PDA

Vis full versjon : Varmeapparatet fungerer ikke..



masterrV
27/02/11, 18:51
Hei hei. Har fått et liteliite problem i vinterkulda... Varmeapparatet fungerer ikke, altså vifta går ikke på noen hakk :confused:

Satt et 9v batteri rett på vifta, å da gikk den rundt, så den fungerer. Fungerer heller ikke på hakk 5, så da er det vell ikke motstanden som er synderen?

Alle sikringer er OK..

Noen som vet hva det kan være? Må kjøre rimelig fort for at det skal bi temp i bilen, noe som er skummelt på dette føret :rolleyes:

Magnus Hagtvedt
27/02/11, 19:20
Kontroller bryteren, denne tok kvelden på mitt anlegg.
Motstanden kan være synder selv om hakk 5 også ikke er i funksjon.

Espen Hveding Nordgård
27/02/11, 19:20
Målt spenning til vifta på den topola kontakta der? Kommer det noe i det heletatt?

Ville prøvd å måle før og etter motstanden, og fulgt ledningene fram til sikringen, som jeg anntar du har sjekka? :p

Som en nødløsning får du nappe ut stikket til sig-tenneren, den skal tåle 10A, og kjøre inn på vifta, til du får fiksa problemet.
Viktig med varm bil i vinterkulda!

masterrV
27/02/11, 22:34
Kontroller bryteren, denne tok kvelden på mitt anlegg.
Motstanden kan være synder selv om hakk 5 også ikke er i funksjon.

Hvilke ledninger er pluss (og minus) inn til bryteren? Er det de 2 tykkeste ledningene som kommer inn i ene koblingen? Satt en diode der, men ble ikke noe lys..?!

Noen måter å ohme for å se om motstanden er ok? :)

masterrV
27/02/11, 22:37
Målt spenning til vifta på den topola kontakta der? Kommer det noe i det heletatt?

Ville prøvd å måle før og etter motstanden, og fulgt ledningene fram til sikringen, som jeg anntar du har sjekka? :p

Som en nødløsning får du nappe ut stikket til sig-tenneren, den skal tåle 10A, og kjøre inn på vifta, til du får fiksa problemet.
Viktig med varm bil i vinterkulda!

Har ikke målt. Du mener den topola kontakten som går inn i motstanden, og ikke den fra motstanden til vifta?

Ja, har sedd på sikringene :p Har tenkt på den nødløsninga, MEN da er det en liten risiko for at dette problemet ikke blir fikset før til sommeren :D