PDA

Vis full versjon : Støtdempere til senket v70



Ivar Hestø
03/03/11, 23:46
Hei, ligger an for å handle nye støtdempere foran da mine exelente..... koni dempere har kastet inn håndkleet.

Så derfor spør jeg, hva anbefales til en v70 som er senket 60mm foran?

gass, olje, bilstein, koni,sachs etc. forslag mottas med takk.

JP_Ra©ingTeam
04/03/11, 11:20
http://www.scstyling.no/volvo/v-70-9700/veiholdning/stotdempere-c-4379-1.aspx

har brukt Fk Sportdämpare på min v70.. og har fungert fint med 60mm

Ivar Hestø
04/03/11, 11:29
[QUOTE=JP_Ra©ingTeam;277820]http://www.scstyling.no/volvo/v-70-9700/veiholdning/stotdempere-c-4379-1.aspx

har brukt Fk Sportdämpare på min v70.. og har fungert fint med 60mm[/Q

Og de oppfører seg ikke "stompe" ? For koniene nå oppfører seg som en sengevals i vannseng når jeg kjører nå.

Hadde et par slike dempere, siden jeg kjøpte komplett sett hos jo, scstyling, men kompis som jeg var, så var det en som ville kjøpe de, å jeg hjalp han å montere de foran, men betalingen uteble. Så har de bak enda.

Dette er vel oljedempere så vidt jeg husker ?

JP_Ra©ingTeam
05/03/11, 07:20
høres ut som en grei kompis du :P
personlig synes jeg dem virker bedre enn koni.., koni er jo ganske oppskrytt, noe som igjen fordyrer hele greia...

har hatt koni både på en s70 og en 850.., og ikke veldig imponert som sagt
jeg hadde nå iallefall kjøpt fk demperne.. fungerer utmerkede i forhold til pris.

Ivar Hestø
06/03/11, 21:08
Ja ble vel påvirka av "ryktet" til koni den gangen jeg handla. Ser de FK demperene ligger jo bare noen få kroner bilstein i pris, så skal man bare handle bilstein istedet?

Vet ikke hvordan bilstein takler 60mm senkesett.

Cabrinha
06/03/11, 21:43
Ser de FK demperene ligger jo bare noen få kroner bilstein i pris, så skal man bare handle bilstein istedet?

Vet ikke hvordan bilstein takler 60mm senkesett.


Tror ikke du får gule bilstein til din senkede v70.
Europeisk tommelfingerregel sier at Gule Bilstein Sport er for standard høyde( B6 )og at gule Bilstein Sprint er for senkesett ( B8 )

Ivar Hestø
07/03/11, 16:26
Så du sier at bilstein ikke har noe som passert til senket v70?`


Dagens oppdatering er at jeg la merke til at den ene demperen hadde fuktighet oppe på støtdemperfestet. Nysjerrig som jeg er på diverse, måtte jeg bortpå med fingeren og lukte, og hydraulikkolje er faktisk første gangen jeg har lukta foran i motor-rommet. Så nå må jeg virkelig få fortgang i dette. Reiser heldigvis på sjøen på onsdag, så har god til til å handle.

Nero
07/03/11, 17:28
Bilstein B6 har jeg fått beskjed om fra forhandler at passer helt fint til 30mm senk på 850/X70(helst med H&R Camber kit), men de er ikke å anbefale til enda kortere fjærer visstnok. Har vel noe med lengden på demperen og evt. vandring regner jeg med.

Ivar Hestø
08/03/11, 00:42
Så da vil jeg tro at bilstein b8 passer best til 60mm senking?

The Sven
08/03/11, 00:59
FK demperne er olje ja. Funker helt greit på S70en her, ikke stumpete eller ukomfortabelt iallfall som man gjerne opplever med for lave fjører i forhold til dempere. Men hvordan kjøreegenskapene ved inspirert kjøring er vet jeg ikke noe om.

Ivar Hestø
08/03/11, 01:02
FK demperne er olje ja. Funker helt greit på S70en her, ikke stumpete eller ukomfortabelt iallfall som man gjerne opplever med for lave fjører i forhold til dempere. Men hvordan kjøreegenskapene ved inspirert kjøring er vet jeg ikke noe om.


Så lenge jeg har igjen litt komfort, å at jeg ikke hopper av veien når jeg kjører "fartsgrensa" i svingene, så er jeg egentlig fornøyd. Er jo tross alt ikke noe banemaskin jeg har.

The Sven
08/03/11, 01:08
Da tror jeg nok FK demperne stort sett funker tilfredsstillende. Blir litt stivere med det settet samtidig som det er relativt komfortabelt. Helt kurant på en bruksbil tror jeg :) Har du montert fjørene rundt om eller? S70en ble rimelig mye lavere foran enn bak med settet, kunne gjerne vært noen mm lavere bak.

Nilsebu
08/03/11, 01:11
Henger meg på her. FK funker fjell. Kjører selv med 40/40 og kan ikke annet enn å smile. God komfort samtidig som bilen ble stivet litt opp.

Ivar Hestø
08/03/11, 01:17
Da tror jeg nok FK demperne stort sett funker tilfredsstillende. Blir litt stivere med det settet samtidig som det er relativt komfortabelt. Helt kurant på en bruksbil tror jeg :) Har du montert fjørene rundt om eller? S70en ble rimelig mye lavere foran enn bak med settet, kunne gjerne vært noen mm lavere bak.


Jeg har kjørt med settet på hele veien i ca 1 år sammen med koniene. Høyden ble fin fin med de fjærene.



Spørs om jeg ikke må ta meg en tur til denne "kompisen" min å skrue av framdemperene en sen nattetime.


Ellers så får jeg vel bare krype til korset å kjøpe nye. De bak har jeg jo enda så.

Cabrinha
08/03/11, 10:44
Så da vil jeg tro at bilstein b8 passer best til 60mm senking?

Men du får ikke B8 til din V70. :(

Ivar Hestø
08/03/11, 14:22
Men du får ikke B8 til din V70. :(


Oh crap. Får se på disse FK-demperene igjen da.