PDA

Vis full versjon : bensin måler måler "feil vei"



Dimmern
04/03/11, 20:47
nivåmålern i tanken min på en b230a motor røyk, (der er det jo bare målern, ikke noe pumpe) men så fikk jeg kjøpt en ny men det var en liten forskjell, på den gamle var det kun en ledning pluss jording, og på den nye var det to ledninger pluss jording, det var greit nok, fordi det lå ledninger til den "ekstra" ledningen også, men i hvertfall, når jeg nå har kobla det til, så fungerer tankmålern feil vei, så når jeg har full tank med bensin, så er den tom på målern, og når ejg har tom tank så er den full på målern, ser jo fortsatt hvor mye bensin jeg har, men hadde jo vært kjekt og hatt den riktig veien, noen som vet hva det kan være? har prøvd og bytte om på de 2 ledningene...

PVT
04/03/11, 21:50
prøvd å bare koble av den ene kablen? er noen instrument hus som har opplegg for ekstra tank og da skl den kobles til

Dimmern
04/03/11, 22:06
prøvd å bare koble av den ene kablen? er noen instrument hus som har opplegg for ekstra tank og da skl den kobles til

hmm, kan prøve! :)

Bobo
04/03/11, 22:45
den er rektig uansett på halv tank da, hehe

Dimmern
04/03/11, 22:51
den er rektig uansett på halv tank da, hehe

det er sant nok:P

Dimmern
05/03/11, 15:12
hjalp ikke og bare ha i den ene ledningen gitt :(

PVT
05/03/11, 18:48
har du noen bilder av instrument hus og selve tank målern?

Dimmern
05/03/11, 19:04
har du noen bilder av instrument hus og selve tank målern?

instrument hus er den standard med klokke og bensin måler på venstre side, speedo i midten og turtall og vanntemp på høyre side.
tankmåler er jo kun den "ballen" som flyter opp og ned, også er det den "dataplata" som registrerer bensin mengden, utifra lokket på nivåmålern går det er brun, og en grå/hvit ledning + jording. har koblet brun på brun og grå/hvit på grå/hvit men fungerer ikke, også prøvd og bare ha en ledning og å bytte om på de....

PVT
05/03/11, 19:21
mulig du har feil type tank måler
det er to typerinstrument hus på 700 serien yakazi og vdo
vdo instrumenter funker ikke i yakazi og omvendt så hvis du prøver å sette et vdo instrument i ett yakazi hus så blir det feil var derfor jeg spurte etter bilder :)

Dimmern
05/03/11, 19:25
mulig du har feil type tank måler
det er to typerinstrument hus på 700 serien yakazi og vdo
vdo instrumenter funker ikke i yakazi og omvendt så hvis du prøver å sette et vdo instrument i ett yakazi hus så blir det feil var derfor jeg spurte etter bilder :)

forstår, da skulle man tro det var noe sånt :P fordi før den gamle målern røyk så funka jo den fint, og den målern var det kun en ledning + jording, mens denna er det jo 2 ledninger + jording!:)

Dimmern
05/03/11, 21:06
veit du om yakazi instrument og vdo passer om hverandre? :) hadde ett yakazi liggende....

VolvoMan
05/03/11, 22:02
min går også feil vei etter bytte, fikk til svar på volvoforumet at det var siden min bil fra 1987 og måleren var fra 1988 og volvo hadde vist gjort noen endringer i 88.

R.G
05/03/11, 22:04
min går også feil vei etter bytte, fikk til svar på volvoforumet at det var siden min bil fra 1987 og måleren var fra 1988 og volvo hadde vist gjort noen endringer i 88.

stemmer er rundt di tider dem gjorde om instrument.

Dimmern
05/03/11, 22:08
da er det samme med bilen min da, jeg har 86 bil og 86 nivåmåler :( men, volvoman: den fungerer like bra forde? bare at den går feil vei ? ;)

VolvoMan
11/03/11, 00:54
da er det samme med bilen min da, jeg har 86 bil og 86 nivåmåler :( men, volvoman: den fungerer like bra forde? bare at den går feil vei ? ;)

stemmmer