PDA

Vis full versjon : Erfaringer med BSR steg 1.



hanso
24/02/11, 21:59
Har sett litt på hjemmesiden til BSR.
Er det noen som har erfaringer med BSR steg 1 på 2,4T med automat?
Merkbar effektøkning?
Hvordan fungerer automatkassa? osv?

AndersE88
25/02/11, 15:12
Min fars 2,4 T ble en helt ny bil å kjøre, er riktignok manuell. Svært merkbar effektøkning over hele registeret, kan anbefales på det sterkeste. Enkelt, billig, samt god service hos BSR.

Sollien
25/02/11, 17:05
har på min 2.0T funker bra;) anbefales.. lett å greit system :)

hanso
25/02/11, 17:49
Takk for svar!
Er effektøkning fra 200 til 252hk reelt tror dere?
Blir forbruket likt som før?
Er nok automaten som er min største bekymring. Har lest at man bør ta hyppigere oljeskift på både motor og automatkassa?


Kan dette kobles "inn og ut" etter eget ønske?

Sollien
25/02/11, 18:00
på min kan du hvertfall "tune" tilbake til originalmodus... regner med det er likt på de andre og...

AndersE88
25/02/11, 21:30
Det som merkes mest er at dreiemomentet øker fra 280NM til 400NM Mye sterkere på hele registeret. Føler at motoren jobber lettere. Forbruket går i hvertfall ikke opp hvis du kjører som før. Du kan kjøre annenhver dag med og uten trimprogram hvis du vil det, tar ca. 3 min å laste inn programmet. Tror også at på biler med automat så begrenses dreiemomentet på 1. og 2. gir for å unngå å korte ned kassen sin levetid. Du kan jo spørre BSR om dette, regner med de har erfaring på om automatkassen holder eller ikke.

hanso
31/08/11, 19:55
Noen som har prøvd dette på automat?

gswede
31/08/11, 20:12
Har tunet både v50 t5 og 850r med steg 2, begge med automat. Null problem, bsr leverer marginalt mindre moment til automat.
Det anbefales å se vekk i fra volvos hodeløse anbefaling om ikke å bytte olje på kassa. Dette bør gjøres uavhengig trim eller ei. Hver 80k km er fin intervall.

morrun
31/08/11, 23:36
Jeg synes automatkassa harmonerer bedre med kreftene og gassfoten med BSR s1 inne. Virker å være kjappere i responsen, men jeg vet ikke om BSR-programmet faktisk gjør noe med elektronikken i automatkassa. Anbefales:-) Bil: 170.000km med nylig flushet automatkasse.

Stigern
01/09/11, 09:48
Lurer litt på oddsen for å bli tatt med chippet motor. Noen som har erfaringer fra det?

Robert H.
01/09/11, 10:42
Lurer litt på oddsen for å bli tatt med chippet motor. Noen som har erfaringer fra det?

Vil anta at faren for det er lik null.
Dersom du derimot flasher med åpent filter, og grom eksoslyd, så er nok sjansen større for å bli kalt inn til full kontroll.
http://www.bsr-tuning.no/Gatebil-ulovlig-trimming.pdf

hanso
01/09/11, 19:04
Godt å høre at det finnes gode erfaringer med automat.
Må si at jeg ikke er veldig imponert over kassa sammenliknet med Bmw 5 serie fra samme årstall. KAn være svært forvirret på høyt turtall og spesielt med hjulspinn uten antispinn på.

Tom K
01/09/11, 22:37
Vil anta at faren for det er lik null.
Dersom du derimot flasher med åpent filter, og grom eksoslyd, så er nok sjansen større for å bli kalt inn til full kontroll.
http://www.bsr-tuning.no/Gatebil-ulovlig-trimming.pdf

Og hvis du blir kalt inn til full kontroll.......så tar du deg 3 min og 24 sek for å legge inn original software før du drar til BT, værre er det ikke.

Jeg har også stage 1 og automat ;)

s60turbo
02/09/11, 20:48
BSR chip og manuell kasse går som smurt det ? :) ingen bekymringer rundt manuell kassene ?

lilleulv
02/09/11, 22:46
ikke noe problem med chip å manuell :)