PDA

Vis full versjon : V40 2001 - Knakknings solenoid sensor byttet - rar lyd fortsatt



aarnes
03/03/11, 11:50
Folkens,

En kompis har en V40 01 modell.

Knakkningssensoren (solenoid) ble byttet da det var feilkoder på den.
Men lyden kom tilbake.
Høres ut som en durelyd som kommer hvert 1,5sek , og den kommer fra sensoren vi har bytta.

Har filma og tatt opp lyd, og lyden høres svært godt.
Noen som aner hva som kan forårsake dette?

XvhIKDgrj6E

angerman
03/03/11, 17:19
er det vanlige det der. vvt som lager lyd. skift vvt hjul og få på pakning med filter under solenoiden. er veldig viktig å skifte olje ofte på disse motorene. har skiftet en sånn ca 300 slike de siste årene.

ASK Racing
06/03/11, 10:44
enig, er nok vvt, er vert mye med disse i det siste :)

bare husk at du burde skifte reg reim sammtidig,

Steinsmo
05/04/11, 07:24
Er dette dieselmotoren?
Har fått samme lyden selv, har en 2000 1.9d, men kommer mest når jeg slakker av gassen og bilen "skyver etter" på motoren...
Kan det være det samme til meg og? Har Dieselmotoren også disse vvt greiene?
Er det kostbart, og evnt vanskelig og skifte selv?

på forhån takk

Stich_it
08/04/11, 08:42
har samme lyden i min bil, den har en B4184S2 motor, er ikke mer en ca ett år siden komplett reg reim bytte på verksted, og bilen byttes olje og filter to ganger i året uavhengig av kjørelengde.

spørsmålet blir jo da, er dette farlig? har hittil ikke fått noen feilkoder på noe i bilen iallefall.

angerman
08/04/11, 17:20
Er dette dieselmotoren?
Har fått samme lyden selv, har en 2000 1.9d, men kommer mest når jeg slakker av gassen og bilen "skyver etter" på motoren...
Kan det være det samme til meg og? Har Dieselmotoren også disse vvt greiene?
Er det kostbart, og evnt vanskelig og skifte selv?

på forhån takk

diesel motoren har ikke dette nei.

angerman
08/04/11, 17:23
har samme lyden i min bil, den har en B4184S2 motor, er ikke mer en ca ett år siden komplett reg reim bytte på verksted, og bilen byttes olje og filter to ganger i året uavhengig av kjørelengde.

spørsmålet blir jo da, er dette farlig? har hittil ikke fått noen feilkoder på noe i bilen iallefall.

litt av feilen kommer av at pakningen på solenoiden ikke har sil fra fabrikken. når vi skifter til ny type pleier det og bli bra. har skiftet veldig mange vvt opp igjennom årene jeg har jobbet med volvo.renser oljekanalene godt skifter pakning og vvt hjul. er ikke noe farlig å kjøre med. mange bryr seg ikke om lyden engang.