PDA

Vis full versjon : bremseveske kommer ikke på den ene kretsen??



244 volvo v8
12/02/10, 19:42
hei har ett problem med bremsene på 244 volvo 79 mod den nærmeste kretsen så kommer det ikke veske ut i fra hovedsylinderen..

Noen som vet hva som kan være feil? andre kretsen virker perfekt.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/952.jpg[/IMG]

den kretsen som er nærmest torpedo virker ikke??

TeamBørnOut
12/02/10, 19:59
da er det bare å kjøpe ny pumpe da

244 volvo v8
12/02/10, 20:17
da er det bare å kjøpe ny pumpe da

hovedsylinderen er ny pluss at jeg byttet med den gammle begge er like feil

TeamBørnOut
12/02/10, 20:29
Da lufter du feil. ellers er det noe annet galt et sted..
løsne lufteskruene som du ikke få veske ut av og sett trykk på beholderen. da kommer det.
vet du at pedalen går helt tilbake? så den ikke står litt inne?

244 volvo v8
12/02/10, 22:56
har lurt litt på pedalen ikke går helt tilbake. tok og satt sylinderen i skrustikka og brukte skrujern da sto veska flere meter ut på gulvet. men la skiver i mellom sylinderen og kraftforsterkeren og det hjalp ikke da skulle jo den gå helt tilbake eller???????????

TeamBørnOut
12/02/10, 23:22
da er det lufteteknikken eller bremseveske fordeleren det er noe galt med

244 volvo v8
12/02/10, 23:26
da er det lufteteknikken eller bremseveske fordeleren det er noe galt med

hjelper ikke lufte når ikke veska kommer ut av hullet til bremserøret engang. pluss den ene hovedsylynderen er ny pluss at jeg byttet til den gammle og ingen av dem virket kretsen
Ser på bildet at den er ny da

TeamBørnOut
12/02/10, 23:50
kommer ikke veske ut av bremserøret? Det vet du jo ikke. for kallipern må jo være på når du lufter. bare å lufte mer. ellers har du kanskje en knekk på røret et sted?

244 volvo v8
13/02/10, 00:10
kommer ikke veske ut av bremserøret? Det vet du jo ikke. for kallipern må jo være på når du lufter. bare å lufte mer. ellers har du kanskje en knekk på røret et sted?

hullet ut av hovedsylinderen oppe i motorrommet..........

TeamBørnOut
13/02/10, 00:13
Syns du sa at du testet den? hvis den fungerte da så er det jo at pedalen ikke går langt nok tilbake....

244 volvo v8
13/02/10, 00:21
hmmm den står jo riktig på har dratt i den bakover men den går ikke lenger skal prøve mer i morgen

GMV
13/02/10, 01:22
Klarer ikke helt å skjønne hvor problemet ligger. Kan jo alltids være den bremsefordelingsventilen som sitter på venstre side av traversen forran. Om du lufter feil så kan stempelet i denne flytte seg og stenge ene kretsen.

TeamBørnOut
13/02/10, 09:14
Samme her, tror du må forklare litt bedre hva du har gjort. og hva problemet er.
for det virker for meg som om du får veske UT av pumpa når den står i en skrustikke. men ikke når du har den i bilen? da er det pedalen som er problemet... Den går ikke langt nok tilbake?

Christian
13/02/10, 12:06
Du kan jo teste bremsefordelern, inni den er det en kule og to fjører, hvis det er lekkasje et sted, skal kula gå over til ene siden og stenge, slik at tokrets systemet funker.
Ta opp denne, og sjekk at det går lett der inne, at ikke den har satt seg.

Men, hvis du ikke får væske ut av hovedpumpa må du nok demontere pedalstellet og sjekke at det ikke er noe iveien!

emilhetty
13/02/10, 18:31
Etter som jeg skjønner så får han kun bremsevæske ut i fra den ene kretsen på bremsepumpa.

Hvis stemple ikke går helt tilbake så vil han ikke få noe imellom.
Hadde samme problemmet på 245n, stemple i hovedsylindern hadde kilt seg fast. Så fikk kun bremsevæske på den innerste kretsen mener jeg å huske.

Men ditt problem virker som at du ikke får pedalen langt nok tilbake, så bremsen ligger på heletiden.

Christian
13/02/10, 18:42
Også må du ikke klemme bremsepedalen helt i bånn

TeamBørnOut
13/02/10, 21:30
pumpa er ny så tror ikke det er fare for å vrenge den

244 volvo v8
14/02/10, 00:17
Etter som jeg skjønner så får han kun bremsevæske ut i fra den ene kretsen på bremsepumpa.

Hvis stemple ikke går helt tilbake så vil han ikke få noe imellom.
Hadde samme problemmet på 245n, stemple i hovedsylindern hadde kilt seg fast. Så fikk kun bremsevæske på den innerste kretsen mener jeg å huske.

Men ditt problem virker som at du ikke får pedalen langt nok tilbake, så bremsen ligger på heletiden.

men hvis jeg legger i mellom hovedsylinderen og kraftforsterkeren så den kommer lengre ut da skal det virke vel men jeg gjorde det og det hjalp ikke:eek:

TeamBørnOut
14/02/10, 00:19
løsne den helt da..