PDA

Vis full versjon : 740 instrument hus



kompi
27/02/11, 15:42
hei. har nettopp rota med å skrudd fra hverandre to instrumenthus til 740. men så fikk jeg ikke til det jeg egentlig skulle gjøre så da tenkte jeg at jeg skulle fløtte over hele instrumenthuset. det jeg så da var at på dette ledningsnette var det en sukkerbit med fire ledninger i. på den andre 740'n, på samme sukkerbit er det 3ledninger. var også sånn på instrumenthusa. at den ene hadde 3 poler å den andre 4. er det noe jeg kan gjøre med dette eller må jeg ha samme instrumenthus som sitter der fra før?

MvH kompi

R.G
27/02/11, 15:52
må bruke samme instrumenthus. grunn til 3 og 4 ledninger i den konakta er pga forskjellig speedometer og speedometerføler og årsmodell. så du ma bruke samme type hvis ikke virker ikke noen ting lenger

kompi
27/02/11, 15:58
er fra samme modell. 88 begge 2. men trur jeg har fått til det jeg skulle nå.
var bare bensinmåleren som ikke var helt frisk + at det var limt på hvite ark istedenfor det orginale svarte

takk for svar

R.G
27/02/11, 16:24
kan være på årsskifte att det er likt. men att bil i følge ramme nr er ett år nyere eller eldre. den med 4 ledninger er nyere enn den med 3:) men bra du fikk til det du skulle da:)

kompi
01/03/11, 17:56
bensin måleren er på tur ennå.
hvilken ledning er det som går til bensin måleren?

R.G
01/03/11, 18:31
bruker du målern som hører til bilen? pga di to instrumenta som er 3 og 4 ledninger i den kontakta i ditt tilfelle, er det to forskjellige tankinstrument. og to forskjellige målere i tanken. bruker du feil instrument mot tanken går det ikke.

kompi
01/03/11, 19:17
åsse ser jeg forskjell på det da? utenom kontakten. bruker det instrumente som sitter i bilen. men er ikke helt sikker på det ledningsnette der. trur det er tatt fra 240. er iallefall diagnose boks på

R.G
01/03/11, 20:33
må ta en titt i bagasjen din der kontakta er bak teppe ved påfyllingsrøret ditt. der er en kontakt med 3 eller 2 ledninger i. har du instrument med 3 leedninger i den kontakta skal det være en brun?, en grå med hvit strek? og mulig en rød (bensinpumpe)

åssen motor har det vært orginalt i bilen? er så vanskelig å forklare seg fram når man vet så lite om bilen din:p

kompi
02/03/11, 08:11
er en f-motor

kompi
10/04/11, 16:02
var ute å så litt mer på det i dag. ser ut som det er mye jalla-koblinger på denna bilen.
er strømmtjuver her å der. bensin-måleren er fortsatt på tur. når jeg vridde lysbryteren frem å tilbake så øka bensin-måleren. noen som har vært borti dette? var borti det samme på en 740 til en kamerat men der økte også tempraturen, fant ikke ut probleme.
øker også når jeg hører på musikk. å før så økte den når jeg tuta. hva kan det være?

MvH kompi

R.G
10/04/11, 16:42
var ute å så litt mer på det i dag. ser ut som det er mye jalla-koblinger på denna bilen.
er strømmtjuver her å der. bensin-måleren er fortsatt på tur. når jeg vridde lysbryteren frem å tilbake så øka bensin-måleren. noen som har vært borti dette? var borti det samme på en 740 til en kamerat men der økte også tempraturen, fant ikke ut probleme.
øker også når jeg hører på musikk. å før så økte den når jeg tuta. hva kan det være?

MvH kompi

ta med brannslukker i bilen hvis uhelle er ute:p




edit: har aldri vært borti lignende.. noe som ikke stemmer ihvertfall.

kompi
10/04/11, 17:48
var ute å målte på konrakten ista. den viste rund -7.30 . kutta når jeg vridde på lysbryteren. er ikke bensinmåler ledningen jord a?

kompi
10/04/11, 18:52
kan det være den måleren nedi tanken som kødder?