PDA

Vis full versjon : Er det forskjell på Bremsekraftforsterkeren på Turbo kontra vanlig sugemotor?



Rallyaasen
27/02/11, 18:02
Har en 240 1989 230F, som er bygget om til FK.
Føler at bremsene er litt "slappe"
Den bremser på alle hjul,men må trykke Hardt på pedalen, ,,,,

lite vakuum?? Tips??

Devil3344
28/02/11, 14:40
Jeg hadde samme problemet på gamle 740'n jeg hadde, den var en mareritt og kjøre med, men den kom seg ettervært som jeg kjørte, den hadde stått litt, men kan hende det er bremsekraftforsterkeren som begynner og bli dårlig(?)

Rallyaasen
28/02/11, 15:54
Ja,muligt det går seg til? Bilen har stått iro i 1år. Får prøve å "move"opp calipperene,å lufte litt kansje

Christian
28/02/11, 15:54
Sjekka slangen inn på bremsekraftforsterkeren?

Tinnsoldaten
28/02/11, 17:10
Hei Frode!

Du må ha en enveisventil på slangen til bremsekraftforsterkeren slik at den ikke får overtrykk når turboen lader. Tror kanskje jeg har en, skal sjekke.

Hilsen Stein:)

Rallyaasen
28/02/11, 18:50
Heiehei......:)
Det e Good!!!

melby
28/02/11, 22:53
Hei Frode!

Du må ha en enveisventil på slangen til bremsekraftforsterkeren slik at den ikke får overtrykk når turboen lader. Tror kanskje jeg har en, skal sjekke.

Hilsen Stein:)

teknisk sett så trenger mann ikke en enveis-ventil på en turbo motor... for som regel så slipper mann gassen når man bremser da lukker gass sjeldet seg og motoren går på vakum igjenn og da får bremsekraftforsterkeren vakumet den trenger.. men om man hærje kjører litt så er det ganske greit å ha en enveis ventil..

R.G
28/02/11, 22:58
enveis ventilen er for å hindre att du sprenge bremsekraftforsterker med turbotrykket. vet av tilfelle hvor det ble ettermontert turbo på bil uten enveisventil til bremsekraftforsterker og den gikk i lufta

R.G
28/02/11, 23:00
Jeg hadde samme problemet på gamle 740'n jeg hadde, den var en mareritt og kjøre med, men den kom seg ettervært som jeg kjørte, den hadde stått litt, men kan hende det er bremsekraftforsterkeren som begynner og bli dårlig(?)

bremsekraft forsterkern der som er prob ja. var sånn min 760 før jeg byttet å. hadde bil stått ei stund så var den nødt til å gå på tomgang noen min før jeg kjørte så jeg skulle få skikkelige bremser

Rallyaasen
01/03/11, 15:44
Ja Det er fare for litt hærje-kjøring---prøvde meg på litt Venstre-bremsing for å holde Trykket,å for hindre "Turbo-Lag" HEHE

Rallyaasen
03/03/11, 20:28
Ja Det er fare for litt hærje-kjøring---prøvde meg på litt Venstre-bremsing for å holde Trykket,å for hindre "Turbo-Lag" HEHE

Bytta Bremser Bak idag,Var en calipper så stod fast på ett stempel
+ bytta slange å ventil på bremsekraftforsterkeren.
Ble Bare litt bedre :confused:

ClassicTurbo
03/03/11, 20:44
Hvilken type bremsekraft forsterker har du? den store eller den lille?

Rallyaasen
03/03/11, 21:08
Hvilken type bremsekraft forsterker har du? den store eller den lille?
Har standard 1989 230F sug
Den er nesten Rund = Liten å dyp

Lure på om hoved-bremsesylinderen er sliten?
Er jo lett å demontere,skal ta en sjekk på den:confused: