PDA

Vis full versjon : Soting av vinduer



coche
28/02/11, 21:35
Vurderer å legge film på rutene. Det er veldig mye dårlig arbeid å se på biler der det er gjort selv. Så hva er trikset for at det skal bli bra og holde seg slik over tid? Bør sikkert vaske med noe fettfjerning. Er det best å lage mal på yttersiden av vinduene? Tenker ikke å demontere vinduene..
Hvor mørk film anbefales? Ønsker å begrense innsynet, men ikke ha det helt svart. Bilen er mørk blå.

Sagen
02/03/11, 12:08
For det aller beste resultatet kan det være smart å ta ut vinduene. En annen ting kan være å kjøpe filmen ferdig kuttet. Vinduene må være helt rene, ellers er det bare å følge bruksanvisningen. Om du ikke tar ut vinduene er det smart å stå innedørs, eller å sørge for at du unngår vind og støv som kan legge seg på. Bruk gjerne en genser som ikke loer, og ta med hjelp fra en kompis for å ha et par ekstra armer når du legger bakrutene.

Nilsebu
03/03/11, 11:42
Tror jeg brukte over 1000 kr på solfilm før jeg ga opp å leverte den inn.

Bagasjedøren er litt vanskelig ettersom den er buet, og da må en varmepistol tas i bruk.

Sidevinduene i bagasjerommet er veldig greie, men bakdørene så ville jeg tatt ut rutene. Uten å ta dem ut, så får du fort problemer med at filmen henger igjen når du tar dem opp og ned.

Hadde jeg valgt solfilm igjen så hadde jeg valgt den som er hakket lysere enn den mørkeste.

larsy
06/03/11, 20:55
http://www.solfilmhalvpris.no/

Her står det en del om soting og de har bra film til en god pris.