PDA

Vis full versjon : Hvor legger dere 50mm2 i 940?



Magnus Hagtvedt
25/02/11, 17:50
Lurer litt på om jeg skal flytte min, men er ikke sikker på hvordan den ligger best. 940 sedan batteri på V side.

Martin.S
25/02/11, 19:48
Trekk den opp til torpedoveggen, så pent og gjemt som mulig og bruk de orginale "stipsene" som holder ledningsnettet.
Har alltid lagt stømkabelen langs listen på innsiden av dørkarmen. Men en så tykk ledning tror jeg jeg ville lagt under gulvteppet. Helt innat tunellen.

Langedal
25/02/11, 19:59
I den forrige 740'en min la jeg den langs innerskjerm frem til torpedo, og inne bilen lå den langs dørken helt i kant med kanalen på førersiden. Så ble den ført videre gjennom hulrommet til original kabelmatte i brannveggen.

Vil tro det er greit å gjøre det likedan på 940. Ofte kan man skape signalstøy med å legge den langs girkasse/mellomakseltunell. Da den kan komme for nærme signalkabler som er naturlig å trekke langs kanal på passasjerside. Har man dog godt skjermede signalkabler går det sikkert bra.

jan_m
25/02/11, 20:51
øakt den eter tunelen på stesjen...

Martin.S
25/02/11, 20:55
I den forrige 740'en min la jeg den langs innerskjerm frem til torpedo, og inne bilen lå den langs dørken helt i kant med kanalen på førersiden. Så ble den ført videre gjennom hulrommet til original kabelmatte i brannveggen.

Vil tro det er greit å gjøre det likedan på 940. Ofte kan man skape signalstøy med å legge den langs girkasse/mellomakseltunell. Da den kan komme for nærme signalkabler som er naturlig å trekke langs kanal på passasjerside. Har man dog godt skjermede signalkabler går det sikkert bra.

Legg merke til hvor tykk kabel han skal bruke!

Langedal
25/02/11, 22:16
Legg merke til hvor tykk kabel han skal bruke!

Ja, har selv brukt så tykk kabel. Mener ikke å legge den helt oppunder listene inne i bilen, det går ikke. Men i dørken akkurat i kanten mellom gulv og kanal går det. Det blir selvfølgelig en liten opphøyning i gulvtrekket hvor den går, men det legger man ikke merke til.

TicT3
25/02/11, 22:31
Har 940 selv og har lagt opp samme kablel. masse plass til den og flerer kabler om du vil.
har en 50mm2 og 2 signalkabler på høyre side av bilen under listene. Ikke no problem :D

Magnus Hagtvedt
25/02/11, 23:06
OK, da ligger den kanskje greit allikevel da ;) , var litt usikker på om det var noen bedre plass å legge den.