PDA

Vis full versjon : Hvor mange vakum nippler til custom innsug



Kristoffersen
28/02/11, 22:29
Holder på og tegne og gjøre klart til og bygget et custom innsug.
Innsuget skal være tilpasset til en suge motor, men er usikker på hvor mange vakum nippler jeg trenger osv.

Også har jeg hørt at lange trakter gir ekstra dreiemoment, er dette riktig?
Og som sakt, kom gjerne med tips osv..

Her er utgangspunktet av custom innsuget:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/20.png

Takk på forhånd :)

turb00le
01/03/11, 06:02
1 til bremsekraftforsterker, 1 til btr, en til tomgangsmotor (hvis du kjører lh2.4), 1 til vakumstyringa på varmeapparat (hvis du har dette).
Syns det er greit å sveise inn ei remse flattjern så du har litt mere å gjenge i, sett den litt ute av syne og gjeng opp en del hull, de du ikke bruker er det bare å blinde.

Nå vet ikke jeg åssen du har laga modellen, men hvis du har lagd en masse løse parter og satt sammen så er det lettvint å få seg tegninger å skjære etter, evt vann/laser.

metrakit
01/03/11, 08:32
bra lag fleire gjengehull som sakt her åsso blender du f.ex 1 og har reserve:P

lange traktergir meir moment ja men dårligere respons korte gir bra respons:P så er opp til deg hva du vill ha:P

Kristoffersen
01/03/11, 09:59
1 til bremsekraftforsterker, 1 til btr, en til tomgangsmotor (hvis du kjører lh2.4), 1 til vakumstyringa på varmeapparat (hvis du har dette).
Syns det er greit å sveise inn ei remse flattjern så du har litt mere å gjenge i, sett den litt ute av syne og gjeng opp en del hull, de du ikke bruker er det bare å blinde.

Nå vet ikke jeg åssen du har laga modellen, men hvis du har lagd en masse løse parter og satt sammen så er det lettvint å få seg tegninger å skjære etter, evt vann/laser.

Så jeg burde f.eks gjenge opp ca. 6 hull, så har jeg to i reserve.Det fineste og høveligste er vel og ha vakum nipplene under?
Men, bremsekraftforsterkeren, skal den også stå under?

Med det første, så har jeg bare laget dette i en hel del, men skal lage den i deler for seg sjøl etterhvert, må bare vite hvor mange vakum nippler jeg trenger.

Kristoffersen
01/03/11, 10:00
bra lag fleire gjengehull som sakt her åsso blender du f.ex 1 og har reserve:P

lange traktergir meir moment ja men dårligere respons korte gir bra respons:P så er opp til deg hva du vill ha:P

Tror jeg tar det sånn mitt i mella, ikke for lange og ikke for korte.

metrakit
01/03/11, 10:01
ja bli dei for lange blir det trangt mellom bremsekraft forsterker og.

Kristoffersen
01/03/11, 10:05
Skal bremsekraftforsterkeren også stå under ??

TvilsomRacing
02/03/11, 05:49
Under, over eller bak går vel for det samme... Du får se ann beste plassering av slangen i forhold til nippelen på forsterker'n ;)

Kristoffersen
02/03/11, 07:04
Åja :) Da blir det nok under ;)