PDA

Vis full versjon : V70'n stopper noen ganger ved gangfart, noen tips?



Brightlight
24/02/11, 14:06
Hei!
Har en 01 V70 2.4s, har et problem med at denne noen gang stopper ved rolig fart. Hvis jeg ruller nedover en bakke på 2 gir, trykker inn kløtsjen før bilen begynner å rykke kan den stoppe. Det er bare å starte den igjen, og alt fungerer greit, men er ganske irriterende. Noen som har noen tips?
mvh
Knut

Sjakalen
24/02/11, 17:10
Hvis du står rolig med clutchen inne og gasser og slipper igjen. Stopper den eller går ned til 500 omdreininger eller noe da før stabilisering? Bare spør fordi jeg hadde problemet med gasspjeld på samme motoren som din. Oppførte seg slik.

Brightlight
24/02/11, 22:54
Hei!
Stemmer bra det ja, går ned til ca 500-600 omdreininger, dette skjer også ved frikopling under fart. Finnes det noen diy-guide på dette?

Sjakalen
25/02/11, 08:04
Hei!
Stemmer bra det ja, går ned til ca 500-600 omdreininger, dette skjer også ved frikopling under fart. Finnes det noen diy-guide på dette?

Har ikke noen guide men det skulle være plenty på forumet om det skulle en tru. Gasspjeldet soter igjen og bør renses. Volvo vil som regel bytte disse til 6000 kroner + men for meg så holdt det med en kraftig rens og en ny pakning til kr. 16,90 eller noe. Skrudde ut spjeldet hos min mekaniker-kompis. God som gull etterpå.

Brightlight
26/02/11, 17:30
Da er rengjøring av denne bestilt ;) et annet problem er at det av og til ikke er noen reaksjon når jeg skal starte bilen, alt av lys og sånn kommer på, men starteren reagerer ikke, holder jeg på "start trinnet" en stund kommer den. Noen tips her også?

aarnes
27/02/11, 12:11
Sjakalen: dette er såvidt meg bekjent ikke et problem på biler som har manuellkasse, kun de med automat, som du skriver at gasspjeld (ETM) blir sotet ned.
Uansett Brightligt; gjør det selv. da sparer du kronene i tilfelle det ikke er problemet..

Brightlight
27/02/11, 13:26
Er verdt et forsøk, blir en byttejobb med en kompis

Sjakalen
27/02/11, 15:12
Sjakalen: dette er såvidt meg bekjent ikke et problem på biler som har manuellkasse, kun de med automat, som du skriver at gasspjeld (ETM) blir sotet ned.
Uansett Brightligt; gjør det selv. da sparer du kronene i tilfelle det ikke er problemet..

Ok. Visste ikke dette. Takk :)

Nero
27/02/11, 17:20
Var samme problemet med far min sin V70N 2.4l (manuell) i fjor sommer, kvelte seg sjøl mot kryss og opplevde også at den kutta litt ved belastning. Rengjøring av gasspjeld og oppdatering av SW fikset dette, ingen problemer siden.

aarnes
27/02/11, 18:43
Som jeg sa; eg er ikke SIKKEr på at det brae gjelder automat, men har aldri hørt om det på manuell. :)