PDA

Vis full versjon : Trenger sårt hjelp v40



royvidar
02/03/11, 17:12
Spør her for min mors v40 2001 mod. 1,8 aut. Bilen hadde stått ca en uke, før hun skulle ut å kjøre. Motor døde under kjøring, røyk visst litt svart. Ventet til den ble kald også startet den igjen, som ingenting hadde skjedd, stoppet igjen like etter, enten den er kald eller varm. Sånn holder den på. Kamakselføler er byttet fra en tidligere episode, så den er det ikke. Verkstedet hun hadde den på i Oslo finner ikke ut av det. de sier den drukner i bensin hvertfall, så det virker ikke som om bensintilførsel er problemet... De har prøvd å lese ut feilkoder, men får ikke ut noe. Motorlampa lyser forresten. Kontakten til luftmengdemåleren dro de ut når motoren gikk, da stoppet den med en gang. Jeg skal innover til oslo til lørdag å ta med meg en diagnosedings. Tror det er obd2 det heter. Når motorlampa lyser, må det være mulig å hente ut feilkoder? Noen tanker rundt dette??? Bensinpumperele/bensinfilter/luftmengdemåler/veivakselsensor??? Det er de tingene jeg kan tenke meg. Noen som har hatt samme problemet:confused:

royvidar
02/03/11, 17:23
Eller om det er noen som har litt mer heftig utstyr som har peil på disse bilene, og har en liten ledig stund på lørdagen i nærheten av Hakadal, bilen står på Glitre. Skal seff få betalt for det.

royvidar
03/03/11, 16:57
Ingen som har noen ide??