PDA

Vis full versjon : Bytte emblem mellom to 900 rutegriller. How..

turbohjelle
28/02/11, 18:11
Har to såkalte turbogriller, en med emblem og en uten. Skulle hatt emblemet over fra ene til andre, men det er jo popnaglet fast. Noen som har noen bra tips til hvordan få av emblemet fra ene, for så hvordan best å feste til det den andre? Evt. pris på nytt emblem, så jeg slipper 'ødelegge' en grill i bra stand.

R-israelsen
28/02/11, 18:14
Hvorfor skal du flytte over om du har 2 som er i bra stand? :P

JørnM_940
28/02/11, 18:15
Har to såkalte turbogriller, en med emblem og en uten. Skulle hatt emblemet over fra ene til andre, men det er jo popnaglet fast. Noen som har noen bra tips til hvordan få av emblemet fra ene, for så hvordan best å feste til det den andre? Evt. pris på nytt emblem, så jeg slipper 'ødelegge' en grill i bra stand.
Bare selve emblemet? Bruk en varmepistol (forsiktig) og få varmet det litt opp, så tar du et lite skrujern og pirker det opp. Sitter limt nedi, eller om det var dobbeltsidig tape.

turbohjelle
28/02/11, 18:19
Ikke bare emblemet, men hele skiten liksom. Grunnen til bytte er at ene har chrome ramme, og andre har svart. (Skal bytte til den svarte)

JørnM_940
28/02/11, 18:22
Hmm de er ikke naglet fast? Var ikke det hos meg hvertfall.. Er bare plastpinner som er presset gjennom et hull. Går an å få det ut helt hvis man er litt forsiktig. Jeg knakk et par av pinnene første gangen jeg gjorde det.

EDIT: og selvfølgelig låseskiver, kom på det når jeg så Øyvind skrev det.

Øyvind G
28/02/11, 18:22
hvis du mener hele emblemet med "stripa" så er ikke det satt fast med verken popnagler eller lim. det er låseskiver som er formet som en sol på innsiden som bare er trykket på. du får de av med en liten skrutrekker og/eller en tang. de blir sikkert ødelagte, så du bør kjøpe nye. i noen tilfeller må disse skivene ødelegges for å få de av (ødelegg heller de enn å ødelegge de plastpiggene som disse sitter på pga det er en dal av emblemet)

kansje ikke den beste forklaringa, men du skjønner kansje hva jeg mener?

turbohjelle
28/02/11, 18:24
Ja jeg tok an Øvind, takker for hjelp =)

Øyvind G
28/02/11, 18:28
det er bra. du burde kjøpe nye "clips" koster somregel ikke så mye. når du skal montere de så må du sette de riktig vei. de er på en måte enveiskjørt. de buer den ene veien. sier seg egentlig selv hvilken vei de skal på (det ser du tenker jeg)