PDA

Vis full versjon : Kjøp av V70



roarrr
23/02/11, 22:46
Da heller det mer og mer mot en -99 V70, med 2,0 LT motor, der har jeg sett hk. sifre fra 163 hk til 175 hk, men det er vel der omkring antagelig.

Ser ut som en ganske fin bil, hadde en pris på rundt 400 tusen i 1999, så verden går fremover, adskillig billigere nå !

Er det noe spesielt jeg skal være obs på, eller er det bare å teste, pluss å studere service hefte osv.....

Er kanskje ikke noen særegne feil på disse bilene.

Skal bli kjekt å kjøre Volvo igjen, etter 6 mnd. med 2010 Corolla sedan (aarghh)

Langedal
23/02/11, 23:06
Den har 163hk. 99 modellen benytter canbus systemet i stedet for gamle odb2. I det daglige spiller det ingen rolle. Men du kan chippe den med PPC eller lignende produkter selv. Trenger ikke lodde inn ny software slike som på 98 og eldre (180hk varianten).

Ellers er det enkle og primitive biler. Er ikke så mye som kan feile, og det som feiler er som regel lett å reparere.

Det viktigste er å sjekke karosseri, motor og gir. Er dette bra, og bilen ellers er godt vedlikeholdt bør det være et trygt kjøp.

Slitedeler er slitedeler uansett bil. Så det du eventuelt finner er greit prutningsmonn :)

Lykke til med bilkjøp.

roarrr
03/03/11, 22:39
Det ble jeg avskrev den -99 modellen, da det viste seg å vært tull med spjellhuset på den.
Er vel Magneti Marelli system, de har vel ikke verdens beste rykte kanskje.

Drar ned til Gardermoen og henter en -98 V70 imorgen, så det blir nok bilder og muligens en prosjekt-tråd etterhvert.

Bilen er en to liter,( B20?) men det får nå være som det vil, kjører rolig uansett, så får en vel se hvordan det arter seg, det er automat, så noen racer er det nok
ikke !!

God helg til dere alle !!!!

Volvo-turbo
04/03/11, 08:11
B20?? i V70?? Det hadd evært moro å sett.

hgnubel
04/03/11, 08:26
Hvis det er B5202S, altså 126hk/170Nm så vil jeg tro den automatkassen kan ha levd et hardt liv... men hvis den får problemer så er det gjerne billigere og enklere å hive inn en manuell kasse enn å overhale automaten.

Lykke til med handelen, og bruk eventuell svart girolje på peilepinnen for hva det er verdt når du pruter :)

roarrr
04/03/11, 09:38
B20?? i V70?? Det hadd evært moro å sett.

Det var nok spøkefullt ment.....

roarrr
05/03/11, 10:27
Da er jeg hjemme etter å ha fløyet ned til Gardermoen og hentet V70`n.

Den var nydelig å kjøre, og gikk faktisk ganske billig, fra Elverum og hjem,brukte jeg drøyt halv tank, en strekning på ca. 50 mil.

Bilen har Klima anlegg, cruise kontroll, det har blitt tatt servicer, og det var med 8 hjul på alufelg.

Å kjøre opp Østerdalen natt til lørdag 5 Mars, gikk greit, til jeg møtte uværet ved Alvdalskanten, fra Kvikne og videre var det et grusomt vær, og selvfølgelig fungerte ikke lykteviskerne, av en eller annen grunn, så det var ut for å tørke av lyktene til stadighet, ikke så artig i et forrykende uvær.

Men men, kom hjem trygt, så får en vel finne ut hva som er feil med viskerne etterhvert.
Bilen er lyseblå metallic, forholdsvis uvanlig farge kanskje, får vel komme med en rapport om en stund om tilstand og greier.

KvarminJ
05/03/11, 14:10
Gratulerer med ny bil :) Du må rope ut når du er ute på en runde,så jeg får sett på den :)

roarrr
05/03/11, 17:33
Står nede ved Fonnfjell, ring , om du kommer innom !!

roarrr
06/03/11, 16:22
Her er et bilde av V70`n, fra annonsen på FINN.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/503.jpg