PDA

Vis full versjon : blå parklys og grøftelys. bare å skifte?

Joaeng
24/02/11, 12:34
Hei! lurte på om jeg skulle skifte ut parklysene mine med blå xeonpærer eller noe lignende, for så å anskaffe meg noen blå grøftelys, er det bare å skifte pærer i parklyset eller må jeg til med noe annet? :)
kansje dette var et dumt spørsmål men jeg spør uansett :)

gull pilen
24/02/11, 12:39
du kan jo bare gjøre det....
men du blir nok en politi "magnet" med blåe lys...

Joaeng
24/02/11, 16:33
hehe :P då må jeg finne på noe annet :P
men fins jo lys med litt blåskjær i vel? :)

Revell
24/02/11, 16:35
Alt av lys som har noe som helst form for blåfarge er ulovlig igrunn;)

Ola Hagen
24/02/11, 19:16
hehe :P då må jeg finne på noe annet :P
men fins jo lys med litt blåskjær i vel? :)

biltema selger jo slik xenonlook med blåskjær i seg.

Men er ikke godkjente de pærene, i allefall de jeg hadde. Men har vært kontroll langst veien til jobben min veldig ofte (Romedal-Elverum turetur), og de har ikke sagt noe om de lysa likevel sjøl om de er så glad i å vinke inn meg uansett bil jeg kjem med som er enten senka eller hjula er litt breiere enn org... Så jaja, du får vurdere selv :) Men så mye bedre lys enn "vanlige" pærer syntes jeg ikke helt dom var akkurat, men lysopplevelsen er vel delte meninger om som alltid ;)

Joaeng
24/02/11, 23:23
hørres ut som blått ikke var en smart ide :P
men noen som har noen andre kule ideer da?
har fåreløpig ingenting utenom vanlig hovedlykter på volvoen. skulle fått et litt tøffere loock på den :P

oasandberg
25/02/11, 07:57
har fåreløpig ingenting utenom vanlig hovedlykter på volvoen. skulle fått et litt tøffere loock på den :P

Du kan jo prøve med gule da.. kanskje det blir tøft.. vis du prøver må du legge ut bilde:-)

Robert H.
25/02/11, 09:27

LED!!
Blir Xenonlook så det holder.
Hans! har LED i parklys og tåkelys foran og i skiltlys og ryggelys bak og det ser bra ut det.
Skal se om jeg kan få tatt bilde når han kommer hjem i ettermiddag.

Joaeng
25/02/11, 13:27
LED ja! hørtes jo flott ut :)
dyre pærer? hvor får jeg kjøpt dem?
hadde deodepærer på skiltlys på en tidligere bil å de var det litt blåskjær i :)

flott vis du får tatt bilder! hadde vært kjekt å sitt :)

gull pilen
25/02/11, 14:19
LED ja! hørtes jo flott ut :)
dyre pærer? hvor får jeg kjøpt dem?
hadde deodepærer på skiltlys på en tidligere bil å de var det litt blåskjær i :)

flott vis du får tatt bilder! hadde vært kjekt å sitt :)

led er diode pærer...
de som er hvit ser blålig ut, du kan se avatar bildet mitt da den er hvite led parklys på...
jeg kjøpte på biltema men er mangen andre som leverer dette også..

Robert H.
25/02/11, 14:23
Får dessverre ikke ordnet bilder i dag, måtte plutselig på jobb til i morgen ettermiddag.
Får ordne det da.

Per Turbo
25/02/11, 14:35
Er stor forskjell på om du skal ha LED/xenonlook eller blått som i blålys. Setter du i det siste risikerer du kjapt å bli stanset hvor du kan få beskjed om å fjerne det før du får kjøre videre og kan få en bot på 5000,-

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article4638869.ece

Derimot LED/Xenonlook er langt mer lovlig og er absolutt å anbefale. Vår samarbeidspartner dioder.no har masse å velge i der :)

Robert H.
25/02/11, 18:37
Mekonomen har fra Xenonkungen.se.

Grøftekanten
25/02/11, 19:26
Har hatt xenon i nær og lang lys nå i 3 år. aldri blitt stoppet, eu godkjent 2 ganger med det, vært i teknisk kontroll osv. bruk diode og xenon, så har du hvertfall riktig farge

autolights.no
13/04/11, 00:49
Hei!

Det vil se nydelig ut med LED i parklys og xenon i nær- og grøftelys!
Ta en titt på vår nettbutikk, www.autolights.no

Våre xenonkit og LED pærer med canbus gir ingen feilmelding og monteringen er så enkel som den kan bli ;)

Last opp bilder av hvordan bilen din ble!:)