PDA

Vis full versjon : Ulyd i girkasse



Hauaren
03/03/11, 17:14
Dette gjelder en 940 turbo med m90 kasse.

Det som har skjedd er at jeg har hatt motoren or for overhaling. girkassen har stått igjen i bilen til overhaling var ferdig. Under montering så kjøpte jeg nytt utløserlager siden det ikke er så dyrt å si girkassen er åpen er det lett å bytte. Clutchen er den samme, var mye igjen på den. Nå som alt er montert virker motor og alt fint. Men når jeg trør clutchen i bunnen så kommer en liten gnisse lyd fra girkassen?? men slutter når clutchen er ute igjen. Gnissing er høyest når jeg har sett bilen i gir å slippet clutchen, løser bilen ut. Giring osv går helt fint.

Hva kan probleme være?? takker for svar

MVH Hauaren

ludvigsen
03/03/11, 17:34
Problemet kan være at lageret du har kjøpt er defekt, eller at det er feil montert.. Prøv å plukke ned kassa igjen å sett på det gamle lageret for å sjekke :)

Hauaren
03/03/11, 17:42
Problemet kan være at lageret du har kjøpt er defekt, eller at det er feil montert.. Prøv å plukke ned kassa igjen å sett på det gamle lageret for å sjekke :)

hmm, ja må være noe med utløserlaget, hvordan er det å kjøre med dette? vurderer å kjøre til volvo å få en bilmekaniker til å høre på det, men er vel ingen vits, må nok av me girkassen uansett.

Men takker for svar :)

s4nd3r
03/03/11, 17:45
om du tar ned kassa, så børr du bytte lageret som står i veiva. trust lageret?
koster ikkje så mye på volvo...
om du ikkje alle reie har gjort det da... :)

ludvigsen
03/03/11, 17:59
om du tar ned kassa, så børr du bytte lageret som står i veiva. trust lageret?
koster ikkje så mye på volvo...
om du ikkje alle reie har gjort det da... :)

I og med at lyden kommer når han trår inn clutchen så kan det ikke være thrustlager vil jeg tro.. Da hadde det vært motsatt ;)

s4nd3r
03/03/11, 18:01
veit det.. men skader ikkje og bytte det av og til... :P

Hauaren
03/03/11, 18:11
veit det.. men skader ikkje og bytte det av og til... :P

Utløserlaget er helt nytt, det er det som er merkelig! men får vel berre ta ned kassen og kikke på det.

eab
03/03/11, 18:47
om du tar ned kassa, så børr du bytte lageret som står i veiva. trust lageret?
koster ikkje så mye på volvo...
om du ikkje alle reie har gjort det da... :)

Dette er ganske bortkasta hvis man har m90 kasse, da inngående aksling ikke når bort til veiva engang.

s4nd3r
03/03/11, 19:25
Dette er ganske bortkasta hvis man har m90 kasse, da inngående aksling ikke når bort til veiva engang.

faktisk. :P ja da so.. lærte noe nytt i dag og...

Hauaren
03/03/11, 20:29
Men ingen så har vert borti dette før? at har hatt samme tilfelle selv?