PDA

Vis full versjon : Instrument-lys-problem...



Birkelund
27/02/11, 20:36
Heisann:)

Jeg kjøpte meg en 940 LT stv 96mod denne uka. Så er det litt småplukk, på eldre biler.. På denne bilen lyser bare halvparten av instrument-lysene(2pærer uten lys-de 2 til høyre) Har bytta pærer, men virker fortsatt ikke. Noen som vet?

R.G
27/02/11, 20:39
må vri litt på dem fram og tilbake forsiktig. kontaktflatene for pæreholder i instrument pleie å bli slitt

945-Halden
27/02/11, 20:43
Heisann:)

Jeg kjøpte meg en 940 LT stv 96mod denne uka. Så er det litt småplukk, på eldre biler.. På denne bilen lyser bare halvparten av instrument-lysene(2pærer uten lys-de 2 til høyre) Har bytta pærer, men virker fortsatt ikke. Noen som vet?

I instruksjonsboka til min 98mod står det om noen lamper som ikke er i bruk, har du sjekket om det bare kan være det?:)

R.G
27/02/11, 20:44
er det varsellamper det er snakk om? eller pærene som lyser opp instrument?

Birkelund
27/02/11, 20:45
må vri litt på dem fram og tilbake forsiktig. kontaktflatene for pæreholder i instrument pleie å bli slitt

Prøvde det også.....,-men kan jo forsøke en gang til selvsagt.... (Den folien bak, med ledninger-hva no den kalles) Er det vanlig med "ledningsbrudd" i den?

Birkelund
27/02/11, 20:46
er det varsellamper det er snakk om? eller pærene som lyser opp instrument?
Pærene som lyser opp instrumentene(turteller og temp i dette tilfellet)

R.G
27/02/11, 20:46
dem er veldig ømfintelig ja:(

boman
27/02/11, 20:54
Loddingene bak på der pleier å bli dårlige. Jeg har selv hatt 2 av pærene bak på der som har lyst svakt og litt til og fra, eneste løsning er å lodde punktene bak på der på nytt.

Birkelund
27/02/11, 20:58
Loddingene bak på der pleier å bli dårlige. Jeg har selv hatt 2 av pærene bak på der som har lyst svakt og litt til og fra, eneste løsning er å lodde punktene bak på der på nytt.
OK,-og takk for tips:):) Er det muligheter for og bytte hele den "folien"- Hva kalles den?

boman
27/02/11, 21:01
Ja, klart det er en mulighet, men mener å huske at det sto den kosta 1700,- eller noe hvis den fortsatt var å kjøpe løs, så det er ikke noe jeg hadde gjort..
Å kjøpe et annet (brukt) speedometer er heller ingen vits, for feilen kommer før eller siden uansett (jeg vil tørre å påstå at dette er den aller vanligste feilen på disse bilene).

R.G
27/02/11, 21:03
skal sjekke, tror jeg har brukt folie vis av intr. mener jeg har ett 97 panel liggende

Birkelund
27/02/11, 21:40
skal sjekke, tror jeg har brukt folie vis av intr. mener jeg har ett 97 panel liggende

Flottings:):)

masterrV
01/03/11, 09:27
Sjekk denne: http://www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalInstrumentsPanelRepair.htm

Birkelund
01/03/11, 21:46
Sjekk denne: http://www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalInstrumentsPanelRepair.htm

Takk for hjelpa....:):) Skal se på det en dag jeg får tid. Kan jeg samtidig spørre om hvilken type loddebolt som er mest egnet til dette?