PDA

Vis full versjon : hvilke bakhjulslager til xc70-2006



vikry
03/03/11, 20:09
Etter et langt liv med biler som startet med Volvo PV og siden har gått i BMW og Mercedes er jeg nå tilbake til Volvo, nærmere bestemt xc70- 2006. Ringen er sluttet, og det kjennes godt. Håper jeg har sett rustne hjulbuer for siste gang. Men noe skal det jo være. Det er litt mere lyd enn jeg er vandt til. Men kanskje er det mulig å bli kvitt litt av den? En blanding av sus og svak dur bakfra som øker i høyresving og nesten forsvinner i venstresving. Etter det jeg leser her på forumet er sjansen stor for at det er ett eller begge hjullagerne bak. Lyden forsvinner altså i venstresving,så… noen som tar sjansen på å gjette på hvilken side lageret er gåent?
Neste spørsmål gjelder kjøp av nytt lager. Ikke noe er dyrere enn å gå til merkeforhandleren og kjøpe såkalte originale deler. Det opplevde jeg til fulle for en del år siden, jeg skulle kjøpe nye framhjulslager til en BMW. I den lille plastposen med BMW- logo lå det standard SKF rullelager som jeg fant igjen som hyllevare i en vanlig maskinforretning lenger nede i gata, og det til tiendeparten av prisen som BMW forlangte. Noen som kjenner SKF- numrene eller tilsvarende til disse lagrene i min bil?

turboleif
04/03/11, 23:57
Vanskelig og si hvem side det kan være på, men vill uansett ha byttet begge, er en stor svakhet på de bilene der.
Grei jobb og bytte de også,

censure
24/03/11, 17:05
Visst du får en kompis til å sitte i kofferten under kjøring hører han sikkert med en gang hvilken side det er. Det gjorde jeg... Dette er ikke bare ett kulelager, men med tilhørende lagerhus. Jeg kjøpte det hos Mekonomen, tror det var ca 1500kr der, og over 2000 hos Volvo... En grei jobb å skifte da det bare er å bolte av og på igjen...