når du kjøper billige xenonkit.
Er ballastene som gir ut ein del forstyrrelser.

Ballastene trekker nok ein del strøm ved oppstart ja

boman
05/03/11, 12:52
De lager mye støy, også når de er ferdig oppvarma? Mine slår inn på radioen noen ganger, i områder med dårlig radiosignal må jeg nesten velge mellom lys eller radio..

Det hjelper kanskje litt å jorde ballasten, men litt støy lager de nok uansett.

Truckdriver
05/03/11, 17:41
Radistøyen kommer nok fra frekvensen ballaste jobber med. Om du har et ikke alt for billig kit skal det ikke lage radiostøy som ødelegger for radioen.

Svirre
05/03/11, 22:00
Er typiske problemer når du kjøper billige xenonkit.
Er ballastene som gir ut ein del forstyrrelser.

Ballastene trekker nok ein del strøm ved oppstart ja


De lager mye støy, også når de er ferdig oppvarma? Mine slår inn på radioen noen ganger, i områder med dårlig radiosignal må jeg nesten velge mellom lys eller radio..

Det hjelper kanskje litt å jorde ballasten, men litt støy lager de nok uansett.

Det er ikke noe støy av disse. Sliter kun med oppstarten. Tenker å anskaffe meg en form for kondensator som demper denne oppstarten.

Er ChrML jeg har kjøpt Xenonkittene fra. Er ganske bra, men har denne oppstartsforstyrrelsen. Sikktert fordi jeg har 75w.