PDA

Vis full versjon : hvordan få ut speedo på 940?



Alexk1
27/02/11, 04:58
Hei lurer på hvordan jeg skal få ut speedoet på min volvo 940?
er det bare å vippe til med skrujern eller kan jeg knekke noen klips? er et metaldeksel foran speedoet som jeg ikke får av,

R.G
27/02/11, 12:11
den metalsaken må ut.er to tynne små hull på hver side. der må du dytte inn en tynn skrutrekker på hver side mens du drar ut metalramma. hulla er slik att du må dytte skrutrekker mot høyre luftekanal og venstre luftkanal. ikke så godt forklart men. hulla er mot tempnåla og tanknåla. du ser dem når du kjenner litt på metallramma inni der

boman
27/02/11, 12:40
Må presses ganske hardt med en liten flat skrutrekker inn i de små avlange firkanta hullene på hver side av ramma rundt speedometeret (som RG også sier).
Den sitter noen ganger veldig hardt, ihvertfall hvis det aldri er tatt ut før.
Ramma skal dras rett ut, men er ingen vits å dra uten å presse inn i hullene først. Den kan komme lettere ved å bruke to skrutrekkere, en i hvert firkanta hull.

Resten ser du enkelt, men sier det selv om:
Når ramma er ute er det 4 skruer på speedometeret og 2 som holder ramma til speedometeret. Lettere å få ut speedometeret når alt er løst.

Alexk1
28/02/11, 00:17
ja jeg skjønte det med dem hullene når jeg så på det her om dagen! :) måtte bare finne ut hva dere brukte til å få det ut :) takk for hjelpa folkens :)

R.G
28/02/11, 00:21
bare hyggelig:)

Alexk1
04/03/11, 04:53
jeg prøvde dette med skrujernene! men dette vil ikke ut... skulle tro det var limt fast.. flere forslag taes godt imot! :P

T90
04/03/11, 06:19
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=646

R.G
04/03/11, 08:02
som nevt tildligere tror jeg. detta sitter litt hvis det ikke har vært av før. putt dissa tynne trekkera inni hulla og prøv med en tredje hånd og bruk en litt større flattrekker og vipp ut ramma.

eller så må du trykke dissa små hardere inn. kjenner du att du løser dem ut? att det fjærer liksom?

Alexk1
04/03/11, 16:34
jeg kjenner at jeg presser inn noe i hullene der ja :) virker som ramma kommer ut litt :P men så vil den ikke lenger :P

Alexk1
04/03/11, 19:07
jeg fikk det ut til slutt etter mye om å men! :P satt noe sinnsykt :) TAKK FOR ALL HJELP :)