Logg inn

Vis full versjon : Erfaring rundt Hagmans-produkter

Erlend Dystland
26/02/11, 21:50
Heisann godtfolk!

Sitter og ser litt på noen Hagmans-produkter her.
Er det noen som har noen erfaringer rundt produktene deres? Jeg har selv kjøpt meg 2K Epoxygrunning fra dem jeg skal teste til uka.
Prisene på produktene er det heller ingenting å si på heller, bare lurer på om prisene gjenspeiler kvaliteten? Noen som har noen ikke så bra erfaringer?
Jeg kommer uansett til å styre vekk i fra sparkelen deres da jeg har hørt litt om den.
Jeg ser at Torshov og Mekonomen fører Hagmans også, og har et veldig greit utvalg av dem.
Tenker på produkter som karroserikitt, karroseribånd, understellsmasse, vanlig primer osv.

Noen som har erfaringer med noen av disse produktene?
Hvordan er dem kontra Sikkens og Standox?
Om det var noen spørsmål her som var dumme, spar dere for alskens morsomheter, det kan dere ta face2face med meg;)
Er ute etter å høre deres erfaringer her, enten om dem er bra eller dårlige:)

Mvh.
Erlend242

SkjenneM
03/03/11, 23:52
har brukt epoxy primern. virket helt kurant. litt dyr men..

Dalaræcing
04/03/11, 16:13
Jeg har brukt plastprimeren, og den er bare å kaste, men den rustfarga grunningen funker bra:)

Erlend Dystland
05/03/11, 00:46
Se her, ja!
Begynte å lure på om det kun var jeg som hadde testa det ut:)

Plast primeren har jeg hørt litt om også.

JørnM_940
05/03/11, 00:54
Prøvde Hagmans varmebestandig lakk på ei eksospotte etter et mislykket forsøk med benga. Fungerer knall det. Skal varmes litt etter noen timer for å herde skikkelig (ca 200 grader), så det var jo bare å fyre opp og stoppe etter en stund:)

Wrasko
05/03/11, 00:56
Jeg har testet noen av lakkboksene deres, lakkboks med SKIKKELIG lakkdyse.. Går faktisk ann å lakke med disse (mener ikke proff, men relativt bra til å være boks). Går å lakke uten sig

Martin.S
05/03/11, 01:00
Er helt ok billig produkter. Men vær ops på at de har lett for å koke, selv med hverandre. Har brukt mye forskjellig Hagmans og har både dårlig og bra erfaring. Men det lønner seg nok å legge på en 100 lapp og få et bedre produkt og en bedre finish.

Erlend Dystland
05/03/11, 12:54
Oki.
Evt. hvilke produkter synes du er greiere å jobbe med? Pris? Hvor får du kjøpt det?:)

Martin.S
05/03/11, 13:18
Har kjøpt det på mekonomen. Har prøvd stort sett det meste. Synes sparkelproduktene er bra, understellsmassen og bodyshyden er bra. Lakken er ok den også, men den har lett for å koke om man ikke er nøye med tørketider. Og du må for all del ikke finne på å bruke an annen grunning eller lakk sammen med hagmansprodukter. Da blir det reaksjon.

Erlend Dystland
05/03/11, 22:37
Ok, ikke en annen type lakk heller??!!!:eek:
Bilen min skal jo liksom hellakkeres om ca. et halvt år på et lakkverksted!:eek:

Martin.S
05/03/11, 23:29
Nei det blir dårlig greier. Men lakkern matter ned bilen og legger over en seeler som ikke reagerer med gammel lakk og forsegler alt under den der han ser det er spraybokslakk. Så kan det nye grunning/lakk produktet trykt legges over. Så det skal ikke være noen fare.

Erlend Dystland
06/03/11, 00:24
Oki, så det skal ikke være noen fare?
Kjente at jeg ble litt heit i toppen:p

Martin.S
06/03/11, 09:54
Nei da, de har produkter for å fikse sånt. Men om du kjøper noe hagmans produkt råder jeg deg til å lese nøye på boksene og faktisk følge det som står der.

Nå vet ikke jeg hva du skal lakke, men om det er lakk reperasjoner på foreksempel kanaler, hjulbuer eller paneler av litt størrelse ville jeg heller gått for Multonas (tror det er sånn det skrives) Auto-k. Det merket selges også på mekonomen. Og de har et bra fargekode register, lakken stemmer rimlig bra mot den gamle lakken, i allefall om det er enkel base lakk og ikke metallic. Du får også grunning og klarlakk som hører til og det er stort sett problemløst og bruke. Med tanke på kkoking og reaksjoner.