PDA

Vis full versjon : LØST...servo kutter motor



855 tdi
28/02/11, 18:18
Har hatt en rar feil med at motoren kutter når bilen svinger til venstre. Bilens front heller da nedover i alle tilfeller.
I garasjen merket jeg at når jeg dreier på rattet til venstre i ulike hastigheter stopper motoren (bilen heller nedover). Enten tidlig eller helt ut i rattutslag. Er det en giver / føler som skal gi motor mer turtall når servoen jobber?

Det er hvert fall en mystisk problem. En kamerat som er høyst bilkyndig har aldri opplevd makan!!!!!

konso
28/02/11, 19:13
Høres ut som en el-feil opp mot tenningslås eller mot motorstyreenhet eller magnetventil på dieselpumpe. Ville startet å lete rundt de stedene.

855 tdi
28/02/11, 20:32
Har lekkasje på returslangene. Lukta av diesel er påtrengende og har i dag hatt flere stopp. Bytter ut slangene med nye i morgen og oppdaterer om dette utgjorde feilen.

855 tdi
10/03/11, 21:17
Ja da fant jeg feilen. Litt sånt uventet men...

Returslangene til dieselinnsprøytingen var lekk alle i hop! Jeg merket diesellukta kun noen dager før jeg skiftet dem, og da forsvant den merkelige feilen etter nye slanger ble montert :D
Uansett var det jo rart at motoren stoppa / gikk på lavt turtall kun i venstre rattutslag med nesen nedover!!!!

Fy fan så lettet jeg ble. Syk feil uten et clue. Dette hadde ikke gitt utslag i noen diagnose hvert fall.