PDA

Vis full versjon : Filtre i S60



Kineserbo
04/03/11, 21:00
Har en 2004 S60 D5. Den har luftkvalitetssensor (som forøvrig er defekt). Ser av en faktura som jeg fikk med bilen at verkstedet har skiftet kupefilter og pollenfilter. Begge filtre er fakturert med forskjellig sum. Er der to filtre??
Samme verksted har også fakturert " reparert Dieselvarmer" Finner ikke ut at der er dieselvarmer i bilen, så det kan muligens være forvarmingen?

Stig-Arne
04/03/11, 21:25
Om bilen ikke er importert fra tyskland etc. har den nok dieselvarmer.
Om du ser forran v. forhjul så kan du se varmeren, og eksosrøret.

Skriver de dieselvarmer, så stemmer nok det :)

Kineserbo
04/03/11, 21:33
Bilen er tyskimportert, men om der er dieselvarmer, hvordan funker den? Har ingen feilmeldinger på ppc.

Kineserbo
05/03/11, 18:29
Ingen dieselvarmer, må nok være forvarming av diesel ettersom der også er skiftet en overopphetingstermostat ( tror jeg uten å ha greie på det).
Er der noen som kan svare meg på filtrene? Sånn jeg ser det så skal jeg bruke kun et filter og da det i karbon??

mister j
05/03/11, 23:46
Ingen dieselvarmer, må nok være forvarming av diesel ettersom der også er skiftet en overopphetingstermostat ( tror jeg uten å ha greie på det).
Er der noen som kan svare meg på filtrene? Sånn jeg ser det så skal jeg bruke kun et filter og da det i karbon??
Du har nok en dieselvarmer, som bare fungerer som tileggsvarmer.
Om du ønsker Parkeringsvarmer, trenger du "bare" SW...
"Bare" fordi det koster fort en to-tre tusen :eek:

Dalaræcing
06/03/11, 18:31
må bare låne denne litt og spørre om en ting, har sett under v,framhjul og ser ett alu/flexirør på ca 4-5cm diameter som går under der, betyr det att jeg har tilleggs varmer selv om det ikke står noe om det i kjørkomputeren? bilen er tysk import, men kan ha sittet der uten att jeg har fått det med meg, før, siden på volvo så har di nesten ikke riktig motor på bilen min ifølge regnr:)

Stig-Arne
06/03/11, 18:34
må bare låne denne litt og spørre om en ting, har sett under v,framhjul og ser ett alu/flexirør på ca 4-5cm diameter som går under der, betyr det att jeg har tilleggs varmer selv om det ikke står noe om det i kjørkomputeren? bilen er tysk import, men kan ha sittet der uten att jeg har fått det med meg, før, siden på volvo så har di nesten ikke riktig motor på bilen min ifølge regnr:)

Ja, det stemmer. Eksosen til varmeren.

At du ikke har den i kjørecomputeren kommer av at det ikke er timer til varmeren.

Koster en 2-3000 kr på Volvo å få den programvaren inn :)

Dalaræcing
06/03/11, 18:36
ok, åssen merker man att den faktisk fungere a?

aarnes
06/03/11, 19:12
når det gjelder filter...
så har de byttet kupefilter (inni bilen) og luftfilter i motoren ;)

regner med at prisen er ca det dobbelte for kupe som det andre

mister j
06/03/11, 21:34
ok, åssen merker man att den faktisk fungere a?
Den skal starte med bilen om tempraturen er under +5 grader ute, og motortempen er lav.
Start bilen, og bøy deg ned ved venstre forhjul og lytt. Du bør høre den ;)

Dalaræcing
06/03/11, 23:17
ok, hmm, da må det gjøres i morgen tidlig.:) også ta en tur på bilia og høre på pris av oppgradering av software:)

Kineserbo
08/03/11, 18:08
Fikk tak i VDN report for bilen. Den har additionel heater diesel, kode 2B04. Er det bare en programmering som skal til for å få den til å virke som en parkeringsvarmer? Noen som vet hva det koster i Sverige? Ved en slik oppgradering mister jeg da min PPC tuning?