PDA

Vis full versjon : 900 folket trenger litt tips av folk som Kenneth B etc :) rynkeskrekk



TeamBørnOut
12/02/10, 13:34
I noen år produserte volvo dørtrekk med dårlig lim som gjorde at dette slapp etter en stund.. jeg har en del 940 dørtrekk og 960 dørtrekk som trengs en fiks. Har skjønt det er umulig å få disse helt bra igjen. fordi det må vakum / presses på. Hvordan skal man få de penest mulig igjen? Rive av alt og heller satse på noe todelt? Vil at det skal se orginalt ut... Mener ikke helt 100% orginal look men noe som ser ut som volvo kunne ha gjort / burde ha gjort ;)
Er så LEI av skrukken og at alle møkka folk skal kommentere det.. " hva har skjedd her da? "

ChrML
12/02/10, 14:55
Løsningen min var å kjøpe brukt fra 1994 modell i samme farge (grå). Kosta meg 1500 kr ;).

Prøvde å få mitt bra ved å dra rundt på det og lime, varme osv men blei ikke bra.

TurboHansen
12/02/10, 16:10
Er det ikke årgangen 94-97 som har den svakheten? tidlig 940 og sen 740 har iværtfall ikke det problemet.

ChrML
12/02/10, 16:11
Er det ikke årgangen 94-97 som har den svakheten? tidlig 940 og sen 740 har iværtfall ikke det problemet.
Stemmer det. Dørtrekk fra 94 og tidligere har ikke det problemet. Sen 97 mod og 98 modell har heller ikke problemet visstnok.

kermitt
12/02/10, 17:33
dørtrekket på sia mot sola har sluppet bra opp mot ruta på 87 mod 740`in min. heldigvis er jeg en persjon som gir en lang faen i estetik og setter funksjon forran form. så jeg limer skiten med superlim og sier meg fornøyd. om det løsner igjen får jeg bare gjenta prossesen. men når det er sagt har jeg aldri sett en eneste annen 740 der stoffet har sluppet.

Testdriver
12/02/10, 17:47
Mine 740 dørtrekk er rynkefrie, og jeg har heller ikke sett en 740 der det har vært rynker. Synd at Volvo skulle bytte til et annet lim på senere 940`ier

T90
12/02/10, 17:51
TBO du Hiver deg bak Symaskina å Lager noen Custome trekk.
Med logen ADHD Racing midt i døra:)!

jonass
12/02/10, 17:55
er også rimelig lei av folk om kommenterer det. Vet ikke om man får kjøpt vinyl som er strekkbar jeg. men tror nesten det er et f....skap og få fint

TeamBørnOut
12/02/10, 18:00
Dørtrekk fra 1998 er dyrt.... 3-4000kr gir jeg ikke for 4 volvo dørtrekk :P
sitter å ser på 960 dørtrekka mine nå. lurer på om det går å få trekt de om "2 delt"... med en pyntelist ellerno i midten.. da slipper man "skrukker" når man trekker..
T90: "orginalt" :P

Iversen
17/02/10, 18:35
Det burde da være mulig å varme disse opp, strekke dem opp og lime litt? Når jeg tok av vinylen på mine gikk det ihvertfall fint å strekke dem litt. Så man burde vel få et helt ok resultat ved å strekke disse litt?

ChrML
17/02/10, 18:42
Det burde da være mulig å varme disse opp, strekke dem opp og lime litt? Når jeg tok av vinylen på mine gikk det ihvertfall fint å strekke dem litt. Så man burde vel få et helt ok resultat ved å strekke disse litt?
Problemet er at vinylen allerede har strekt seg så du måtte kunne krympe det for å få det bra. Kan få det bedre ved å dra det bakover og lime det, men det må bli noen skrukker der og du får det ikke til å stemme med hulla til låsepinnen og lignende.

Iversen
17/02/10, 18:48
Du kan ve dra i vinylen siden den har strekt seg, og så klippe av det som blir for mye, når du drar den "bak dørtrekket." Nå har jo ikke 960 95+ hull til låsepinnen så det problemet er jo borte der ihvertfall.. Skal få tak i noen nye dørtrekk i framtiden en gang. Da skal jeg prøve å dra og lime litt. Får se hvordan resultatet blir.

ChrML
17/02/10, 19:03
Du kan ve dra i vinylen siden den har strekt seg, og så klippe av det som blir for mye, når du drar den "bak dørtrekket." Nå har jo ikke 960 95+ hull til låsepinnen så det problemet er jo borte der ihvertfall.. Skal få tak i noen nye dørtrekk i framtiden en gang. Da skal jeg prøve å dra og lime litt. Får se hvordan resultatet blir.
Problemet er at det har strekt seg bortover og så uansett om du drar det tilbake og får det bak den metallista som er klemt fast så blir du ikke kvitt skrukkene pga det overflødige bortover.

Iversen
17/02/10, 19:11
Problemet er at det har strekt seg bortover og så uansett om du drar det tilbake og får det bak den metallista som er klemt fast så blir du ikke kvitt skrukkene pga det overflødige bortover.

Da mener jeg det burde gå og strekke litt bortover også.. Selvføgelig blir det sikkert ikke som nytt, men bedre enn det er burde det bli. Selv har jeg 0 erfaring på området. Bare kommer med synspunkter og eventuelle løsninger.

ChrML
17/02/10, 19:19
Da mener jeg det burde gå og strekke litt bortover også.. Selvføgelig blir det sikkert ikke som nytt, men bedre enn det er burde det bli. Selv har jeg 0 erfaring på området. Bare kommer med synspunkter og eventuelle løsninger.
Ja, da må du strekke skrått bortover for vinylen har jo ikke strekt seg eller sluppet fra treverket under den 90 grader knekken der. Og da må du fortsatt få skrukker bortover på skrå en eller flere plasser pga at det er for mye vinyl.

Har prøvd :). Endte bare med å kjøpe nye brukte.

Swissman
17/02/10, 19:29
Har samme problemet og tenkt på følgendge mulighet:
-Skjære opp trekket i øverste punkt av "skrukken".
- Legge ned begge deler slik at de overlapper hverandre
- Skjære et kutt gjennom begge lag
- Fjerne det en lag
- Lime fast trekket med kontaktlim

Noen som tror at det funker?

Iversen
17/02/10, 19:37
Har samme problemet og tenkt på følgendge mulighet:
-Skjære opp trekket i øverste punkt av "skrukken".
- Legge ned begge deler slik at de overlapper hverandre
- Skjære et kutt gjennom begge lag
- Fjerne det en lag
- Lime fast trekket med kontaktlim

Noen som tror at det funker?

Burde gå, men tror du vil se der du skjærer.

Kenneth B
17/02/10, 19:41
Det går fint å trekke de opp med ny vinyl, men ikke Biltema sin... :) InstallBay har både lim og vinyl som funker som fjell til den slags! "Problemet" er at huntinitten som dørene er presset i ikke blir bedre med årene, så det kan slippe i de verste kurvene. Jeg har tenkt litt på om det kanskje går an å pensle på et lag med polyester på dørtrekkene for å mette de og binde materialet bedre. Dette krever jo selvsagt at delene må slipes og kanskje sparkles litt, men da bør det jaggu bli bra også! :)

Iversen
17/02/10, 19:55
Det går fint å trekke de opp med ny vinyl, men ikke Biltema sin... :) InstallBay har både lim og vinyl som funker som fjell til den slags! "Problemet" er at huntinitten som dørene er presset i ikke blir bedre med årene, så det kan slippe i de verste kurvene. Jeg har tenkt litt på om det kanskje går an å pensle på et lag med polyester på dørtrekkene for å mette de og binde materialet bedre. Dette krever jo selvsagt at delene må slipes og kanskje sparkles litt, men da bør det jaggu bli bra også! :)

Og du tar på deg jobben? ;)

TeamBørnOut
17/02/10, 20:54
skulle lagd en "form" man kunne pressa dørtrekka med... eller støpt nye dørtrekk..

Kenneth B
18/02/10, 06:05
He he... Nei, ikke pr idag! :)

OHKorpan.
18/02/10, 16:53
Gjør som meg, Kjøp mørkegrå 960 dørtrekk uten rynker:D

henrik940
18/02/10, 17:14
Gjør som meg, Kjøp mørkegrå 960 dørtrekk uten rynker:D

Passer det på 9førr?:confused:

ChrML
18/02/10, 17:18
Passer det på 9førr?:confused:
Nop. Men hele døra passer :).

TeamBørnOut
26/02/10, 06:36
hårføner og litt strekking hjalp en del.. skal prøve et "ny type lim" en dag nå så skal vi se om det sitter. var noe nytt og hurtigtørkende som var veldig bra (ifølge noen som driver med dette).

volvobrage
14/03/10, 21:26
http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1065202;Modified=1267303012

gjer slik som han karen her..er rustfrie plater..er naboen min så har sett det på ekte, syns det ser skikkeleg bra ut!

245 gl
14/03/10, 22:37
Genialt egentlig...

jonass
14/03/10, 23:32
Jeg mener nå det blir for space ship jeg da, men for de som liker momo millenium ratt, styling og neon lys. så passer det jo fint

oar83
21/03/10, 05:39
http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1065202;Modified=1267303012

gjer slik som han karen her..er rustfrie plater..er naboen min så har sett det på ekte, syns det ser skikkeleg bra ut!

Dette var jo ingen dum idé, kan jo lakke dei i bilen sin farge også og dermed kan det bli clean. ;)

boman
21/03/10, 13:33
Jeg mener nå det blir for space ship jeg da, men for de som liker momo millenium ratt, styling og neon lys. så passer det jo fint
Er enig, det ble litt spaceship, men hvis man tar i en annen farge, feks samme farge som dørtrekket er kan det bli litt bedre.

Men vil tro det kan bli kaldt å legge/hvile armen oppå der, selv om det bare er en bagatell :p

A.Finstad
22/03/10, 08:31
kan også bli jævelig varmt om sommeren hvis bilen blir ståendes i sola:p

JørnM_940
22/03/10, 16:48
Det var jo ikke direkte dumt dette da:) Greit alternativ i forhold til å handle "nye" dørtrekk.

Christian
22/03/10, 18:00
Ganske skuffende at ikke Volvo tok på seg dette som en garantisak, å solgte ut nye dørtrekk til en overkommelig pris.

jonass
22/03/10, 21:12
Ikke bare skuffende med direkte synd, koster det ikke rundt 1200kr for hvert dørtrekk da?
At de ikke står for sine feil

ChrML
22/03/10, 22:13
Ikke bare skuffende med direkte synd, koster det ikke rundt 1200kr for hvert dørtrekk da?
At de ikke står for sine feil
Koster mer. Nesten 2500 kr/stk.

TeamBørnOut
25/03/10, 01:30
Jeg har begynt å trekke om mine! slenger ut bilder i morra :)

mcnugget
09/06/10, 17:31
Bilder i morra ja? :p sleng ut eitt da... ;)

TeamBørnOut
09/06/10, 18:20
bilen står i karantene for meg selv i et års tid :P (deler). Men de ble 2 delt. klarte ikke "dra nok / krympe" "skinnet" nok for å få alt i et strekk.

mcnugget
09/06/10, 18:40
bilen står i karantene for meg selv i et års tid :P (deler). Men de ble 2 delt. klarte ikke "dra nok / krympe" "skinnet" nok for å få alt i et strekk.

Ok, vurderer 2 delt sjøl... :)

The Rev
27/06/10, 11:40
Passer det på 9førr?:confused:

eller 7førr? :)

sjefsbonden
27/06/10, 21:05
eller 7førr? :)

nei, da må du bytte over dørene eller så må du sveise inn den nye dør åpner mekanismen