PDA

Vis full versjon : modellanpassa intercooler 940m ac



SandemRacing
13/02/10, 19:20
Lurer på om noen har montert denne som kl-racing og bcb selger. (60mm tykkelse)

prøvde å sette den på i dag, men viste seg at det ikke var barebare, var liksom for brei ved slange-tilkoblingene der, så det tar i mot lykteplatene.. er jo litt trangt i mellom ac radiatoren og radiatoren. (men syns ikke det skulle være nødvendig å begynne å kappe for å få plass når den skal være modeltilpassa?:P)

noen som har erfaringer med dette? :)

emilhetty
14/02/10, 19:44
De intercoolerne er ikke fult så modeltilpassa som dem skal ha det til, alle får problemmer når dem skal montere dem.

Jeg monterte 70mm på bilen min, og da flytta jeg bare radiatorn et hakk lenger fram. Og det blei veldig bra, men det er en løsning du ikke kan velge om du har AC, da det er et AC rør som går ned der jeg har radiatorn.

En kamerat monterte 60mm nå akkurat, og han endte til slutt med at han fikk radiatorn ned der den skulle i bunn, men i toppen så måtte han forlenge festene som holder radiatorn, så radiatorn og intercoolern står helt skrått nå.

Bilder av hvordan det blei hos meg:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/1202.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/1203.jpg

ChrML
14/02/10, 21:42
Hvem AC rør er det som er i veien?

Tenkte å montere en universal intercooler med senteruttak på min 940 som skal få AC, og aner ikke hvor kjølerøra kommer enn. Tenkte kanskje å bytte ut et eller flere rør med slanger istedet.

SandemRacing
14/02/10, 22:17
okei.:) takker. dem burde kanskje ikke kalle det modelltilpassa hvis det passer så dårlig mener jeg, men så er det jo ikke laget på fabrikk da, så kan ikke forvente noe særlig annet :p

fikk på intercoolern i dag, måtte kappe et lite snitt i kver side på lykteplatene helt nederst og banka litt forsiktig på de med gummihammer, var ikke mer som skulle til, ble veldig bra:) radiatoern ble sittene på samme plass som om jeg hadde hatt org. cooler. passa rett på med festene. ser orginalt ut:)

kjølerøra kommer ut nede på venstre side hvis du står foran bilen. på undersiden av rammevangen liksom, nederst på ac radiatoren. røra følger ramme vangen og går ned foran ved radiatorn der.