PDA

Vis full versjon : Vurderer kjøp av v40/s40



kristiaj
24/02/11, 21:12
Vurderer å kjøpe en V40/S40. Utifra prisene blir det vel antakelig en 1996-2000 modell, tenkte å holde meg under 30-40000,-.

Noe jeg bør holde meg unna eller se etter? Noen motoralternativer som er sikrere enn andre? Er det vesentlige forskjeller på v40/s40 bortsett fra karosseriet?

Liker utseendet, men har null erfaring med V40. Hvordan er kjørekomfort, kvalitet og driftssikkerhet i forhold til 1.gen V70?

En ting jeg stusser på med disse bilene. Rust under kanaler og i hjulbuer.. er dette noe man må regne med uansett på v40/s40, eller er det dårlig vedlikehold? Kan ikke se at det er vanlig med tilsvarende problemer på V70..

ArM
24/02/11, 23:18
Vurderer å kjøpe en V40/S40. Utifra prisene blir det vel antakelig en 1996-2000 modell, tenkte å holde meg under 30-40000,-.

Noe jeg bør holde meg unna eller se etter? Noen motoralternativer som er sikrere enn andre? Er det vesentlige forskjeller på v40/s40 bortsett fra karosseriet?

Liker utseendet, men har null erfaring med V40. Hvordan er kjørekomfort, kvalitet og driftssikkerhet i forhold til 1.gen V70?

Du bør i alle fall styre unna de 2 første modellene. De er plaget av mer feil enn de som er nyere..... Se etter rust ved bensinpåfyllingen(de som mangler plastinnerskjermer bak), i bakkant av dørstokker, og på bremserør under ved bensinfilteret.
Jeg ville kjøpt 2,0 liter eller en med turbo.
Ellers er det gode biler å kjøre. 1,6, 1,8, og 2,0 er levert med renault gearkasse, som har en lei tendens til å bli veldig slarkete i gearoverføringen. Du må da bytte 3-4 plastforinger og da er den grei i 50-100' km.
Turbobilene er levert med samme gearkasse som 850 og s/v 70, og der er det ikke slike problemer....

kristiaj
24/02/11, 23:40
Hva mener du med de 2 første modellene? 1996-1998?

ArM
27/02/11, 00:50
Ja, spesiellt 96-98 modeller

eaj859
04/03/11, 15:29
Ja, spesiellt 96-98 modeller

Jeg vurderer v40 jeg å. (1.9 tdi 1997 160.000)


Mener du at mest sansynelig så vill jeg får problemer med denne=/ ?

Bolten91
04/03/11, 17:36
V40/S40 er blier med generelt mye drittfeil, og noe dritt å skru på pga alt sitter dønn fast pga rust:p

dvs. dette er min erfaring:) Har hatt noen av disse inne på jobb en del ganger :p
men når de virker som de skal så er de gode biler å kjøre :)

eaj859
04/03/11, 19:51
Uff, bildrømmen om v40 (97 - 98) knust=)

Sikkert dumt spørsmål, men ser du en del mere av disse en andre biler?

Å ren nysgjerrighet, hvilke biler der det du ser mest med (drit)feil?

lasseln
04/03/11, 20:17
Her er litt om V40/S40 som jeg vet (dette er ikke så mye å bli rik på men).
Har selv en V40 97' (Fase 1*) (*Fase 1 er første "utgaven", fra 2001 kom fase 2).
De største forskjellene utseende på fase 1 og 2 er generelt lykter forran og bak, frontfanger, grill og litt oppdatert interiør. Fase 2 ser desidert kulest ut.

Selv har jeg fått rust rundt der man fyller bensin (ikke lokket, men innenfor). Samt rett under grillen og litt rundt hjulbuer.

Forøvrig i mitt tilfelle en sabla pålitelig sak, men ikke av det hissigste motormessig. (Min er en 1.8l).

Hvertfall på de tidligste modellene så er det kjent at det er endel krøll med det elektriske.

Utenom dette vet jeg ikke stort selv :P

Bolten91
04/03/11, 20:35
Av Volvo er det nokk mest v40 med drittfeil ja:p og en del egr ventiler på s60:p
Men generelt er kangoo det jeg har sett mest drit på, franske biler generelt egentlig:p
Og hunday varebiler, motorfeil som ingen skjønner hvordan oppstår osv:p sprekkt topp på hunday h1 kan toppen ryke etter 80-100k (!)

angerman
04/03/11, 21:33
er ikke enig i dette her. har jobbet med bil siden 96. og kun volvo siden 04. x40 er de volvoene med minst feil. klart fase 1 som ikke er godt vedlikeholdt ruster. men finnes mange bra av de også. er da virkelig ikke mye el feil på disse. jeg hadde min i 3 år og kjørte på den 70 000km på den tiden. kostet kun på skiver + klosser. fjærer bak. og 2 oljeskift på den tiden. billig bil. billig i drift. og pålitelig. startet hver dag hele vinteren, det gjør ikke min 08 v70..... så ville ikke være redd for og kjøpe en v40 fra 97 og nyere hvertfall. men har du mulighet,kjøp 2000- kremen av v40 er en sport edition fra 04 med alt utstyr og lav km.

skjønner ikke hvorfor alle skal være så negative til nyere volvo. traktor tiden fra volvo er definitivt over(da mener jeg bakhjulstrekkerne)

lasseln
04/03/11, 22:57
er ikke enig i dette her. har jobbet med bil siden 96. og kun volvo siden 04. x40 er de volvoene med minst feil. klart fase 1 som ikke er godt vedlikeholdt ruster. men finnes mange bra av de også. er da virkelig ikke mye el feil på disse. jeg hadde min i 3 år og kjørte på den 70 000km på den tiden. kostet kun på skiver + klosser. fjærer bak. og 2 oljeskift på den tiden. billig bil. billig i drift. og pålitelig. startet hver dag hele vinteren, det gjør ikke min 08 v70..... så ville ikke være redd for og kjøpe en v40 fra 97 og nyere hvertfall. men har du mulighet,kjøp 2000- kremen av v40 er en sport edition fra 04 med alt utstyr og lav km.

skjønner ikke hvorfor alle skal være så negative til nyere volvo. traktor tiden fra volvo er definitivt over(da mener jeg bakhjulstrekkerne)

Jeg er forsåvidt enig. Min V40 har gått akkurat over 60.000 i mitt eie (altså på 1.5år) og den går fortsatt som en klokke. Har 245.000 på telleren og aldri vært no problemer med den. Ellers i løpet av denne tiden har jeg ikke gjort annet enn bremseskift, termostatskifte og skiftet katalysator.

Har dessverre vært for dårlig med vedlikehold og dermed har jeg noe rust. Men det er nok dessverre selvforskyldt av meg og tidligere eier.

Bolten91
05/03/11, 01:52
som jeg sa er det veldig gode biler når de virker, jeg har aldri hatt x40 selv, så vet ikke spesific, vet bare det jeg har opplevd selv på jobb:)
er selv veldig possitiv til nye volvoer, og mener fast bestemt at de beste bilene man får på dagens marked er volvo, og da understreker jeg at jeg mener volvo holder bedre, og har bedre kjøre egenskaper enn både BMW, Mercedes og andre dritbiler :)

gregory1990
05/03/11, 02:49
jeg har en volvo v40 til salgs som tråden min sier. 0 rust og

ASK Racing
11/03/11, 20:09
hvis du skal legge deg i den pris klassen må du regne med å at ikke alt er helt 100, men er ingen ting som ikke kan fikses :)

men dersom du legger på litt, si opp til rundt 50, er det flere T4 modeller til salgs på finn i dag, å stort mer morro en det får du ikke med en V40 :)

ole
15/02/12, 18:16
Skjønner ikke helt hva som er problemet med og skru på en v40 vil si dette er en enkel bil og skru på selv om jeg ikke er mekkaniker eller noe...
Har selv hatt v40 1,9 turbo diesel i 3 år nå kjørt på den ca 80 000km, Bytta glødeplugger, olje, bremseklosser bak + håndbrekk wiere, bytta gir kasse og clutch i vinter da kassa røyk etter tyskland tur (så den er nok selv forskyldt) har også bytta støtdempere bak... (men man får vel reprasjoner etter kjørestil vi snakker ikke om en tanks)
det er vel det jeg har reparert på bilen og alt er gjort sjøl uten spesielle problemer.

Det som har kosta er vel "stæsj" til bilen felger o.s.v
Ang spørsmål om det er veldig mange av bilen, JA det er mye v40 men gjævli lite diesel virker det som da det var et HÆLVETE og få tak i gir kasse til den.

Chrissern
27/02/12, 12:06
Har en 1999 V40 1,6. Gått 135 000, alle servicer fulgt, gearoverføringen byttet.
Kjøpte den for 49 000.- for et halvår siden, da byttet de endeledd, hjullager, stabsstag +++
Strålende fornøyd med alt av utstyr! (Til og med fartsperre, som jeg ikke har på 2010 v50`in en gang! )

Så spørs nok litt hvilken man får.. Noen er det nok mer problemer med enn andre.. Nå er det jo nylig byttet mye på min, kan jo være grunnen til at jeg ikke har hatt problemer..
Men uansett på eldre biler, som dukker det alltid opp noe..