Vis full versjon : Snowcap 740 vs 940
Er disse like?
mener og huske at man ikke får snowcap til 940? rett meg hvis det ikke stemmer
mener og huske at man ikke får snowcap til 940? rett meg hvis det ikke stemmer
Det stemmer ikke. Ringte Volvo i sted, de har hatt til 940, men var utgått nå:( Kostet vel 150 kr ellernoe...
den er helt lik ja har brukt samme snowcapen på tre 740er og to 940er :p
Forsjellen er ikke stor gutter:
denne er fra 740
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/968.jpg
denne fra 940
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/969.jpg
Eneste forsjellen er ei "domp" nede ved høre visker :)
dem passer om værandre da :p så det er mulig å bruke dem på begge bilene :p som sakt så har jeg brukt min på noen forskjellige volvoer :p
Stemmer, men mener at den blir litt høyere på den ene eller noe, men hvorfor den gropa er der, aner jeg ikke :s
sjefsbonden
13/02/10, 16:40
Stemmer, men mener at den blir litt høyere på den ene eller noe, men hvorfor den gropa er der, aner jeg ikke :s
for å se forskjellen kanskje:D
Tror ikke de forjellene har noe å si, veit ikke hvorfor de er der heller, menmen ;)
Er det noen som vet om snowcap'n til 740'n også er utgått?
sjefsbonden
15/02/10, 16:58
Har hørt at noen volvo steder har disse ennå, men det er da kanskje bare rest det da?:)
Har hørt at noen volvo steder har disse ennå, men det er da kanskje bare rest det da?:)
Han på Kverneland Bil sa at det var ingen Volvo-forhandlere i landet som hadde flere av de.. måtte på bruktmarkedet eller til Sverige mente han:p
BCB kjøpte vel opp restlageret såvidt jeg vet, de tar 2-300 kr for de. Vet ikke om de har igjen enda.
TurboHansen
15/02/10, 17:23
BCB kjøpte vel opp restlageret såvidt jeg vet, de tar 2-300 kr for de. Vet ikke om de har igjen enda.
Dem er tomme, og har vært det lenge ;)
Dem er tomme, og har vært det lenge ;)
Det var som fa*n:p
Jeg var så heldig å få tak i en snowcap i dag. Den har dumpa på så den er vel da originalt til 940, og det passer fint siden den skal stå på min 940.
Men jeg skjønner ikke hvordan de 2 feste klipsene foran skal festes. De klipsene skal vel settes ned i rillene som er på bilen og skyves fremover når snowcap'n er satt på.
Men jeg har ikke sjanse til å få klipsene på snowcapen. Virker som snowcapen ikke kommer langt nok ned eller noe.
Noen tips? :)
Jeg var så heldig å få tak i en snowcap i dag. Den har dumpa på så den er vel da originalt til 940, og det passer fint siden den skal stå på min 940.
Men jeg skjønner ikke hvordan de 2 feste klipsene foran skal festes. De klipsene skal vel settes ned i rillene som er på bilen og skyves fremover når snowcap'n er satt på.
Men jeg har ikke sjanse til å få klipsene på snowcapen. Virker som snowcapen ikke kommer langt nok ned eller noe.
Noen tips? :)
Ta av platen og monter snowcapsen
Ta av platen og monter snowcapsen
Det er nok ikke dumt nei, måtte file til klips og snøhette + bruke silikonspray for å greie å få på min men hadde nok brukt mindre tid om jeg hadde skrudd av torpedoplata.
Ja, det er vel kanskje det aller enkleste ja ;)
er ikke den på 940 høyere?
Har snowcap på den gamle 940'in min. den var lima me tekk7 ikke pent! menn satt jo da :P
Har snowcap på den gamle 940'in min. den var lima me tekk7 ikke pent! menn satt jo da :P
Bruk noen dæsjer med rutelim neste gang så den går å få av :).
Anders Dybvadsskog
02/06/10, 08:35
jewg har en snowcap liggende hvis noen skal ha:-P
Hva er egetlig greia med snowcap? Jeg syns det ser bedre ut med snowcap, men lurer litt på hva slags nytte den har.
Instruktionsbok
15/07/10, 13:18
Hva er egetlig greia med snowcap? Jeg syns det ser bedre ut med snowcap, men lurer litt på hva slags nytte den har.
Det hindrer vel saker og ting fra å dette nedi, som snø feks, som påvirker effekten på varmeapparatet, gjør det ikke? Mener å ha lest det en plass, at snø gjør at det bare dugger eller noe. Dere må bare rette på meg, men tror jeg har lest dette..
Torpedoplate på 740 og 940 er forskjellig, så da er sikkert snowcap'ene forskjellige også.
Men jeg har brukt min på begge typer;)
Snow Cap, 740 84-89, 760 -87 "vo3529040" meiner og huske denne er ut gått...
Snow Cap, 740 90- "vo3529534" Kjøpte 2 sånne på volvo for 1 år siden, 150kr stk. eller noe sånn..
SNOW cap... altså for å forhindre snø nedi lufterillene så det ikke blåser fult av snøfnugg på deg vinterstid, samt for å få slippe en del løvblader å komme inn i luftesystemet som normalt faller rett ned i lufterillene der, samt får litt bedre trykk over lufta inn i kupen har jeg opplevd :)
Snowcapen jeg kjøpte var hos Volvo før 2 år siden men da bestillte jeg til en 740 92 modell men det passer på min 940 som er 93 modell så alt går ant
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.