PDA

Vis full versjon : Gjenge størrelse på tur olje slange til turbo? FK



KillerFly
27/02/11, 18:11
Da tenker jeg på hullet i blokken? Sitter og lurer på om det er 13x1.5? Om det kan stemme?

turb00le
27/02/11, 18:44
M12x1,5 i blokk og M14x1,5 inn på den originale 13c snurra om jeg ikke tar feil.

KillerFly
27/02/11, 19:32
M12x1,5 i blokk og M14x1,5 inn på den originale 13c snurra om jeg ikke tar feil.

Sikker på det? Prøvde å skru den banjo skruen inn i et M12x1,5 hull, et sånnt som er i di gjengeverktøy settene.. Men fikk ikke det til å passe :( Virker som bolten eller banjo skruen er større.. :/

R.G
27/02/11, 19:40
M12x1,5 i blokk og M14x1,5 inn på den originale 13c snurra om jeg ikke tar feil.

er det ikke motsatt?? større hull i blokk enn den inn på turbo

tung pedal frank
27/02/11, 20:00
Det kan høres ut såmm 3/8 rørgjenger eller 7/16 rørgjenger Banjoforskruninger er oftest i tommer

lasse940
28/02/11, 07:46
Er hverfall m14x1,5 fra blokka 13c er jeg ikke sikker på!!

masterrV
28/02/11, 08:57
Bolthullet i 13c er trangt.... m10 tror jeg, uten at jeg skal si det for sikkert.

Kalsn
01/03/11, 16:21
Bolthullet i 13c er trangt.... m10 tror jeg, uten at jeg skal si det for sikkert.

nei stemmer ikke, 12mm x 1.5 er det på 13c'n, og på blokka (org-uttak) er der m14x1,5 og viss du skal bruke uttaket under vannpumpa er det 1/4 ntp der :)

KillerFly
02/03/11, 23:34
nei stemmer ikke, 12mm x 1.5 er det på 13c'n, og på blokka (org-uttak) er der m14x1,5 og viss du skal bruke uttaket under vannpumpa er det 1/4 ntp der :)

Ja, det høres mere riktig ut! Tenkte først på det hullet med vannpumpen.. Men så synest jeg det såg så lite ut. Så tenkte jeg skulle slippe å bestille nye slanger og koblinger. Så no har jeg fått fatt i en m14x1,5 gjengetapp og tenkte jeg skulle gjenge opp et hull, sånn det blir som det orginale på fk blokken :)

Men du vet ikke hvordan det er å borre og gjenge i den blokken? Er vel utrolig hardt?

Daruu
02/03/11, 23:54
Ikke for å kapre tråden, men åssen gjenger er det på garret turboen fra turbovolvo a?
Edit: Altså den fra tidlige FT motorer osv

kermitt
03/03/11, 00:34
Ja, det høres mere riktig ut! Tenkte først på det hullet med vannpumpen.. Men så synest jeg det såg så lite ut. Så tenkte jeg skulle slippe å bestille nye slanger og koblinger. Så no har jeg fått fatt i en m14x1,5 gjengetapp og tenkte jeg skulle gjenge opp et hull, sånn det blir som det orginale på fk blokken :)

Men du vet ikke hvordan det er å borre og gjenge i den blokken? Er vel utrolig hardt?

det går veldig fint ;) men smør godt med gjengefett. støypjern er veldig lett å bearbeide.

Kalsn
03/03/11, 09:43
Ja, det høres mere riktig ut! Tenkte først på det hullet med vannpumpen.. Men så synest jeg det såg så lite ut. Så tenkte jeg skulle slippe å bestille nye slanger og koblinger. Så no har jeg fått fatt i en m14x1,5 gjengetapp og tenkte jeg skulle gjenge opp et hull, sånn det blir som det orginale på fk blokken :)

Men du vet ikke hvordan det er å borre og gjenge i den blokken? Er vel utrolig hardt?

Neida hullet under pumpa er snarere fort stort:) men er mye letter å få presset ei kobling på en skikkelig slange, kontra å borre selv, koster ikke mange kronene for det, betalte 40 kr for banjokoblinga, pluss evt pressing, og da er man garrantert mot lekkasje å :)Nesten......

KillerFly
06/03/11, 10:37
Neida hullet under pumpa er snarere fort stort:) men er mye letter å få presset ei kobling på en skikkelig slange, kontra å borre selv, koster ikke mange kronene for det, betalte 40 kr for banjokoblinga, pluss evt pressing, og da er man garrantert mot lekkasje å :)Nesten......

aa :) Nesten? Begynte det å lekke litt? Lurte litt på en 90graders vinkel ut og slange?

Kalsn
06/03/11, 13:49
aa :) Nesten? Begynte det å lekke litt? Lurte litt på en 90graders vinkel ut og slange?

Neida min lekker ikke, mente bare at man aldri var sikker :) Viss du tenkte å bruke org. uttak, så er det bare å bruke banjokobling, mens under vannpumpa er jeg litt mer usikker på va det er plass til, men en 90 grader skal gå greit, så lenge den ikke blir for stor, tjik litt i tråden til chrml, mener på han brukte en 90 grader under vannpumpa:)