PDA

Vis full versjon : SER-VICE lape lyser. Volvo 850stv



Volvonikko
03/03/11, 10:23
Var på Danmarkstur igår.. Kjørte på e39 ei stund. Så begynte SER-VICE lampen i dashen å lyse.. Å i mitt eie har jeg aldri hatt den på service.. Noen måte å få slukket denne ? What to do ?

cossykiller
03/03/11, 10:27
vet ikke hvor lenge du har hatt bilen, men om du har hatt den ei stund, elller samma faen hvor lenge du har hatt den, så bør du jo da ta en service på den snart.. bytte tennplugger, olje, filter, luftfilter tennkabler osv... du får kjøpt obd2 leser, men det kommer ann på hvilken modell bilen din er ?

Braathen142
03/03/11, 10:29
selger denne på Biltema :)
LINK (http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Nullstillingsverktoy-servicelampe3/)

Har den selv og funker utmerket til og slukke lampa med. Enklere også i forhold til og ha pc og den OBD2 lesern

Volvonikko
03/03/11, 12:16
Har hatt den siden september. Da var det bytte regreim, olje og filter..
Jeg skiftet ut plugger og pluggledninger i begynnelsen av desember..
Bilen er en 96modell.

Får vel inn på biltema å høre da. Er jo litt rart at den kom så tidlig..

Braathen142
03/03/11, 12:32
kan være den ikke lyste når de bytta de tinga

Nilsebu
03/03/11, 12:42
Disse lysene lyser i tide og utide :p

På bilen min så tar jeg og skifter olje etc ca hver 10 tusen, sjekker som regel over andre ting og sjekker at alt er ok. En 4000 km senere kommer service lyset på, kjører bare innom Volvo å resetter, så er alt Go gang :)

Men en service resetter fra biltema til 350,- er ikke dumt hvis Volvo verkstedet ditt krever 500 for hver gang.

cossykiller
03/03/11, 15:26
Har hatt den siden september. Da var det bytte regreim, olje og filter..
Jeg skiftet ut plugger og pluggledninger i begynnelsen av desember..
Bilen er en 96modell.

Får vel inn på biltema å høre da. Er jo litt rart at den kom så tidlig..

Da trekker jeg tilbake det jeg sa :) trodde du hadde hatt den i allverdens tid :)

Volvonikko
06/03/11, 20:00
Hmm.. Er ikke det no dritt å gjøre selv med en slik resetter ? Hvor mye tar de på volvo får å gjøre det ?

Neinei har ikke hatt den så lenge vettu :)

cossykiller
07/03/11, 00:01
vet ikke om hvor mye det er, men koster vel litt, kosta meg 500 og resette/nullstille feil på bilen..