PDA

Vis full versjon : Navigasjon til V70XC 99modell



Nyland
02/03/11, 12:39
heisann!

Har navigasjon i min Xc, men finner ikke kart over norge.. Har kun fått med tysk kart på cd-rom siden bilen er importert fra tyskland.. Noen som har/eller vet hvor man kan få tak i navigasjon på cd til norge?

Robert H.
02/03/11, 14:47
Finnes ikke kart over Norge til den typen navigasjon dessverre.

Per Turbo
02/03/11, 16:07
Har heller aldri eksistert..

Robert H.
02/03/11, 17:18
Har heller aldri eksistert..
Noe som er helt bak mål..

Tollan
02/03/11, 20:14
herregud, det er noe av det dummeste jeg har hørt. Leverer ikke kart til navien til nabolandet. tafatt.

SagaPer
02/03/11, 20:24
Denne problemstillingen var diskutert ganske inngående i det gamle Volvo-forumet (volvoforum.no) i 2008-2009. Mener å huske at det var mulig å få tak i kart som dekket Sør-Norge. Du kan jo stille spørsmålet på Volvo Norge sin Facebook-side eller sende en e-post til kundeservice hos Volvo Norge.

Nyland
02/03/11, 20:48
Denne problemstillingen var diskutert ganske inngående i det gamle Volvo-forumet (volvoforum.no) i 2008-2009. Mener å huske at det var mulig å få tak i kart som dekket Sør-Norge. Du kan jo stille spørsmålet på Volvo Norge sin Facebook-side eller sende en e-post til kundeservice hos Volvo Norge.

Sør Norge holder lenge for meg;) Hmm, synd det ikke er mulig for hele Norge, men da skal jeg sjekke ut den. Noen som veit hva selve navigasjonen heter? Navi-tech eller noe?

hgnubel
02/03/11, 21:01
Her kan du søke det opp: http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-VolvoEurope-Site/-/-/-/ViewApplication-GlobalHome

Husk å søke på V70 og ikke XC70 :)

Hvis du spør din lokale volvoforhandler om pris på partnr 31210151, så er du nok på god vei... men jeg har samme navigasjonen i min, og etter hva jeg har hørt om lite oppdateringer, dårlige kart og ikke minst steinaldergrensesnitt for selve navigasjonsenheten så har jeg lagt den tanken død for egen del.

Jeg vet noen har byttet innmaten i disse med navigasjon fra Garmin, men det må nok fikles litt for å få det til...

Merk at nyere volvo bruker DVD, og de fra 90-tallet og kanskje tidlig 2000-tall brukte CD. Mao er alt du finner av gode priser på "Volvo RTI DVD" på ebay ikke verdt så mye for disse bilene :(

Per Turbo
02/03/11, 22:28
Når vi diskuterte dette på VF, så bestilte jeg kartpakken for å sjekke hva som var med. Norge var ikke på noen av kart CD'ene som jeg sjekket den gang (2007) og utviklingen siden er fraværende.

Nyland
02/03/11, 23:42
hmm.. kan jo ringe og høre.. Hva var prisen på den pakka?

hgnubel
03/03/11, 08:49
Når vi diskuterte dette på VF, så bestilte jeg kartpakken for å sjekke hva som var med. Norge var ikke på noen av kart CD'ene som jeg sjekket den gang (2007) og utviklingen siden er fraværende.

Aha, det har gått meg hus forbi. Kanskje det forsvant i en tidligere VF-krasj... :rolleyes:

Jeg kommer nok til å prøve å få inn en Tomtom, Garmin eller lignende veletablert merke i min. Litt fikling, men hundre ganger bedre enn sugekoppfester, og minst ti ganger bedre enn å ha navigasjonen langt nede i dashbordet (2-din spiller).

Per Turbo
03/03/11, 16:48
Ser på Volvo sine sider at kart CD er oppdatert for V70 99-00.

Link til pdf dokument her (http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-VolvoEurope-Site/en_GB/-/GBP/ViewProductDetail-OpenFile?LocaleId=en_GB&DirectoryPath=ProductDatasheets%2FVolvo&FileName=T1000-11245+-+8096-+Eng.pdf&UnitName=Navteq)

Her er Norge med, med nesten 7000 POI og ifølge produktbladet opp til 100% dekning av landet. Da kan det ha skjedd ting?

31210151 - CD-skiva
2780kr

Nyland
15/03/11, 09:26
Aha, det har gått meg hus forbi. Kanskje det forsvant i en tidligere VF-krasj... :rolleyes:

Jeg kommer nok til å prøve å få inn en Tomtom, Garmin eller lignende veletablert merke i min. Litt fikling, men hundre ganger bedre enn sugekoppfester, og minst ti ganger bedre enn å ha navigasjonen langt nede i dashbordet (2-din spiller).

Hvordan skal du få til det? I den samme navigasjonen som er originalt?

Skal bestille kartskiva idag, blir spennende å se om den faktisk fungerer.
Hadde jo vært kjekt.

Skal det følge med 1 eller 2 kontroller til navigasjonen?

hgnubel
15/03/11, 12:56
Hvordan skal du få til det? I den samme navigasjonen som er originalt?

Ja, det blir som sagt litt fikling. Må kanibalisere skjerm-enheten i originalnavigasjonen; røske ut originalinnmaten og legge opp en knapp for å styre motoren som vipper opp/ned skjermen, samt slår av/på den nye GPS-enheten. Eventuelt koble til original GPS-antenne om mulig. Den største utfordringen blir vel egentlig å få det til å se pent ut.

Hvis jeg først setter i gang med noe slikt hadde det vært veldig bra om den nye enheten har god BT/telefon støtte, og gjerne inngang for ryggekamera også... men spesielt det siste ser ut til å være en utfordring. Har bare sett ryggekamera-inngang på Garmin Nüvi 5000 som har gått ut av produksjon (og den har ikke BT-støtte...)


Skal bestille kartskiva idag, blir spennende å se om den faktisk fungerer.
Hadde jo vært kjekt.

Skal det følge med 1 eller 2 kontroller til navigasjonen?

Fulgte bare med en til min, men det kan vel hende en eventuell nr 2 har forsvunnet opp gjennom årene. Ser ikke helt behovet for mer enn én kontroll egentlig.

hgnubel
15/03/11, 13:21
Har bare sett ryggekamera-inngang på Garmin Nüvi 5000 som har gått ut av produksjon (og den har ikke BT-støtte...)

Pioneer AVIC-F500BT (http://www.lesscoelectronics.com/PIONEER_AVIC_F500BT_PORTABLE_GPS_NAVIGATION_p/avic-f500bt%20%20avicf500bt.htm) er tydeligvis et alternativ, men den er jo enorm... Får ta med målebåndet ut i bilen en dag.

SagaPer
15/03/11, 13:34
Følger med bare en fjernstyring til RTI.

Per Turbo
15/03/11, 14:20
Hvordan skal du få til det? I den samme navigasjonen som er originalt?

Skal bestille kartskiva idag, blir spennende å se om den faktisk fungerer.
Hadde jo vært kjekt.

Skal det følge med 1 eller 2 kontroller til navigasjonen?

Oppdater oss gjerne, er nok mange som kunne ha glede av resultatet :)